Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný

Recenze (13)

plakát

Kajínek (2010) 

Film není natočen špatně, co ale Jáklovi neodpustím je najmutí zahraničních herců, kteří jsou posléze předabování, a to mnohdy amatérsky. Co mi ale vadí daleko více je reakce lidí. Hned na začátku filmu beží nápis INSPIROVÁNO skutečným příběhem, a žánrem filmu není dokument, přesto valná většina diváků na film reaguje, jako by to byla pravda, nic než pravda, což není. Film je veden spíše tou Kajínkovou cestou, než tou policejní, což se odráží na tom, že hlavní, dejme tomu, hrdina je zde neprávem uvězněn. Osobně nejsem u této kauzy na žádné straně (všichni víme, jak fungovala (funguje) naše policie, v případu bylo mnoho otazníků, ale nevěřím slovům zloděje, a vraždu by naneštěstí zvládlo více lidí, než chceme uvěřit), ale to chování diváků je prostě nepochopitelné, jít na FILM, který je pouze INSPIROVÁN a vyvozovat z toho závěry a pravdy hraničí s blbostí. Jinak je film i přes nadprůměrn rozpočet na naše poměry vyveden dobře, nemůže se samozřejmě rovnat americkým filmům stejného žánru, ale ve střední evropě patří k vrcholu žánru. Snad jen se Jákl poučí z chyb, a příští jeho film, bude-li nějaký, bude na stejné, či snad lepší, úrovni.

plakát

The Horribly Slow Murderer with the Extremely Inefficient Weapon (2008) 

Jakožto absolutní antifanda hororů jsem původně toto moc hodnotit nechtěl, protože takto vidím většinu hororů, samozřejmě místo lžiček jiné zbraně, ale poté kamarád, velký fanda hororů mi toto dílko poslal, že se mu velmi líbilo, takže jej nakonec ohodnotím. Hororová atmosféra je dokonale béčková, trailerová forma mu propůjčuje napětí a vtip po celou dobu, kdyby to bylo plnohodnotné dílo, kterých je tu dost (myšleno parodie na horory), tak se nad tím tolik lidí nepozastaví, což by bylo škoda. Doufám, že toto bude viděno co nejvíce režiséry těch filmů, ze kterých si toto utahuje, a že to pomůže zvednout jejich úroveň. Mistra hororů Hitchcocka už sice nikdo nenapodobí, ale mohli by se mu alespoň jednou za čas přiblížit...

plakát

Dexter (2006) (seriál) 

Asi nejlepší drama seriál vůbec, a ostatně - nevím o lepším dramatickém filmu. Dexter je sériovým vrahem, bez emocí, tedy původně. Je to příběh o tom, jak se sériový vrah skrývá před okolním světem, původně ale osoby, které byly jeho krytím se stanou jeho přátely, jeho rodinou, začne cítit přátelství, lásku, otcovství, zatímco zpočátku měl jen pud sebezáchovy, postupem času se z něj stává emočně vyvynutá osoba, která si začne uvědomovat, že tento svět není pouze o tom přežít, ale hlavně si jej užít. Dexter na své pouti životem učiní spoustu rozhodnutí, které ovlivné jiné lidi, zpočátku zasahuje pouze tehdy, hrozí-li jeho odhalení, posléze ale začne myslet na to, co se stane s lidmi kolem, zda jim to ublíží, jak na něj budou nahlížet, jestli to zničí jeho rodinu. Přestože by se dal považovat za zápornou postavu, přeci jen - je to vrah, tak nejen podání jeho příběhu člověka postupně nutí mu fandit, a přát mu jen to nejlepší...

plakát

Jak jsem poznal vaši matku (2005) (seriál) 

Dříve sem sitcomy moc nemusel, jejich prototypem pro mě totiž byly přátelé, kteří se mi nelíbili. S nástupem nové generace těhto seriálů jsem na ně ale začel nahlížet jinak, a HIMYM tomu pomohlo. Člověk se baví téměř celou dobu, herecké výkony herců jsou impozantní, kvalita scénáře se drží na vysoké úrovni, i když šla přiozeně trochu dolů. Jediné, co mi vadí, je mnohdy až přehnaná stupidita postav v určitých situacích...

plakát

2010: Druhá vesmírná odysea (1984) 

Důstojné pokračování 2001, průměrný režisér obsadil průměrné herce do filmu s průměrným rozpočtem ale s nadprůměrným rozpočtem. Výsledkem je výborné dílo, jehož odkaz požkozuje jediná věc - srovnání s předchozím dílem, kterému je sice důstojným pokračováním (jak jsem již uvedl), ale rovnat se mu nemůže.

plakát

2001: Vesmírná odysea (1968) 

