Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Telenovela
  • Akční
  • Drama
  • Dobrodružný

Recenze (9)

plakát

Pět nocí u Freddyho (2023) 

Hned od ohlášení filmu jsem neočekával nic zázračného. Adaptace her na filmová plátna tu už byly a nikdy to nebyl žádný zvláštní zázrak. Nechtělo se mi do toho filmu jít, hry mě naprosto neoslovily, nehrál jsem ani jednu z nich. Ovšem, na popud kamaráda jsem sledoval Lets Playe z FnaF: Security Breach v podání od Markipliera. Vtáhlo mě to okamžitě. Proto jsem si sednul a začal jsem studovat všechny historky, příběhy, komiksy, teorie - zkrátka všechno. Co jsem zjistil je naprosto nečekané - celé universum FnaF je neskutečná sbírka dohadů, odhadů, polopravd a tajemství. Veřejně známé jsou pouze drobné útržky vzdálené od sebe jako telegrafní sloupy a pozorovatel mezi nimi musí skákat opravdu obřími skoky, aby na sebe navázaly. Nemůžu ani zdaleka říct, že jsem znalec, ale pár set hodin času jsem nad tématem strávil, proto si myslím, že mohu svobodně tento film hodnotit.  Zpočátku se spekulovalo, že film bude adaptací první hry. Jelikož prosáklo, že Matthew Lillard podepsal smlouvu na tři celovečeráky se stejnou tematikou, docela se to nabízelo. Jenže ouha, ono to ve skutečnosti je úplně jinak. Tento film je takový milkšejk vyrobený z faktů z prvních třech her a nespočtu okolních materiálů. Jednoduše scénáristi vzali to nejvíce potvrzené, smíchali to a nacpali do jednoho celovečeráku. Jistě, jsou tam domalované čáry mezi těmi spojnicemi, nicméně protože na ději pracoval sám Scott Cawthon, autor celého tohoto světa, tak všechny události z filmu jsou kánonické. Tím se dokonce v světě animatroniků vysvětlila spousta dalších tajemství. Nicméně - zpátky k filmu. Zpracování filmu je takové... Zvláštní. Úplně první scéna je naroubovaná naprosto divně, nekoherentně s dějem, evidentně slouží jenom ke klasickému uvedení do děje a představení záporáka divákovi, aby se ten záporák mohl přirozeně změnit v průběhu filmu a ukázat, že vlastně původní záporáci nejsou záporáci, protože není radno dělat závěry podle vzhledu a bla bla bla... Ale hned od druhé scény se to narovná, až divák úplně zapomene na ten kyselý start. Film má spád, je opravdu dodrženo pět nocí, kdy se při každé stupňuje obtížnost, až do úplného vyvrcholení, kdy se přesně jako podle her přidá nový záporák, se kterým se celou dobu vůbec nehrálo.  Nejvíce mě potěšil Matthew Lillard, který naprosto dokonale zahrál svou roli, evidentně musel strávit hodně času nad historií postavy, aby dokázal znázornit, co představuje. Josh Hutcherson je na druhou stranu zase docela zklamání, strohý, unylý, moc mě neoslovil. Takový naprostý salámista typu "Co mi kdo může udělat, když to budu hrát blbě, nezájem.". A každého, kdo se trochu zabývá lorem, překvapily hned dvě camea - CoryxKenshin v roli řidiče taxíku a hezounek MatPat ze studia Theorists (Game, Food, Style, Film) v roli sličného číšníka v restauraci Sparkys, kde pronese svou notoricky známou frázi - it's just a theory! Samozřejmě, nesouhlasím s označením filmu jako horroru. Hry jsou horrorové jako blázen, ale tohle zpracování tomu neodpovídá. Spíš thriller. Samozřejmě, je to poněkud nový koncept filmu, nepřevádět jednu hru na plátno, ale celý herní vesmír. Samozřejmě, zapšklé staré struktury jako verbal, které uznávají pouze herectví úrovně 1960, to ani zdaleka nenadchne, nicméně s tím byl tento film i točen. Je určen pro specifické spektrum lidí - těch, co se zabývají tímto obrovským mysteriózním světem animatroniků, pizzy, abstraktních substancí, duší, posedlostí, robotů, rodinných vztahů, nenávistí, podlostí, únosů a vražd. Nejsou to děti ani puberťáci, jak tady tvrdí spousta lidí s potřebou okazovat ostatním svoji velmi rychle blížící se neschopnost ovládat svěrače močových cest, jsou to lidi, kteří se ponořili do světa Five Nights at Freddy's. Za mě si film vysloužil solidní čtyři hvězdičky z pěti a vůbec se nestydím za toto rozhodnutí.

