Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Akční
  • Dobrodružný

Recenze (5)

plakát

Alois Nebel (2011) 

Jednoduše řečeno, úžasné animace jsou zde na úkor příběhu. Vidíme tu jemně nezvládnuté vykreslení vztahů mezi postavami a postrádáme i lepší propracování postav. Oproti předloze ztrácí barvitost, bohužel. Také to nabírá, tedy spíš ztrácí otáčky, vyprávění se doslova táhne. Animace je zde opravdu skvělá, originální a v české republice nevídaná. Atmosféra je úžasná, vtažení do příběhu perfektní a naprosto fascinující hudba. Oceňuji také hlas Terezy Voříškové a pana Rodena.

plakát

René (2008) 

Naprosto skvělá Helena Třeštíková opět dokázala oslovit mnoho diváků. Její skvělá a velmi těžká práce přinesla podle mého zajímavý dokument, který dobře zachycuje atmosféru. Udržení časosběrného dokumentu je určitě nesmírně těžká záležitost, kterou paní Třeštíková zvládá neskutečně dobře. Rychle a dobře jsem se do příběhu dostala. Hlavní nedostatky: 1. Velmi mě zklamal závěr: nijaký, nic neříkající. Zasloužil by si opravdu lepší tečku na závěr. 2. Zvuk. Špatná artikulace hlavní postavy zabraňuje dobrému porozumění zvuku. Vhodné by byly titulky, které zde chvílemi opravdu postrádám.

plakát

Vše pro dobro světa a Nošovic (2010) 

Vít Klusák je neobyčejný dokumentarista, moc dobře dokáže dostat z lidí přesně to, co chce. Jeho práci obdivuji, i když je mi místy jemně nesympatická. Zpět k dokumentu, chvílemi opravdu usměvavý snímek, nenudí. Ukončení by potřebovalo, nebo spíše zasloužilo lepší propracování. Jinak celkově krásné a netradiční záběry dodávají dokumentu ještě něco navíc. Nejlepší scénou je pro mne reklama na zelí, která je přesnou parodií na reklamu aut. Jednoduché, vtipné a efektivní.

plakát

Dívka s pomeranči (2009) 

U tohoto filmu jsou důležitá dvě fakta, očekávání a jestli jste četli předlohu, anebo ne. Pokud nebudete od snímku příliš čekat, budete jistě mile překvapeni. Pokud budete očekávat stejnou dokonalost a atmosféru jako u knihy, budete lehce zklamáni. Pozměnění původní předlohy jej v mnoha směrech zachránilo před větší kritikou. Velmi se mi zde líbí, jak je zpracováno střídání roviny přítomného a minulosti. Přesto na mě však dělá film dojem spíše odpočinkový, u knihy jsem hltala každé další slovo a napjatě prožívala příběh spolu s postavou, to se mi u filmu bohužel nepodařilo. Některé scény jsou vyloženě navíc. Na druhou stranu, propracování příběhu George a lepší zpracování by také neškodilo.

plakát

Válečný fotograf (2001) 

Christian Frei. Není mnoho věcí, které mu můžeme vytknout, tento dokument krásně sedí k hlavní postavě, Jamesi Nachtweyovi. Nádherně propracovaná technika: „skutečnost vyjádříme obrazem“. A ne okecáváním v postsynchronním komentáři. Například ve scéně, kdy pan fotograf vyvolává fotky, je nádherně vidět, jaký je detailista. Nechat říct nějakého jeho přítele, ano James je puntičkář, nikdo to nevezme tak v potaz jako díky skutku. Úžasná technická stránka. Když se zeptáte kohokoliv, jak natočit dokument o válečném fotografovi, nikdo nepřijde na tak krásnou a originální myšlenku, jako je kamerka na foťáku. Díky tomu může divák, v určitých mezích, zažívat chvíle, které jsou dále zaznamenány. K části filmu, kde jsou záběry z výstavy, není co dodat – skvělé.