Film není tím, na co jsme zvyklí, u valné většiny jde o proslov, zde se ale moc nemluví, Kubrick udělal něco, co si nezakládá mnohdy na prázdném tlachání, když jde něco vyjádřit jinak, než slovy, či by jiné vyjádření nedávalo smysl, tak se mluví, a takových částí je, hlavně u konce fimlu málo. Jde o audiovizuální mistrovské dílo, zatímco dnes se mluví o pocitech, i když je daná osoba na plátnu sama, tak tady jde o vyjádření pocitů nejen obrazem, ale i hudbou. Člověk, který uplně nepochopil, o co se jedná ani po dalším shlédnutí by si měl přečíst knihu, která sice obsahuje jisté rozdíly, ale pomůže mu chápat, o co jde. Mistři dvou řemesel - knihy (Arthur C. Clarke) a filmu (Stanley Kubrick) spolu přinesli nádherný příběh, který ná v obou světech - tedy ve filmovém i knižním, pokračování, přičemž v tom mladším světe naneštěstí jen jedno, a ještě ke všemu bez účasti jednoho z mistrů, nepočítáme-li jeho vyobrazení jako sovětského premiéra. Ale zpět k tomuto filmu - už při první vesmírné scénce, kdy na pozadí hrál valčík Modrý Dunaj jsem nedokázal uvěřit, že jde o film z roku 1968, tedy pro mě v době shlédnutí o více než 40 let starý film! Samozřejmě jsem sledoval rematrovanou verzi, ale ta nevylepší vše, jak se dá vidět u ostatních filmů. Pak ještě věrné vyobrazení měsíčního povrchu, jakoby Appolo 11 nebylo prvním přistáním na Měsíci, a před nimi tam byl právě Kubrick, a samozřejmě natáčel. Též ostatní scény z kosmu potvrzují to, že Kubrick byl mistrem, triky kvalit, které jsme mohli vidět, překonaly až počítačové efekty o několik desetiletí později.

plakát

Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu (1964) 

Můj první Kubrickův film, začátek se mi tolik nelíbil, co je způsobeno mým věkem, jsem zvyklý na jiné druhy filmu (tedy že ze začátku je vidět nějaká akce). Postupně mi se ale tento styl začal líbit, protože jsem navzdory špatného doporučení (chtěl jsem válečný film, a tak jsem ho ze začátku vnímal) jsem pochopil, že to není tím jediným, o co jde, vedle války tedy o vtip. Kubrick zvládl celý film bravurně, stejně tak i herecké obsazení, které je pro mne jako ne zrovna nadšence do starých filmů, téměř neznámé. Tímto filmem u mě Kubrick spadl do kategorie zájmu, a dalšími filmy se vyšplhal k pomyslnému vrcholu, kde je s dalšími režiséry, a kdybych tam měl nějaký stupínek pro jediného člověka, stál by tam právě on. Peter Sellers v trojroli si počínal bravurně, ale nejsem první, kterého více uchvátil výkon George C. Scotta. A kdyby někdo chtěl důkaz, že černobílý film nemusí být nutně nudný, nezajímavý či nekvalitní, Divnoláska je jedním z důkazů, že tomu tak býti nemusí.

plakát

A.I. Umělá inteligence (2001) 

Spielberg si i zde počínal dobře, natočil krásný film, efektů bylo využito velmi dobře a vhodně, nezdálo se mi to nikde přehnané, herecké obsazení je skvělé, zakončení sice není úplně takové, jaké bych chtěl, ale čert to vem! Možná že by to mistr filmu Kubrick natočil jinak, možná, že i lépe, ale to se nedozvíme. Jediné co víme je to, že Spielberg nám dal přes dvě hodiny kvalitní zábavy, scénáře, a hereckých výkonů. Nebýt jeho, tak se tento poslední Kubrickův počin hodil v lepším případě do šuplíku, v horším případě by ho natočil režisér nedostatečného formátu či takový režisér, který by se k tomuto příběhu nehodil, nebo by jsme vyděli vybuchnout skoro vše, co do sebe narazí, jak bylo ještě v té době v módě (pozn. viz. datum přidání komentáře). Byl by film lepší, kdyby ho natočil Kubrick? Nejspíše ano, Kubrick nemá moc filmů, které by byly kvalitou na stejné úrovni, jako tento film, o horší kvalitě nemluvě. Ale mohl by být daleko horší, kdyby se ho ujal jiný člověk, než jeden z mistrů sci-fi, který nám za dva roky práce (i když značně ulehčené) přinesl skvělou podívanou.

plakát

Ztraceni (2004) (seriál) 