plakát

Artemis Fowl (2020) 

Tak tohle... Tohle bylo děsný. Scénáristi pravděpodobně ani nečetli knížku, jenom si vzali nějaký výtah z internetu a podle toho si domysleli zbytek příběhu. Do toho ty nesnesitelné americké zákony o dosazování žen a černochů do hlavních rolí a bum, slátanina je na světě. Jaktože se Artemis umí pohybovat? Vždyť to má být neduživý bledý chlapec, který se nedokáže pohybovat. Artemis je mozek, Butler jsou svaly. Kde je matka? Angelina Fowlová má být normálně naživu, točí se kolem ní celá pátá knížka. Butler černej? Cože? A Domovoj? První pravidlo madame Ko je nikdy neprozradit své jméno. Prozradí ho Artemisovi až ve třetím díle, kdy je smrtelně zraněn a loučí se s Artemisem. Julie měla už být dospělá, proč je teda malá? Velitel Břízný má žvýkat svůj houbový doutník a na všechny řvát, ne být ženská. Sláma Hraboš? No, byl jsem upřímně zvědavý, jak udělají tu čelist. Docela se jim to povedlo... Ovšem o Klusákovi radši ani nebudu mluvit... Jediný, kdo se jakž takž povedl je Myrta... Pro člověka, který na předloze nevyrůstal, nezná jí nazpaměť a nežral jí celý život to asi bude slušný film. Je tam náboj, docela svižný spád, líbivé efekty nicméně pro mě to je opravdu těžká urážka. Film je strašně krátký, kolem knihy to jenom prošlo...

plakát

Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta (2017) 

Děj ujde, zvuk dobrý, soundtrack průměrný. To je definice slušné audioknihy. Ovšem obraz, to už je jiná kategorie, a to konkrétně "padesát odstínů černi". Nemá smysl na to koukat, téměř všechno se odehrává v noci. Tma, občas nějaké barevné odlesky a šmouhy. Kam zmizely záběry Karibiku? Slunné pláže, palmy? Prostě se série Pirátů z Karibiku zkazila stejně jako Harry Potter, kdy zmizely kouzla a zůstaly akorát křehké vztahy a pochybná válka. Radši si pusťte jedničku, je mnohem lepší.

plakát

Joker (2019) 

Za běžných okolností je tento film velmi kvalitní a povedený. Ale co když si zrovna prochází sledující svým osobním peklem? Vznikne z toho naprosto fantastický snímek, který vyjadřuje zoufalství šíleného člověka. Když posluchač je opuštěn svými přáteli a ponechán samotný, napospas osudu, odsouzený společností, na pokraji sil, teprve tehdy pochopí, jak neskutečně špatně se Arthur Fleck cítil a co ho motivovalo k jeho činům. Nemohu nic jiného než film doporučit, je to neuvěřitelný tobogán lidských emocí.

plakát

Futurama (1999) (seriál) 

Dodnes si vzpomínám, jak jsem se dostal k Futuramě. Kamarád mě označil v příspěvku, kde byl obrázek z Futuramy a mě označil jako Zoidberga, což jsem pochopitelně nepobral, tak jsem to tam nechal. Pak jsme jeli domů ze školy a vytáhl z kapsy stařičký Alcatel s úhlopříčkou obrazu 2,5 palce a řekl "Mrknem na seriál, teď jsem to objevil". A pustil první díl na tom malinkatém mobilu s displejem o rozlišení 240x320, a mě to totálně učarovalo. Tak strašně moc mě to vtáhlo do děje, že jsem potom potřeboval víc. A víc. A VÍC! Dnes znám každý díl nazpaměť, jak v češtině, tak v angličtině. Znám všechny reference, všechny vtípky, všechy filmy, dokonce i podcastové díly, prostě všechno. Dokonalý serál, který se bohužel dočkal tak neslavného konce. Ale přeci pořád doufám, že se objeví nějaký investor, který počtvrté Futuramu oživí a vydá další boží díly. Pevně v to věřím :) Jednoznačně 100%, viděl jsem to nespočtukrát a rozhodně si to znovu pustím!

plakát

Starý páky (2009) 

