Recenze (82)
Ženy v běhu (2019)
Bylo tohle dno ?
Osmý smysl (2015) (seriál)
Óda na lidství, soucit a lásku. Skoro až neuvěřitelné, že něco takového vznikne po více něž 5000 letech soustavné akumulace počáteční sociopatické anomálie vědomí, v době kulminující globální kolektivní hypnózy…
Máří Magdaléna (2018)
Civilní a uvěřitelné zpracování jednoho z nejznámějších příběhů. Esence poselství bez balastu a překrucování. Antiteze k církevní rétorice a principech na kterých stojí. Bez zcestných fetišů - relikvií. Bez dogmat a soudů, zrady a trestu. Ani Scorseseho Poslední pokušení mi tolik nesedělo. Tohle mi přišlo vyzrálejší a přímočařejší v pokusu předat poznání slovy nesdělitelné …
Thelma (2017)
Až vulgárně banální obsah maskovaný za artovou formu. Obchod s pokryteckým divákem. Výborná herečka v hlavní roli, kamera, střih a snaha o nekonvenčnost. A to bude asi kompletní výčet všech pozitiv …
Stalker (1979)
Alegorie života. Podobenství o hledání pravdy, identity, naplnění a trvalého štěstí. Nahlíženo ze třech různých úhlů, které splynou v jeden. Filmová meditace na existenciální téma. Odmění každého, kdo udrží pozornost a ponoří se do sítě metafor. Jsem nadšen …
Circle: Uzavřený kruh (2017)
Postmodení variace na vnitrodruhový parazitismus, tak specifický pro lidskou společnost. Novodobí rybáři lovící na NewAge ideologii a moderní technologie jako háček. Ani pulci, ani ostatní fauna se, jako obvykle, nepozastavují nad asymetrií mezi oběma konci prutu a chytají se na návnady jak na běžícím pasu. Tedy až do momentu krátce před koncem, po málo uvěřitelném sledu událostí. A v tom je, spolu s velmi nevýrazným projevem titulní postavy, hlavní slabina tohoto filmu. K námětu, aktuálnosti, některým pasážím a výkonu Hankse není co vytknout. Celkově ale značně nevyrovnané.
Vetřelec: Covenant (2017)
Přehlídka bezradnosti a scénáristické impotence. Stejně jak v Prometheovi, náčrt zajímavých motivů aniž by se jakkoli dál rozvíjely. Ani meditativní sci-fi s filozofickým přesahem, ani adrenalinový survival horror. Snad ani sami autoři netuší, čím vlastně měl Covenant být. Inkasovat než frančíza úplně vyčpí ? Ještě že tentokrát jsem jim nepřispěl. Pro dokreslení si stačí projít komentáře s vysokým hodnocením. Vyzdvihování technické stránky, hereckých(ého) výkonu, soundtracku a pár popkulturnních odkazů. A to je tak vše. Za mě nedostatečné. A to se jeden dozví, že je hater, jen kvůli odlišnému názoru. Vivat binární "logice" ...
Tohle je náš svět (2016)
Intenzivní zážitek. Možná i inspirativní pro staronový úpadek "vyspělé" civilizace a nastávající návrat k osobní, především potravinové, soběstačnost a neformálnosti mezilidských vztahů (těch co náhodou přežijí III. WW). Konflikt moudrosti a pravdy se zbabělostí, lží a pokrytectvím. Exoti ve světě většinové populace. Kapky vědomosti v moři ignoranství. Škoda že se scénář zaměřoval jen na vyhraněné symboly a rozpory a nenabízel hlubší pochopení a motivace za rozhodnutími. Např. klasické vzdělání při zvoleném způsobu života působilo dost účelově. Docela zábavné číst nebo slyšet afektované reakce na tento film. Že by projev na základě potlačovaných tužeb ? ;-)
Instinkt (1999)
Celkem tragédie číst některé komentáře, přehlídek hluboké to nevědomosti. Chápu že někomu nesedlo zpracování, herecké výkony nebo nadbytek sentimentu. Nebo že nesouhlasí s nosnou myšlenkou. Ta by ale nesměla zůstat nepochopena, i navzdory velmi přístupné formě.
Dánská dívka (2015)
Love hurts …Oceňuji osobitý způsob vyprávění, tempo a především herecké výkony. Alicia Vikander byla k sežrání a přetékala charismatem. Eddie Redmayne se sice hodně snažil, leč toho druhého se mu tolik nedostalo. S tím už ale nic nenadělá. Film je nicméně jen citlivě odvyprávěný příběh, bez většího přesahu. A tahat do toho politiku je stejně ignorantské jako xenofobní reakce na lidskou individualitu, proti kterým se snaží některá hnutí "bojovat".