Recenze (116)
Dogville (2003)
Naprostá šílenost, ale také naprosto originální a nezapomenutelná. Klidně by to mohlo mít podtitul "Z deníčku zkrachovalého pacifisty" nebo "O neklidném setkání Dobra se Zlem - a kterak se to zvrtlo." Pro krajní příznivce Larse von Triera. Běžný divák by se asi brzy osypal... Kidmanová tentokrát kupodivu odvedla i herecký výkon.
Večerní zvony (1986)
nuda, nic než nuda - psáno 2021. Některé filmy asi holt stárnou...
Pád Itálie (1981)
nuda, psáno 2020.
Queen & Slim (2019)
Proč to rovnou nedostalo Oscara ?
Čas (2021)
Šestý smysl byl jen takový malý zázrak. Shyamalan se v něm strefil do nálady publika, postižený chlapec a Bruce Willis na vrcholu slávy udělali práci za něj. Od té doby - přiznejme si to už konečně, sakra! - Shyamalan točí samé sračky. Proč? Protože na víc nemá!
Picassova dobrodružství (1978)
Naprosto boží, místy až smrtící humor. Pro mě tento film kdysi znamenal upozornění, že se na severu děje cosi velmi pozoruhodného...
Průvodce přežití v New Yorku (2019)
Možná je na vině příliš široká koprodukce, a tím pádem příliš protichůdných zájmů, představ a požadavků, že to celé vůbec nefunguje a nedrží pohromadě. Vsadím se, že kdyby to byl ryze dánský, maximálně dánsko-švédský projekt, mohl vzniknout další filmový skvost, na jaké jsme od Scherfigové zvyklí.
Jako v bavlnce (2020)
samotné téma tohoto filmu je tak nechutné, že by se slušný člověk měl bát být v USA starý...
Sedm statečných (2016)
Tak zbytečný a trapný remake se hned tak nevidí...
Nebezpečně výbušná trhavina (2006)
Poučení z filmu zní: Mezi uměním a totální sračkou existuje jen tenká, často prakticky nepostřehnutelná hranice. Je až divné, že podobné téma zpracovává film z Dánska, která má dnes spolu se Švédskem asi nejúžasnější filmový tvůrčí potenciál. Kdyby film vznikl u nás, považoval bych ho za určitou formu sebereflexe...