Napadá mě jenom jediný komentář: "Meh!". Koukal jsem se na to na dlouhé cestě, nebylo to špatné, ale aby mě to strhlo do děje? To bohužel nehrozilo. Fádní děj - dva staří mládenci vedou firmu, všechno v cajku, když najednou přijde žena se dvěma dětma a oznámí, že jsou jednoho z nich a že se o ně musí teď hned starat, protože jde do basy. Meh, meh, meh... Celý film zachraňuje pouze Robin Williams, který podal svůj standardní úžasný výkon, Travolta mu taktéž zdatně sekundoval. Moje pocity kupodivu zachránila dvakrát recyklovaná scéna s prášky, to byla snad jediná chvíle, která mě donutila se usmát. Přihlouplá komedie na zkouknutí v neděli po obědě, kdy je člověk tak líný, že se ani nechce natáhnout pro ovladač, aby to přepnul. 55%

plakát

Rozčarování (2018) (seriál) 

"Now try to guess me. Hi, I'm Elfo!" "Lemme guess, that really annoying guy. Quelfo?" "No, it's me, I'm Elfo!" Je zatím příliš brzo k tomu dělat závěry. Ze seriálu jsou ve chvíli psaní tohoto komentáře k vidění pouze prvních deset dílů. Každý je něčím zvláštní, a přitom se každý díl dost liší od jiných. Některé díly jsou temné, tajemné, některé veselé, plné nejrůznějších štípů. Disenchantment přineslo nový vítr do kreslených seriálů, snaží se nahradit Futuramu, ovšem na tu nikdy mít nebude, už jenom svým zasazením. Věčně optimistický Elfo a sarkastický Luci nedokážou nahradit Bendera, nedosahují mu ani po kotníky. Obávám se, že takovéto myšlení není pouze u mě, tudíž budou seriál čekat tři zrušení a čtyři rebooty, než ho definitivně strčí ze skály jako Futuramu. Pokud očekáváte nezávislé díly, jako u Futuramy nebo Simpsonů, budete možná rozčarováni. Díly na sebe dějově navazují, v posledních pár dokonce tvoří spojitý nenarušitelný děj, kdy koukání mimo pořadí není možné. Nejsem zatím úplně přesvědčený, jestli to je dobrá volba, ale to ukáže teprv čas a um tvůrců. Za mě momentálně tak 78% a podívám se na to znovu, až vyjde víc dílů.

plakát

Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny (2018) 

U minulého dílu jsem ocenil, že Yates konečně začal používat mozek, a zpracoval film jako krásný, rodinný film zaměřený na filmové triky a CGI, že opustil nesmyslné scěny z HP7.1 a HP7.2. Tuto myšlenku jsem si udržel až do první scény tohoto pseudodíla - hned úvodní scéna probíhala ve stylu černočerné tmy a míhajících se světel velmi kvalitně indukující epilepsii. Byť nemám žádné sklony k řečené nemoci, radši jsem oči přivřel. A pak se objevilo to, co mi dokonale zvedlo krevní tlak do nebezpečných výšin. Obrovský nápis přes celé plátno nesoucí titul filmu "The Crimes of Grindelwald". Musel jsem hodně napínat oči, abych si všimnul drobounkého nápisu "Fantastic Beasts:" vlevo nahoře. Bohužel od tohoto nadpisu se odvíjel celý film. Veškerá zvířata šly absolutně do pozadí, když se objeví, jsou uměle roubována do zápletky i na nesmyslná místa, jako je Ministerstvo kouzel a jiné. Celou dobu jsem přemýšlel, jak omluví návrat Jackoba Kowalskiho na scénu pokračování, a musím říct, že jsem byl velmi překvapen. Takhle dementní výmluvu musel vymyslet buď génius, nebo magor. Hihihi, hahaha, ono to na mě jako na jedinýho nepůsobilo a blá blá blá. Nicméně, i to jsem překousl a pokračoval dál ve filmu. Dosti obrovský problém je, že vztahy a nuance mezi lidmi jsou velmi vágní, a pokud není člověk Potterovec a nezná celou tu maškarádu, nemá šanci pochopit, kdo vlastně má s kým co, proč a za kolik, a tím ho děj, už tak natahovaný zbytečnými scénami, bude mást a nudit. A vůbec se nedivím. Když už jsem si myslel, že to nemůže být horší, stalo se to horším, jak jinak. Trapná scéna vysvětlování záporáka, proč je největší světec, návrat nepravděpodobné osoby, která se předtím mihla v ději a kvazipoutavá scéna velkého závěrečného boje se zlem. Pak odhalení, že člověk, kterého jsme celou dobu měli za někoho, je ve skutečnosti někdo, kdo v knihách neexistuje a nedává smysl. Šmik, pokračování v dalším díle. Jednou z věcí, která mi také vadila, byl recyklovaný soundtrack. Všiml jsem si toho díky tomu, že mě soundtrack v jedničce uchvátil, obzvlášť skladba "Newt says goodbye to Tina". Když jsem si začal všímat, že ten soundtrack se hodně podobá tomu z jedničky, vlastně až příliš moc, přišla "dojemná" scéna s Newtem a Tinou, a bum! Moje oblíbená písnička v naprosto stejném podání. Nic nového. To mě opravdu dost znechutilo. Co se týče hereckého obsazení, Jude Law mi do role Brumbála absolutně neseděl. Brumbál byl vždy zobrazovaný jako velmi moudrý a prozíravý pán, a takovou povahu Law nevyzařuje. Připadal mi trochu jako zastydlý hippies bratranec Brumbála. Možná to je tím, že jsem ho pár dní předtím viděl jako Doktora Watsona. Bylo to poprvé po dlouhé době, co jsem šel na předpremiéru a už jsem si zas vzpomněl, proč to nedělat. Ach jo. První díl mě uchvátil, díval jsem se na něj třikrát a pokaždé se mi líbila jemnost zpracování, světlost a celkově odpočinkový charakter filmu. Čekal jsem rozčarování z pokračování, čekal jsem zklamání, ale nečekal jsem znechucení. Půlku filmu jsem se nudil, rádoby nejdramatičtější scéna byla opravdu těžce nepoutavá a nezajímavá. Byl jsem docela rád, že film skončil. Abych pravdu řekl, hodně si rozmyslím, jestli půjdu na pokračování. 42%

