Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Princeznu Ellenu od narození provází příslib mocné kletby, kterou na ni uvrhla čarodějnice Murien. Kletba se má naplnit v den Elleniných dvacátých narozenin, jakmile zapadne slunce. Avšak ve chvíli, kdy zajde poslední sluneční paprsek a vše se zdá ztraceno, princezna zjišťuje, že zůstala uvězněná v čase. Pokaždé, když se kletba naplní, Ellena procitne do dne svých dvacátých narozenin a je nucena ho prožít celý znovu. Aby zachránila své království i sebe samotnou, musí v sobě nalézt odvahu a čisté srdce a dávné kletbě se jednou provždy postavit. (Bohemia MP)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (584)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Na Hromnice o Lamboru více. Kubíkův vůbec ne špatný fantasy facelift jednoho našeho skomírajícího filmového žánru má jeden zásadní problém a to sice hudbu. Ta je totiž minimálně o třídu výš než to neucelené narativní dění a až příliš na sebe strhává pozornost. Že metoda pokusů a omylů v tomhle typu „zacyklení“ formuje charakter, je normou (aktivní princezna na cestě za zrušením kletby mění svou povahu), takže potud žádné překvapení. Ovšem A Little Less Conversation či nástup proti zlomyslnému doktoru Strangeovi v sukni ve stylu finále Avengers: Endgame, to byl řádný úlet! Stejně nechápu, proč už někde ve čtvrté časové smyčce nesáhla Ellena hned po probuzení po vzduchovce a přesně mířenou ranou neprohnala diabolku okem opeřené čarodějnice na parapetu. Ale vždyť já vím, nemohla by si na konci zahrát na Franka Farmera a muckat českého Žána Marého.. ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, prvních asi dvacet minut jsem zařadila tenhle film mezi plejádu udýchaných, nedomrlých českých pohádek posledních dvaceti (!) let (s pár výjimkami). Ale jakmile začne působit kletba a princezna Ellena začne po vzoru Na hromnice o den více prožívat znovu a znovu ten samý den, film nabere obrátky a začne si s tropou opakování děje krásně hrát. Jako opravdu jsem si nemyslela, že v české pohádce někdy uslyším vypalovačku Little Less Conversation, aniž by to bylo výsostně trapné. Ale Petr Kubík i přes své mládí ukázal skvělé režisérské schopnosti. Umí šikovně udělat vtipnou i efektní montáž (na mysl třeba přijde scéna, s písničkou, která podbarvuje zhoubu království, nebo montáž, kdy se Ellena snaží, aby se do ní zamiloval princ Jan tak, že udělá všechno naprosto perfektně). Umí dokonce i hlubší emocionální momenty - vtipné i dojemné jsou chvíle, kdy u "Ucha" princezna doluje ze svých společníků, co chtějí slyšet. No a pak tu máme samotné hezké a sympatické mladé herce (netradiční Germani, roztomilá Křenková, Lambora s jeho luxusním hárem a pohádkovým ksichtíkem). Co nevyšlo, tak to je motivace hlavní záporačky, trochu moc záběru na dva hlavní hrady a nevyužití zkušených herců typu Dejdar, Revai nebo Zach. I tak ale velká poklona Kubíkovi, že se od tradičních českých pohádek odklonil k fantasy a taky od věčného shazování včeho mnohdy až trapným humorem. 70 % (PS: Pro připravovaný druhý díl bych se přiklonila spíš ke slovanské fantasy typu Zaklínače, oni ti druidi a černošští čarodějobijci zkrátka v českém prostředí působí jak pěst na oko.) ()

Reklama

Djoker 

všechny recenze uživatele

Konečně někoho napadlo zvolit moderní přístup k žánru. Kubík je opravdu velký talent. Princezna zakletá v čase je důkazem, že pohádka může být zábavná i s prvky ze současnosti. Postavy se neberou tak vážně a nemluví jako postavy z knih. Hudba je dokonalá a triky na naše poměry celkem slušné. Božská Germani ani kluk z plakátu Lambora neurazí, ale všemu nejen herecky kraluje hláškující Křenková. ()

