Recenze (35)
Maminka mrtvá a nejdražší (2017)
Na konci už si člověk není jistý, co všechno tedy je pravda a hlavně jak je na tom s fabulací a intelektem samotná Gypsy Rose. Ale to čím si prošla, to je tedy brutální. Šíře psychických poruch je opravdu nekonečná, Dee Dee byla očividně velmi zdatná manipulátorka, přesto mě překvapilo, že v dokumentu nebylo více konfrontací lékařů.
Trestanec (2017)
Nikolaj je moje tajná láska, takže mu leccos odpustím, ale tohle je divný. Prostředí hrozně zajímavý, vězeňská bezútěšnost, improvizované zbraně, černo-bílo-hnědý svět. Ale chování hlavního hrdiny je řetězec nelogických rozhodnutí a celou dobu to na pozadí tak nějak sere. A stopáž je teda zbytečně natažená.
Na míru (2016)
Nahlížení do života několika trans lidí. Jednoduše orámované příběhem krejčovského salónu, různí lidé umístěni různě na gender škále. Po zhlédnutí tohohle filmu člověk snadno pochopí, že tihle lidi si svůj gender nevymysleli jen proto, aby byli zajímaví.
Památkáři (2014)
Není to objevné, ani nabité vtipem, ani šílenou akcí. Zkrátka, ani tak, ani tak. Ale je to celé takové...milé.
Fotbal za mřížemi (2001)
nepovedená předělávka americké Trestné lavice (Longest Yard). Jediný, kvůli komu stojí za to, to vidět, je Jason Statham.
Enderova hra (2013)
Den po návštěvě kina a moje pocity jsou stále rozpolcené. Knihu jsem četla a nevím, jak film působí na ty, kteří literární předlohu neznají. Na mě to působilo, jako Enderova hra z rychlíku. Ve filmu bylo tak nějak témeř všechno, co se v knize stalo, ale nemůžu se zbavit pocitu, že kdyby něco vynechali a něčemu se naopak věnovali víc do hloubky, filmu by to jenom prospělo. Ve filmu mi oproti předloze chyběly dvě zásadní věci: zdůraznění toho, pod jakým tlakem se Ender nachází a jak jej výcvik postupně ničí a také mě film nevtáhl do výcviku v bojové místnosti takovým způsobem, abych měla chuť jít si hned pro oblek a zbraň. Na čtyři hvězdičky to není, tři jsou trochu málo.
Gravitace (2013)
Kino zatajilo dech a vydrželo mu to po většinu filmu. Perfektní vtáhnutí do děje a vcítění se do hlavní (a vlastně jediné) postavy.
Elysium (2013)
Příjemné odpočinkové scífko by dostalo samo o sobě 4*. Jedna padla za vlast za těch několik do nebe volajících logických nesmyslů.
Půlnoc v Paříži (2011)
Tak příjemný film jsem se už dlouho neviděla. A obsazení Hemingwaye, Dálího a Fitzgeralda (a mnohých jiných) je prostě boží.
Babicovy dobroty (2008) (pořad)
Opilý diletant vaří pro "vobyčejný lidi", nezná jednotlivé suroviny, neumí pořádně česky a hlavně: neumí vařit.