Recenze (278)
Vůně zelené papáje (1993)
Atmosféru oázy nastolila kamera spoustou detailních záběrů všeho živého i neživého v jednom domě (v kterém se odehrává ty lepší dvě třetiny). Všechno jakoby mělo duši - od mravence, cikád, žab, rýže, papaji až po vázu. Opravdu působivé i díky hudbě a zvukům. Až v obýváků jsem cítila tu minimálně 50% vlhkost vzduchu a skoro i vůni těch rostlinek.
Den cvoka (2002)
Tenhle geniální kousek jsem viděla tak před půl rokem a nastal čas si ho pustit znovu...repliky používám v životě. Miluji ten Adaśův sarkasmus!! I když potkat bych se s ním nechtěla :-)).
Rozbouřené vody (2008)
To bylo panečku psychologické drama podle mého gusta. Žádné zdlouhavé zcény, děj měl spád i nečekané rozuzlení, trochu z toho šel děs a přesto byli všichni sympatičtí.
Červené střevíčky (1948)
"Je horší mít potřebu krást, než být okraden"
Němá svatba (2008)
Neuvěřitelné, jak lehce autoři dokázali do velkého dramatu zakombinovat komediální a poetické prvky. Samotná svatba je samozřejmě vyvrcholením, v ní pak chvilka s mouchou. Ještě bych pochválila hudbu a spontálnost herců.
Rebelka (2012)
Do vtipné moderní pohádky ze starého Skotska se vešla pěkná příhoda o světě teenagrů a rodičů a nalézaní kompromisů. Moc povedená animace...a Rebelka má nádherné vlasy.
Control (2007)
Díky tomuhle filmu jsme poznala skvělou kapelu.
Bratři (2004)
Silný a seversky syrový emocionální zážitek. Jak je u Brier zvykem, mistrovsky odkrývá psychologii svých postav, opět řeší milostný trojůhelník a zahraniční cesty svých hrdinů. Jak je možné, že Jannik, který kdysi napadl ženu, má srdce čisté a Jannik, který spáchal vraždu nevyhnutelně, se z toho už nevzpamatuje?
Rozchod Nadera a Simin (2011)
Nechtěla bych být tím soudcem, vždyť ani jako divák mající všechny indicie nevím, kde je vina. Velmi citlivý a chytrý film.
Štědrý večer pana rady Vacátka (1972) (TV film)
Kouzelný vánoční příběh po česku