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

Velmi váhám, jak Princeznu zakletou v čase ohodnotit. Na jednu stranu na můj vkus až příliš současné, s občas nedotaženým scénářem a viditelným dabingem, na druhou stranu svěží, solidně udělané a od jiných pohádek odlišné (a ano, dělali to se srdcem). Nápad časové smyčky je sice nepůvodní, mě se však zřejmě ještě dlouho neokouká. Příjemně cynická a chladná princezna, zajímavá alchynistka, trochu dřevěný, přestože pochopitelný princ. Možná se v budoucnu podívám ještě jednou a jsem zvědavý na dvojku. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Dvě nejkyselejší a princezna Lambora. Vyjma Veroniky Freimanové, která je příjemnou, hezky hrající ozdobou každého počinu a Marka, který se do pohádky přirozeně hodí, pročež je příjemný, neoplývá arogancí typu Dyka, doslova pohádkový týpek, hraje dobře jen strážný vpravo, Křenková ze sebe vyrazila až dvě herecké polohy, jednu lze nazvat „nádech", druhou „výdech“, artikulace taky stále na ránu, druhým prknem je nesympatická princezna, které po roli šlapky v Amnestiích akorát vypáčili z držky žvýkačku, na svém projevu nezměnila lautr nic, a kozy tohle všechno nezachrání. Při pohledu na ty dvě si člověk rád zavzpomíná na pohádkově rozkošnou Khek Kubařovou nebo Zuzi Kajnarovou, a asi si nafackuju, protože v nejvypjatějších okamžicích i na tu příšernou Lucku Vondráčkovou, a to je co říct! Germáni zde hrají dvacku, přičemž v reále je tato stará-mladá, vizuálně stará i na svůj přiznaný věk a to tak, že fest, čili dvacetilatá princeznička vůbec ne, pánové Révai a čaroděj pro změnu hrají starce, no šaloné celé, přičemž příběh špatný nebyl, Hromnice ani runice mě nijak nepohoršovaly. Dvě za jízdu na koních, parádní Simonu Zmrzlou a několik čárymáry, děcka to ale nedokoukaly. Říkaly cosi o nudě, frňákovníku a Bosaně ze Tří veteránů. Dospěláci se k cíli dokopali jen ze srandy. Soudě dle místních ohlasů se může zdát, že pohádkovému publiku stačí skutečně málo. Třeba mizerné postsynchrony a ze dva ze tři letecké záběry na zámek. Njn., není každá Alena Vránová. Myslím tu nádhernou Alenu Vránovou, která když si dupla nožičkou s výkřikem: "Zavaž mi střevíček!", miloval tu namyšlenou nánu každý, že? ()

Galerie (86)

Zajímavosti (40)

  • Runy, které používají alchymisté a čarodějové, se od sebe vzhledově liší. Alchymistické runy jsou ostřejších hranatějších tvarů, zatímco runy, které používají čarodějové, jsou více zaoblené. (Krocka)
  • Když se princ Jan (Marek Lambora) loučí se svým otcem (Milan Hroch) a vydává se na hrad Trojříčí, má na hlavě korunu. Když jede na koni přes louky tak také. Když však prochází přes nádvoří hradu Trojříčí, tak už korunu na hlavě nemá a v momentě, kdy vstupuje před krále Roberta VIII., korunu na hlavě opět má. Tuto chybu okomentoval Lukáš Daniel Pařík slovy: „Prince ta koruna na hlavě tlačila, tak si ji sundal, a když šel ke králi, zase si ji vzal.“ (Krocka)

Související novinky

NEJ filmy a seriály roku dle ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle ČSFD

31.12.2020

Úbytek filmů v kinech v uplynulém roce šel bohužel ruku v ruce s nižším množstvím kvalitních celovečerních filmů obecně, především těch hollywoodských. Z prvních deseti nejlepších filmů roku dle ČSFD… (více)

Reklama

Reklama