Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Pohádka

Recenze (148)

plakát

Archive 81 (2022) (seriál) 

Problém spousty hororových příběhů je, že vidíte, co už jste viděli, a máte pocit, že poprvé se to povedlo lépe. Tady bylo nosné téma, slušný rozjezd, pak přišlo pomalejší tempo a zhruba od šesté části jsem si začal hrát s mobilem a dokoukal jsem jen ze slušnosti. Postavy, co měly potenciál, mi postupně začaly být jedno. Během osmi dílů (stačilo by s přehledem pět) jsem zaznamenal pár žánrových déjà vu, které ve finále korunovala scéna jak okopírovaná z pohádky Princ a Večernice. Tam to ale bylo mnohem napínavější... Na druhou stranu bych rád vzkázal některým kolegům recenzentům, kteří mají potřebu se tady s námi dělit o své duševní výkaly, že tak nepovedené, jako jejich vulgární slovní exhibice to teda rozhodně nebylo.

plakát

Promiňte, že žiju (2014) 

Viděl jsem ne Netflixu a nevím, zda to je přímo jejich produkce, ale spíše bych řekl, že ne. Scénář má vtip, scény mají pointu a celkově jde z filmu skvělá nálada. O skvělém obsazení ani nemluvě. Příběh má navíc reálný základ. Co si přát víc?

plakát

Princezna zakletá v čase (2020) 

Pro mě veliké zklamání. Ne, že bych od žánru české pohádky v posledních letech očekával zázrak, ale v tomto případě jsem četl pár ohlasů, které vypadaly docela slibně. Hned začátek, který diváka "zrychleně" uvádí do děje, je ale nudný, plochý, bez náznaku atmosféry. Taková pak zůstane pohádka po celou dobu. Na vině je 1. tragicky špatný scénář plný těch nejbanálnějších "pravd", které si píšou náctiletí do svých deníčků, 2. špatné herecké obsazení. Když pominu nezvykle velkou účast neherců, jejichž správnou dikci nikdo nepohlídal ani v postsynchronech, tak ani profesionální a jindy dobří herci se zde prostě nenašli. Chemie mezi hlavními postavami nulová, naopak chemie mezi princeznou a její pobočnicí (alespoň v jednom případě dobře obsazená Eliška Křenková) ukazuje, jakým směrem se pohádka měla ubírat. Jsme sice ve 21. století, ale aby se nakonec ukázalo, že ta pravá láska je tentokrát mezi děvčaty, na to je ještě příliš brzy. Podobně nevyužité stejnopohlavní jiskření nabídla už (nesrovnatelně lepší) pohádka Nejlepší přítel z roku 2017, kde to mezi Zdeňkem Piškulou a Markem Adamczykem fungovalo tak, jako v českém filmu už dávno ne, a stejně jim to nebylo nic platné.  V případě Princezny zakleté v čase fungovala jen kamera a lokace. Zbytek může zůstat zapomenut hluboko v minulosti.

plakát

Halston (2021) (seriál) 

Ryan Murphy tentokrát bez jediné emoce a náznaku humoru. Nuda.

plakát

Zavolejte porodní sestřičky (2012) (seriál) 

Jak milé, opravdové, osvěžující. Trochu slz a trochu smíchu. Britové jsou ve výborné formě. Škoda, že musíme čekat, až nám tyto perly přinese se zpožděním Česká televize. Hned bych vyměnil celý Netflix za platfomu BBC a ITV se vším, co točí.

plakát

Žena v okně (2021) 

Tohle už vypadá na samostatný žánr. Jako existují "béčkové horory", tak si Netflix vytvořil samostatnou sekci "pitomé thrillery" - za letošek třeba "Co jsme viděli, co jsme slyšeli" a nově ještě "blbější" Žena v okně. Zatímco v prvním případě se aspoň na začátku zdálo, že by mohlo být "dobře zaděláno", tady už je to mizérie od první klapky. Nemá cenu rozebírat, co všechno nefunguje a proč to ti herci mají za potřebí. Jediným světllým bodem byla Julianne Moore, která je zatím dobrá i v takhle špatných filmech.

plakát

Ratchedová (2020) (seriál) 

Solidní (i když značně předvídatelný) příběh, který na začátku zdobí velkolepá výprava, která se postupem času stává trochu kontraproduktivní - kvůli dokonalému designu se ztrácí autentičnost a divák chvílemi sleduje vlastně jen dokonalé panoptikum. Na nechutné scény v luxusním balení jsou diváci Ryana Murphyho zvyklí, tady byly ale většinou nějak tak navíc. Skvěle vybraní herci v čele se Sarah Paulson, u které lze jen těžko uvěřit, že by to "nemyslela dobře".

plakát

Brave New World (2020) (seriál) 

Britské sci-fi zklamání. Po dvou dílech se jen stěží kopu ke třetímu. Herci, kteří mají za sebou povedená dílka jako Downton Abbey nebo Counterpart, museli už při natáčení vědět, že tohle nefunguje. Pokud chtěli tvůrci natočit něco jako britský Westworld, tak na to měli jít asi jinak.