Recenze (136)
Interstellar (2014)
Z každého rožku trošku...VO2001...Horizont udalostí, Frekvencia, Kontakt,...Podobne ako Na hrane zajtrajška ide o lego-film, poskladaný a inšpirovaný z kúskov iných filmov, čo ma desí, pretože dokazuje silnú scenáristickú krízu a nedostatok vlastnej inšpirácie. Niečo v štýle... Tento rok prst nahor len za Koherenciu, inak nuda.
District 9 (2009)
Pohľad do kuchyne Mengeleho a Frankensteina výborne filmovo, scenáristicky, dramaturgicky a réžijne spracovaný pre reálie 21. storočia.
Temple Grandinová (2010) (TV film)
Autisti žijú v inom svete...blbosť...žijú v našom svete. Ak teda viete čo to znamená.
Excalibur (1981)
Fajn fantasy i v dobe CGI.
Starman (1984)
Sladké sci-fi road movie, naivné, a predsa prijateľnejšie ako E.T. alebo Blízke stretnutia 3. druhu. Príjemný mi bol dramaturgický rozvoj postáv od strachu k láske, od poznávania k poznaniu. Na druhej strane prehnaný bol počet vrtuľníkov a málo rozvinutá vedecká línia.
Sin City: Ženská, pro kterou bych vraždil (2014)
SC-2 je omyl - bezduché, prázdne a vykradnuté. Klipy, ktoré nič nedrží, okrem nádeje, že komu sa páčilo SC-1, tak si nekriticky zamiluje aj pokračovanie.
Na hraně zítřka (2014)
Na hrane zajtrajška mi pripomína...Na Hromnice o den více, Hviezdnu pechotu, Votrelca, Matrix, Zdrojový kód, Zachráňte vojaka Ryana, /architektonicky som si v Paríži pripomenul aj Da Vinciho kód - pyramída/ - scenáristi i režisér mali toho napozeraného celkom dosť u kolegov...Aj ja by som mohol napísať skvelú recenziu. keby som viac opisoval od ostatných... Takže zhrniem,že mi v tomto filme chýba okrem autorského novátorstva, osobitosti, jedinečnosti aj logika. Dúfam, že scenáristi nebudú vymýšľať často takéto poskladané lego-filmy a skúsia nájsť inšpiráciu napr. v Koherencii. Ako popcornovke dávam 7/10.
X-Men: Budoucí minulost (2014)
Rozporuplný film, ktorý zaujme, zabaví, ale nepoteší. Na začiatku som nevedel či bude viac obšľahnutý Matrix alebo Terminátor alebo Strážci, a na konci mi zostala len pachuť mainstreamu a pocity, ktoré mám, keď mi do nosa vrazí odér premočenej mačky, čo sa chce ku mne pritúliť. Dúfam, že z nej za 132 minút nebude navoňaná zdochlina akou bol tento film.
Coherence (2013)
Pekne rozohraná komorná-paranoidná sci-fi jednohubka, ktorá pripomína tradície európskej sci-fi 80.rokov a fakt, že okrem komerčných vyvražďovačiek vo vesmíre možno nájsť vesmír aj na Zemi.
24 hodin: Dnes neumírej (2014) (seriál)
Seriál dozrieva ako víno, a bolo už na čase. Táto séria sa mi páčila hlavne dramatickosťou, i keď klišé tohto seriálu bolo dodržané, páčila sa mi logika vývoja postáv. Keď už viem ČO má prísť, tak ma scenáristi prekvapia AKO k tomu príde, a naopak. Zníženie počtu dielov bol správny ťah.