Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (616)

plakát

Argylle: Tajný agent (2024) 

Za pět hvězd. Bez kompromisu! Jasně, je to blbost, ale Vaughn ty svoje nápady zkrátka umí prodat. :-) A ten skotskej mňoukač!

plakát

Barbie (2023) 

Miluji filmy kritizující kapitalismus na straně jedné a působící jako zdrogovaná reklama na straně druhé... Takže začněme alespoň kladnými položkami. I když tvrdím, že moje barevné spektrum zahrnuje 3 barvy - a to černou, červenou a fialovou, musím uznat, že film působí po vizuální stránce neotřele a poutavě. To jako jo. Dále jistě - Margot Robbie mám rád, takže když už nic jiného, mohou si její fanoušci odškrtnout další její počin. Jako promarněnou příležitost vnímám to, že zde vystupovala Emma Mackey, která bývá k Margot často připodobňovaná. Čekal jsem zde alespoň nějakou narážku, ale dobře - To jako vážný problém rozhodně nevnímám. Tak co je tedy vyloženě špatně? Obloukem se vrátím k mému úvodu. Nemám rozhodně nic proti tomu, aby se kritizovaly společensko-ekonomické fenomény. A pokud chce být film feministický? K tomu rovněž není třeba co namítat. Problém je, že tyto záležitosti podává scénář neskutečně podbízivě, prvoplánově a především tupě bez známky invence. Ovšem pokud zde můžeme o nějakém scénáři vůbec hovořit. Dějová stránka filmu totiž působí děsně roztěkaně, přičemž ji spojuje hystericky ožužlaná nit. O závěru tohoto počinu mohu pouze říct, že se jedná o vyždímaný kýč. Takže tedy dvě hvězdy se zjevným dojmem mého společenského nepochopení.

plakát

Indiana Jones a nástroj osudu (2023) 

No... to bylo hrozné. :D Ale aspoň začnu pozitivy. Prvním kladem je nepochybně výprava. Jasně, pod hnidopišskou lupou mohu možná poznamenat, že v určité pasáži byly druhotně použity kostýmy z Troje, ale ok. I přes digibordel se na film zkrátka kouká dobře a působí velkolepě. Dále se mi líbila pečlivá snaha o systematické budování jednotlivých kapitol. Tento přístup mě například zaujal hned u té druhé, kde se krásně propojují jednotlivé elementy - od tematiky přistání na Měsíci přes metro až po samotný depozit. A ano, jako neutrální položku mohu označit závěrečný akt, který na jednu stranu působil jako tupé WTF, ale zase naopak pěkně zacyklil příběh. S tím, že vcelku oceňuji i to, že si jako předmět destruktivního bádání zvolili Jones antiku. Proč ne... Teď tedy k těm záporům. Zatímco začátek filmu odehrávající se na konci druhé světové války mě velmi navnadil, začal jsem brzy pociťovat k ději apatii. Zdálo se mi, že se tvůrci příliš snažili o vytvoření Disneylandu přeplněného atrakcemi (jak příznačné...). Znalec série by si řekl - Kde je problém? Vždyť to k sérii patří. Nicméně je tu potíž v tom, že akční pasáže postrádají 2 základní elementy - hravost a napětí. A tento neladný duet pomalu přináší lobotomii, jelikož zkrátka víte, že se i přes četnou střelbu, výbuchy, pády apod. nikomu z hlavních protagonistů nic nestane. A pokud něco hrdinové vyloženě pokazí, pouze skončí v zajetí. A na to... na to jsem nesmírně alergický! A sorry za spoiler - Vždyť ten Indy byl v průběhu snímku chycen snad 4x. Přijďte s něčím originálním! Zatímco se držím děje, musím ještě poznamenat, že se mi nelíbilo celkové vyústění příběhu. Kdyby Indy skutečně zůstal tam, kde chtěl, jednalo by se dle mého názoru o efektivní zakončení série s působivým hořkosladkým nádechem. Ale ne... do toho se samozřejmě musela zapojit otravná Helena. Tím se dostávám k dalšímu rušivému jevu. Ačkoli Phoebe Waller-Bridge mám od Fleabag celkem rád, zde byla její postava vyloženě iritující. A to ani nemusím zdůrazňovat, že podle povinných kvót představuje ukázkovou bezchybnou Mary Sue. Zdravím tím tedy Kathleen Kennedy. A co dále? Mads Mikkelsen - jeden z mých nejoblíbenějších herců zde hraje nevýrazného záporáka. Opět promarněná šance. A asi budu v závěru působit jako soundtrackový kacíř, ale hudba od jinak slovutného Johna Williamse na mě nepůsobila dobře. Nemám rád, když se pokouší o onu infantilní epičnost, ačkoli to charakteru filmu zřejmě odpovídá. Možná jsem k filmu příliš krutý, ale co zásadně ovlivňuje moje dvouhvězdičkové rozhodnutí, je očividná zbytečnost tohoto počinu, což představuje v současné mainstreamové kinematografii vskutku zhoubnou chorobu.