Seriál prošel hodně velkým vývojem, takže budu hodnotit po sezónách. První sezóna: propracovaná do detailu, divák je každý díl napjat z toho, co přijde, herecké výkony jsou výtečné, děj je úžasný, příběh ještě jednoduchý, tuto sezónu hodnotím 10/10 Druhá sezóna: platí zde to samé, akorát je tady to nesmyslné řazení "druhých" do kategorie nadlidí, a v dalších sezónách se nám ukáže, že tomu tak ani zdaleka není 9,5/10 Třetí sezóna: příběh se začíná komplikovat, stále je to ale v mezi únosnosti 9/10 Čtvrtá sezóna: tato sezóna je nejkratší, z důvody stávky scénáristů, můžu na to říci jediné, i když nejsem věřící: Díky bohu. Touto sezónou se vše začíná kazit, příběh začíná být příliž komplikovaný, smysl pro detail se začíná vytrácet, objevuje se daleko více nesmyslů, jediné, co drží seriál na úrovni jsou výkony herců, což ale dalším sezónám nebude stačit 7/10 Pátá sezóna: po krátké 4. sezóně se tvůrci rozhodli nevrátit k 20 a více dílnému systému, znovu díkybohu, sezóna má jen 17 dílů (90 minutové finále počítám jako dva díly kvůli stopáži), komplikovanost příběhu, přidání dalších nesmyslů do děje mě nutí k tomu, že cca od poloviny sezóny se na tento seriál dívám jen z povinnosti. Dřívější stáhnutí a shlédnutí dílu okamžitě se pomalu mění na odkládání na později, až jsem ještě v červenci (sezóna skončila v květnu) ještě sledoval posledních pár dílů. 6/10 Šestá sezóna: Též krátká sezóna, jen pár dílů vyzvedává sezónu, úseky některých epizod můžu zařadit kvalitou k první a druhé sezóně. Kupodivu i přes překombinovanost předchozí sezóny si tato drží úroveň, nepočítám-li finále, bez kterého hodnitím 7/10 Finále: dovršení celého seriálu by mělo přinést něco, co dá tomu celému smysl, ale nestalo se tomu tak. Dějové bych finále zařadil někam k jihoamerickým telenovelám, a ne k něčemu, co tady s náma bylo 6 let, drželo nás napjaté, vzhlíželo k tomuto dílu jako k něčemu, co nám objasní ty největší záhady seriálu. Dozvěděli jsme se sice, kdo je Jacob, co je monstrum, kdo jsou druzí atd. ale ne ve finále, které otevřelo více dveří, než kolik jich zavřelo. 3/10 Celkově velice rád vzpomínám na první 3 sezóny, jakákoliv z nich by mě přiměla se na seriál začít dívat, to se nedá říci o posledních 3 sezónách, a kdybych náhodou přepl na něco, kde se hodinu jen líbají, považoval bych to za nevydařené porno, a ne za zakončení do této doby slušného seriálu. Rádoby dojemnost posledního dílu je to, na co nerad vzpomínám, a proto na to nevzpomínám často, z čehož plyne mé vysoké hodnocení - hodnotím jim první tři sezóny, které byly nabyté napětím, vzrušením, touhou dostat odpovědi, které nakonec zůstaly, tedy velká většina z nich, nezodpovězeny, a odvolávání některých fanoušků na tajemnou sílu na ostrově ("ostrov to tak chtěl") je nesmyslné, dětinské, a hodí se tak maximálně někam do kostela, či na jiné místa, kde se věří nesmyslům bez jasného původu. Spousta diváků a fanoušků chtěla vědět, jak vznikla ta síla? Odkud je ta síla? Jak věděli, co umí? ale dočkali jsme se jen toho, že máme otázky bez odpovědí.

plakát

Prci, prci, prcičky: Školní sraz (2012) 

Po třech filmech následujících krátce za sebou v době, kdy točit podobné komedie bylo obrovským hitem, a jen zarytým fandům to nelezlo krkem tady byl odpočinek, který vyplnily čtyři nepříliš dobré "pokračování", které dle mě znesvětili značku "American Pie" tady máme návrat po devíti letech bez Stiflera (bez toho pravého). Tvůrci tohoto filmu se dobře ujali této značky, a vrátili ji dávnou slávu. V kině jsem byl naposledy někdy na první Narnii, poté mi to přišlo "moc peněz za málo muziky", ale tento film mě přinutil zbavit se svého filmového půstu, a nelituji toho. Člověk se baví od začátku do konce, film je tím, co se od něj očekává, a to výbornou komedií, už sice ne teenagerovskou (budeme-li se držet věku postav), ale vtipy pobaví jak puberťáka, tak dospělého člověka. Jediným šrámem pro mě bylo, že se půlka sálu smála v polovině scénky, když už měla přečtené titulky, ale postavy tak daleko nebyly, a já jako docela slušný angličtinář jsem musel též titulky číst.