Recenze (755)
Hvězdné války: Sváteční speciál (1978) (TV film)
Estráda spojovaná scénkami z Hvězdných válek. Nejvíc je hned první "veselé" baletní vystoupení "pro děti" na psychotický pochod ve stylu moderní vážné hudby (v čase cca 9 min).
Chyťte Cartera (1971)
Krásný film, nemám výhrad. Chápu, že stupňování nenávisti k záporákům je nutnou částí žánru. Přesto si ho neužívám. Proto cením, že stupňovánjí nenávisti se v tomto filmu děje decentně a málo.
Chyťte zloděje (1955)
Určitě to byla moje chyba, ale vyjma úvodní automobilové honičky jsem se na to nemohl vydržet dívat, jak to bylo nudné. Honička pak byla zajímava, ale to samé se vysílá každý rok při Tour de France.
Ideál septimy (1938)
Přednosti: tu a tam exteriér, p. Plachta, neobvyklé obsazení dívčích rolí. Nejvíc k zamyšlení pro mě p. Plachta, v té době 39-letý; hrál padesátníka - představovaného jako již starce.
Inspektor Sweeney (1977)
Zajímavý starý anglický thriller. Proti dnešku dvě nezvyklosti: policie zatýká skupinu lupičů neozbrojena, prostě se s nimi poperou. Dále pak psychologie zabijáků: zde berou vraždy jako zábavu a široce se smějí, v nových filmech se zabíjení bere vážněji.
Interstellar (2014)
Doják, který mě nedojal. Přesto však svébytné dílo s osobitým castingem. Čím méně je kosmického výzkumu, tím více filmů o kosmonautech.
Intimní osvětlení (1965)
Od správného filmu požaduji mj. to, abych se zamiloval do hlavní hrdinky. Zde je to splněno - paní Křesadlová je zde prostě navždy úžasná. Osobně se mi též líbí hudební námět - při vší kritice to beru jako ocenění toho správného, co bylo na Čechách dobré. Plné hodnocení dávám proto, že je to film intelektuelní, ale přesto se na něj kdykoliv rád znovu podívám (což nebývá u intelektuelních filmů tak obvyklé). Obzvláště krásná scéna: pí. Křesadlová hovoří přes plot s místním outsiderem Jardou.
Iron Man (2008)
Zábavné, i když hodně pubertální. Gwyneth má už nějaká léta, ale zde vypadá (ještě) fantasticky.
Iron Man 2 (2010)
Scéna z Monaka OK. Oproti prvnímu dílu zde pí Paltrow z některých pohledů už vypadá na svůj věk.
Iron Man 3 (2013)
Nevydařené. Málo šarmu, příliš hlouposti. Finální souboj mi připadal už jen odporný.