Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Dokumentární
  • Komedie
  • Krimi
  • Western

Poslední recenze (25)

plakát

Les Parents terribles (1948) 

“Jsme možná nekonvenční rodina, ale nemusíme to hned předvádět.” Cocteau se nezdá v této strhující konverzačce, která je současně mistrovským naplněním populárního žánru i jeho přesahující reflexí. Za každým rohem číhá zábavný dějový zvrat a současně nezadržitelný pád do kalných hlubin komplikované dospělosti až po šokující tragický náraz definitivní. Výborný divadelní kus odehraný v přesné nadsázce (od básníka snad nikdo nečekal realismus, že), v dokonale klaustrofobní a do detailu vymazlené filmové výpravě. 🤓Zářící souhra a jistota ideálního Cocteauova hereckého ansámblu, který se kompletně přesunul do filmového ateliéru z nedávného úspěšného, několik měsíců uváděného divadelního provedení. Vynalézavé studiové záběrování včetně nádherných detailů umocnilo požitek z herecké akce a intimně, jako 'klíčovou dírkou’ zachytilo navždy jedinečné momenty slavné inscenace. Jeden z filmů, v němž základní záznamová vlastnost média byla dovedena k dokonalosti. André Bazin mohl právem hovořit o pure cinema. 🤓 Hra byla stvořena pro Maraise záhy po jeho seznámení s Cocteauem. Logicky v ní hrál už při premiéře na podzim 1938. Tehdy ještě musel být úspěch vybojován po zápase s cenzurou, neb zápletka a rodinné poměry zde byly shledány morálně závadné a nepřijatelně ordinérní. Poválečné uvedení pak již bylo čistým triumfem. Milovaný Jeannot je ve všech polohách svého věčného, entuziasmem oplývajícího chlapectví prostě senzační. S okouzlující lehkostí a drivem roztáčí obrátky večera. A my jsme přímo u toho, jako bychom se ocitli uprostřed akce na jevišti Théâtre du Gymnase v Paříži v roce 1946… C’est iiiiincroyable!!!

plakát

L'Insoumis (1964) 

Jsem v problémech, víte. Nemám papíry. Jsem cizinec, dezertér, únosce, vrah… - Já vím. Nakonec je z útěkového filmu, v němž je hrdina po většinu času těžce zraněn, i velká love story a ve finále nečekaně patetické mélo. 🤓 Delonova první (ještě utajovaná) produkce, velmi osobní film, role protrpěná zvenku i zevnitř, nejspíš první, do níž se úplně bez zábran ponořil. V tomto směru jde postava ještě o krok dál než Tom Ripley v Plném slunci, který z něj po zásluze udělal hvězdu. Vše podtrhne závěrečný titulek: Thomas Vlassenroot (1933 - 1961), který nás přibije do sedadel, neboť si uvědomíme, že jsme sledovali skutečný příběh Delonova vrstevníka, s nímž se zcela ztotožnil. 🤓 AD ve své nejhlubší podstatě, jak ho známe z jeho nejlepších filmů (V plném slunci, Samuraj, Bazén, Vdova, Policajt, Pan Klein, Náš příběh) - vlk samotář, přecitlivělý asociál s bouřlivým citovým životem za zdánlivě chladnou fasádou a panteří mrštností žoldáka, který sám sobě i svému okolí dokáže přivodit silné emoce a ještě větší trápení. Predátor i oběť současně, ale hlavně - do posledního dechu neporažený. Schopnost konat násilí je přirozenou součástí jeho nezlomné touhy přežít. 🤓 Nelze jinak, sevřeni úzkostí z pozemského martyria andělsky krásné bytosti, musíme mu držet palce. Alain nesleze z plátna a nemůžeme z něj odtrhnout zrak. Velmi tomu pomohla i černobílá kamera Claudea Renoira, který celou hrdinovu torturu autenticky nasnímal v reálech z doslova hmatatelné blízkosti. Neprávem opomíjený Delonův klenot.

Poslední hodnocení (1 527)

Le Guérisseur (1954)

23.07.2024

Julietta (1953)

23.07.2024

Zázraky se dějí jen jednou (1951)

23.07.2024

Kožená maska (1951)

23.07.2024

Le Château de Verre (1950)

23.07.2024

Očima vzpomínek (1948)

22.07.2024

L'Aigle à deux têtes (1948)

22.07.2024

Les Parents terribles (1948)

22.07.2024

Věčný návrat (1943)

22.07.2024

Reklama