Recenze (666)
Toy Story 3: Příběh hraček (2010)
Film, který mě baví a který mě dokáže rozbrečet, si o plnou palbu říká hodně hlasitě. I když může mít třeba mouchy.
Rudá mašina (2014)
Jeden z mála dokumentů s emocionálním přesahem.
Interstellar (2014)
Nadpozemská podívaná, která není možná ve všech detailech dokonalá, ale její opulentnost všechno přebíjí. I po roce od premiéry v IMAXu a na pouhé televizní obrazovce se krásně vyjímá audiovizuální palba, která do člověka sype hektolitry emocí a ne jednou mu způsobí mrazení v zádech. Před Nolanem lze jen smeknout klobouk, ukočírovat takový kolos s mistrovskou jistotou je věc nevídaná. Absolutní film. 10/10
Star Wars: Síla se probouzí (2015)
Nejsem fanoušek Star Wars, viděl jsem sice všechny epizody, ale téměř nic si z nich krom rodinných vztahů nepamatuju. A možná právě proto jsem z Epizody VII nadšený. Nahláškovaná jízda, která hned ze startu nabere ďábelské tempo a do konce nepoleví ani o chlup. Esence skvělého blockbusteru pro celou rodinu a další stvrzení Abramsovy popcornové nadvlády. Kylo Ren je pro mě postavou roku. 9/10
Mission: Impossible - Národ grázlů (2015)
Ten film rozhodně nemá nejstylovější akci, nemá P. S. Hoffmana, ani tahák v podobě Burj Khalify, ale i tak je vedle trojky nejlepší z celé série. Plnokrevná akční jízda, velkou část stopáže naprosto strhující. Nepamatuju si, že by mi 130 minut někdy uteklo takhle rychle. Paráda. 9/10
Podivuhodný případ Benjamina Buttona (2008)
Zvyšuju na maximum. Možná jsem měkkej, protože sem měl podruhé v krátké době u filmu na krajíčku, ale tohle je můj osobní Forrest Gump. Více méně dokonalý ... a především nádherný film. Čirá magie, která zraje.
Perníkový táta (2008) (seriál)
Epizoda Ozymandias je asi to nejlepší, co jsem kdy v televizní tvorbě viděl. Neskutečně vyhrocený, brilantně zrežírovaný a samozřejmě skvěle odehraný. Nejpodstatnější ale je, že Breaking Bad je jedinej případ seriálu, kterej svou kvalitou postupně stoupá, místo aby stagnoval nebo (ještě častěji) klesal.
Gravitace (2013)
Maximálně intenzivní zážitek. V IMAXu by mě to asi rozšmelclo. 9/10
Vlk z Wall Street (2013)
Nechápu, jak může někdo v takovém věku natočit něco podobného, co většinou už pro lidi kolem padesátky znamená čirou zvrácenost. Scorsese to navíc podává v bezchybném hávu, průlety kanceláří samozřejmě evokují mistrovy nejlepší kousky v čele s Casinem, stejně jako vypjatější momenty, kdy jde do tuhého. O DiCapriovi už bylo zmíněno asi vše, rozhodně bych ale vyzdvihl vynikající střih a samozřejmě dechberoucí režii. Musím smeknout... a těšit se na další projekci.
Jednotka příliš rychlého nasazení (2007)
Instant classic. Absolutní vrchol téhle trojky, obdivuju takhle našlapanej scénář přeplněnej gagama, který divák sotva stíhá všechny chytnout.