plakát

Ant-Man a Wasp (2018) 

Achich ouvej, další postava do už tak přelidněného vlaku filmů? Kdo to bude příště? Virginman? Ne, tuhle myšlenku radši opustím tady a už o ní nikdy nebudu mluvit. Tak tedy - dějová zápletka je dost chabá, to se musí nechat. Zatímco v předchozím díle se doktor Pym ukázal jako podivný vědátor s trochu zvláštními ideami, v tomto snímku se ukáže jako takřka sociopat, který nedokáže existovat s jinými lidmi. Objeví se další postava - Ghost, která se zjeví z nějakého neznámého důvodu, a i když to není řečeno, pravděpodobný plán je, že se přidá do MCU taktéž. Výborně, další postava... Logických trhlin je ve filmu tolik, že kdybych je měl vypisovat, strávím na tom většinu mládí. Nemyslím tím ale rozpory s fyzikálními vlastnostmi nebo tak - kvantová teorie je vskutku dost zvláštní, ale protiřečení vůči prvnímu filmu. Celá zápletka prvního filmu je, že se hlavní postava zmagoří tím, že ve zmenšeném stavu nemá helmu. Takhle myšlenka je svázána, zmlácena železnou tyčí, znásilněna a hozena do řeky tím nejbrutálnějším způsobem, jaký je možný, protože v podstatě není ve filmu scéna, kdy by se přesně tohle nedělo bez jakýchkoliv následků. Nicméně, nebudu rozebírat detaily. Film jako celek je takový nesoudržný, první polovina je hra na hledání různých věcí, druhá půlka bojování se záporákem, který ve skutečnosti není záporák v pravém slova smyslu - prostě klišé. Nicneříkající soundtrack, který nemá vůbec žádný potenciál být zapamatován celému filmu taky moc nepřidá - abych pravdu řekl, nejsem si jist, jestli tam vůbec nějaká hudba byla. Tedy - v titulkách byla zmíněná, ale nepamatuji se, že bych jí slyšel. Jako celek nemůžu hodnotit film moc dobře. Děj nezajímavý, hudba nezajímavá, postavy nudné, jediná zapamatovatelná scéna byla už v traileru. Hlavně - abych byl korektní, veškerý děj filmu a dobré scény už byly v traileru a zadarmo. Zbytek filmu byl víceméně nudný balast. Cameo se Stanem Leem bylo špatné, předtitulková scéna horší, a nejvíc to dorazila závěrečná scéna - to byl ten poslední hřebík do rakve. Abych to shrnul - pár světlých chvil bylo, pobavil jsem se, ale rozhodně vím, že než si film znova pustím, uběhne v řekách hodně, hodně vody. 35%