Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (182)

plakát

Aftersun (2022) 

Vůbec nechápu, jak tohle může fungovat. Že jedna scéna udělá film? Ne, spíš naprosto skvěle citlivá filmařina. Ani tak nejde o zážitek z filmu, ale ten pocit, který zanechal je naprosto jedinečný. Nic takového jsem ještě nezažil. Nutno říct, že to není nijak příjemné…

plakát

Babylon (2022) 

Nevím, čím přesně to je, ale když něco vydá Chazelle, je kolem toho vždy poprask. Kritici ho žerou a podle mě jeho tvorba dospěla do fáze, kdy jeho filmy žerou sami sebe. Ještě jsem tomu nepřišel na kloub anebo už je pozdě? Ale stručně k věci: prvních 20 minut je totální cliffhanger, zbytek už pluje jako delfín, který se jednou za čas vynoří pro nadechnutí a to na mě při stopáži třech hodin fungovalo spíš jako waterboarding. Být v kině, možná bych přidal i čtvrtou hvězdu, protože bych si nedovolil 2x usnout, což by ale na objektivitě mého hodnocení vlastně nepřidalo. Navíc scéna s natáčením ve studiu, kde se všichni potí mi velmi nápadně připomněla “Living in oblivion”, což je také óda na filmařinu. Jen přišla o necelých 30 let dřív.

plakát

Amsterdam (2022) 

Amsterdam snese srovnání se souběžně vydanou ódou na film, Babylonem. Ne kvůli Margot Robbie, která je i tady skvělá, ale kvůli zdlouhavému scénáři, kde se sice neustále něco děje, ale z celkového kontextu už Vás to vlastně ani nezajímá. Stejně tak jako v Babylonu jde o hvězdný cast, jehož potenciál nebyl využit pro nic záživného a to je podle mě škoda. Tedy alespoň ve smyslu, že film by Vám měl nabídnout buďto zábavnou nebo jinou emoci a nebo alespoň informace z historického hlediska. Tady se nestalo ani jedno, podobně jako v Babylonu.

plakát

Muž jménem Otto (2022) 

Podlehl jsem patosu. Ale myslím, že tentokrát oprávněně… awww

plakát

Bílý šum (2022) 

Čichám čichám Jima Jarmusche.

plakát

Fabelmanovi (2022) 

Tenhle film nikoho nemůže urazit. Neskutečně jemné nuance a um Stevena Spielberga v jednom skoro autobiografickém snímku, ve kterém se dají najít všechny emoce, na které jsme od téhle legendy zvyklí. Michelle Williams hraje na Oscara (to si zapamatujte) a Paul Dano opět ukazuje že je křížencem Tin Tina a Miro Žbirky.

plakát

Zákonitosti přírody (2018) 

Planeta a její rovnováha. Jak křehká je a jak fatální důsledky neseme, pokud vyhubíme třeba jen jeden živočišný druh. Tvůrci vzaly pár skvělých případů kde zdokumentovali jak lze jeden mikrosystém regenerovat a naopak uvedli případy, kdy už je bohužel příliš pozdě.

plakát

To nic, drahá (2022) 

SPOILER ALERT: Florence Puk mi vždy přišla, že má trochu Hairy Style za to Oliva Wíkde Chris Plyne. Tentokrát se to otočilo. Z první zmíněné se dá v klidu posadit na zadek, zato druhá boduje spíše z pozadí, kde skvěle snoubí herecké výkony s kamerou a mám takový pocit, že si teď došlápla i na kulisy a uměleckou stránku snímku. Celkově skvělou filmařinu narušuje pouze scénář, který by snesl ještě o jeden až dva twisty více. Takhle tu máme Matrix s prvky z Mechanického pomeranče a protože jsem oba filmy viděl, není to pro mne nic moc překvapivého. Rozhodně se ale už teď těším na další  Oliviin počin.

plakát

Weird: The Al Yankovic Story (2022) 

Rozmohl se nám tu takový nešvar, kdy filmy nebo seriály, které se 100% nedrží předlohy většinou letí hned po odvysílání do koše. Doporučil bych proto všem absolutně nic nezjišťovat předem. Možná budete “překvapeni”. No…vlastně bude nejlepší si nic nezjišťovat ani potom.

plakát

Iliza Shlesinger: Hot Forever (2022) (pořad) 

Iliza se s každou další epizodou čím dál více profiluje pro ženské publikum a tohle už šlo bohužel naprosto mimo moje chápání. No single laught was given.