Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (585)

plakát

Millerova křižovatka (1990) 

Asi jsem se taky do toho trošku zašmodrchal. Každopádně to řadím k tomu slabšímu, čím nás bratři Coenové obšťastnili myslím, že v žádném ohledu nad jinými jejich filmy nevyniká, všechno jsme mohli vidět jinde v lepším provedení.

plakát

Všude dobře, proč být doma (2009) 

Lehkou rukou vedená mírně ujetá komedie plná báječně střelených vedlejších postav, přirozených neokoukaných herců a nádherné hudby. Sam Mendes předvádí skvělý výkon (film působí oním blahodárným dojmem, že je točen pro radost), všechno je na svém místě, žádné gesto ani slovo není zbytečné. Přesto, když si děj filmu promítnu v hlavě ještě jednou, nedrží to jako celek podle mě úplně pohromadě, nedokážu přesně říct proč. I tak vřele doporučuju. Velice, velice příjemný film.

plakát

Lady Blue Shanghai (2010) 

Je to dobré, Lynch se udržuje ve formě, toto je takové stylistické cvičení a přesvědčení se o tom, že na to stále ještě má. Tak už ale sem s tim novym celovečerákem.

plakát

Říše slunce (1987) 

Je sympatické, jak dokázal být Spielberg pro jednou nevtíravý a příjemně divný. Co se mu nepovedlo, je obsazení Christiana Balea, který jednak šíleně přehrává a druhak se jeho postava chová jako by jí bylo asi tak o tři roky méně než kolik bylo Baleovi v době natáčení, díky čemuž působí jeho Jamie poněkud opožděně. Vzhledem k tomu, že s Balem strávíme celé dvě a půl hodiny trvání filmu, je to celkem problém. Moc se naopak povedlo obsazení Johna Malkoviche, u kterého jsem vždy jen čekal, kdy se zase konečně objeví na scéně. Jistě si všimnete i dalších pozdějších hereckých hvězd - Joea Pantoliana a Bena Stillera (u kterého je zajímavé, že vypadal před čtyřiadvaceti lety prakticky stejně jako dnes). Říše slunce je dobrý, trochu zdlouhavý, netradičně pojatý válečný film.

plakát

Parfém: Příběh vraha (2006) 

Tváří se to temně a mysteriózně, ovšem je to nabubřelá pitomost o voňavkářích. Ještě víc sráží film samotný závěr (který je bohužel myšlen smrtelně vážně - stejně jako třeba scéna z úvodu filmu, kdy hrdina-novorozeně lapí bleskurychle k němu se přibližující prst a přiloží si ho k nosu). Veliká hloupost.

plakát

Zalknutí (2008) 

Nihilisticky vyšinutou náladu knihy se povedlo zachovat, díky nenápadným perfektně ladícím kulisám a přesným hercům, v čele samozřejmě se Samem Rockwellem, kterému takřka nepřetržitý pobyt na plátně zjevně dělá dobře. Clark Gregg neměl vyšší ambici než věrně zobrazit předlohu, to se mu povedlo takřka dokonale (což je obdivuhodné vzhledem k výstřednosti knihy). Takže jste-li znalci Palahniukových děl, určitě se nezatěžujte srovnáváním s Fincherovým ztvárněním Klubu rváčů, tady se hraje na úplně jiném hřišti. Jediné, co se moc nepovedlo bylo ztvárnění pravděpodobně v knize nejvtipnější (co si tak pamatuju), ad absurdum vygradované scény PUDL. Naopak moc se povedl sountrack. Nečetli-li jste nic od Palhniuka nebo jste jím byli znechuceni, asi to s tímhle filmem ani nezkoušejte.

plakát

Goyovy přízraky (2006) 

Hlavní problém spočívá ve stopáži, příběhu by slušel formát seriálu či klidně rozmáchlého čtyřhodinového opusu, v necelých dvou hodinách si ani nestihnete vytvořit k postavám nějaký vztah, hodně se skáče a zkracuje a najednou je tu konec. Dále postava samotného Goyi je jaksi nemastná neslaná, Skarsgard ani neměl příliš mnoho šancí se předvést. Příběhu tak dominuje postava Lorenza v podání Javiera Bardema (která má jediná jakýsi zajímavý vývoj, ale i tak u něj platí to co u všech ústředních postav - chtěl bych o něm vědět mnohem víc). Líbil se mrazivý závěr i hudba Varhana Orchestroviče Bauera. Co se týče Formana, jsem rád, že neustoupil ze svých postojů, opět sděluje myšlenky a divákovi se nepodbízí, tentokrát se mu pouze příliš nezdařil emocinální dopad. Po Taking Off a Valmontovi (a také po slabé předloze budoucího filmu Mnichovský přízrak) začínám mít trochu podezření, že bude možná chyba v Carriérovi jakožto scénáristovi.

plakát

Hořící Mississippi (1988) 

Dostane se vám přesně toho, co od filmu očekáváte. Autorský vklad Alana Parkera je naprosto nulový, je to řemeslně slušně odvedená práce na téma rasismus, kde do rolí padouchů byli vybráni opravdu ti nejodpornější hnusáci a vůbec se tu pořádně tlačí na pilu, aby i pitomec pochopil, že rasismus je špatný. Zaznamenáníhodný je skvělý Hackman.

plakát

Podfu(c)k (2000) 

Dostalo se mi toho, co jsem očekával, slušné rádobydrsné zábavy, kde děj je nepodstatný, důležitější jsou různí žvanící gangsteři, tu a tam je to vtipné, tu a tam zase ne. Brad Pitt je velice zábavný, Benicio del Toro překvapivě přehrává, ostatní jsou odpovídající.

plakát

Černá labuť (2010) 

Doufám, že je Natalie Portman fyzicky i psychicky v pořádku po tomto výkonu, který je bezesporu famózní a díky ní nakonec film hodnotím kladně. Je to opět dost nepříjemné psycho, Aronofsky však svojí režií těžko dokáže překvapit - je to technicky brilantní, ovšem vše již bylo u něj viděno. A co se týče příběhu, stejně jako u Wrestlera mě občas napadlo, co tím chtěl Aronofsky vlastně říct a proč to vůbec natočil. Sečteno podtrženo - je to v podstatě dobrý film, nudit se nebudete, budete se cítit nepříjemně (což je zjevně účel), uvidíte skvělou Natalii. Nečekejte myšlenky, umění ani nové vypravěčské postupy. 70%