plakát

John Wick: Kapitola 4 (2023) 

Silně nadhodnocené, přepálená stopáž a snaha o epičnost podle mě příliš nefunguje (hlavně to, co se týká budování lore okolo Rady). Záporák je v podstatě generický nácek, potěšila mě však přítomnost Cainea či pana "Nobody", které je možno považovat za vcelku originální charaktery. Jasně - akce funguje skvěle a i ve čtvrtém díle je pořádně nadupaná a kreativní. Jedná se o vskutku efektní krvavý balet. Ostatní recenzenti vychvalují scénu s ptačí perspektivou a Dragon breath municí a já se mohu jedině připojit. Ta je prostě špičková. Stejně jako atrakce okolo Vítězného oblouku v Paříži. Ovšem závěrečné schody před Sacre Coeur... To už je zkrátka vyčerpávající a především velmi debilní. Na závěr mohu ještě připojit zmínku o pěkné souhře soundtracku a působivých, často širokých, kamerových záběrů. Tato fúze zkrátka funguje. Takže snímku uděluji 3 agresivním hafanem uhryznutá moudí z 5.

plakát

Láska a smrt (2023) (seriál) 

Velmi dobrý seroš. Trochu mě mrzí, že mu nemůžu udělit pět hvězd, protože přeci jen... Nechci tím snižovat vážnost reálné události vztahující se k seriálu, ale přeci jen se jedná o společensky laděné detektivně-soudní drama, kterých se každý rok natočí mraky. Love and Death je však kurevsky dobře natočeným počinem! Nicméně než začnu prezentovat plusové body, musím se vrátit vedle relativní "všednosti" ještě k jednomu záporu. Ten se koneckonců týká samotného úvodu seriálu. Jde pouze o to, že náplň prvních tři epizod mohla být přeci jen ochuzena o jeden díl. Pravda, expozice je vystavěná velmi detailně. Seznámení s protagonisty a prostředím pokryteckých metodistických křížal je jako ze scénáristických učebnic. Každopádně "něco" se vážně začne dít až od počátku 4. epizody. A pak už se jedná o tah přímo na cíl. Dál už nemůžu nic negativního vytáhnout, protože tak poutavé soudní drama jsem dlouho neviděl. Práce s retrospektivou je provedena tak špičkově, že mě mrzí, že deskripci tohoto aspektu nyní musím vynechat, jelikož bych se namáčel do spoilerových vod. Každopádně musím říct, že prostřednictvím této metody se příběh pěkně dokreslil a příkladně uzavřel. Seriál svůj dramatický talent tlačí až do svých posledních minut, aniž by bylo třeba sdělit nějaké sáhodlouhé dovětky. Vrchol celkého počinu nicméně vidím v závěru epizody 5, kde Elizabeth Olsen předvedla dechberoucí až hypnotický herecký výkon. Herce musím pochválit i za to, že dokázali dosti zatraktivnit na první pohled ne příliš sympatické - ale právě velmi realistické - charaktery. Na závěr bych chtěl ještě poznamenat, že se mi líbí dotaženost prakticky všech hlavních témat, které chtěl seriál řešit. Otázka nevěry? Ano. Otázka soudních šarád? Ano. Otázka sociálního nálepkování? Ano. Otázka náboženského pokrytectví? Ano. Otázka psychologických pohnutek a bolístek z dětství? Ano... Takže tedy spokojenost. HBO opět válí! Velmi silné 4 hvězdy!

plakát

Minulé životy (2023) 

Dle mého názoru milý film s hořkosladkou melancholickou příchutí, která se pojí s poměrně originálním vykreslením vztahu hlavních protagonistů. Problém je, že příliš brzy poznáte, kam příběh bude směřovat, což znamená, že zhruba od půlky filmu sledujeme zívačku - a to ještě k tomu s dosti pomalým tempem. Přitom musím poznamenat, že jsem ve stejný den zhlédnul Barbie, která oproti tomuto kousku působila jako neřízená střela. V případě Minulých životů se vskutku nikam nespěchá. Není neobvyklé, že spatříte několikaminutovou dialogu prostou procházku hlavních hrdinů, v pozadí zdobenou panoramaty měst. Takže asi tak. Ještě bych mohl dodat, že se mi líbilo ztvárnění závěru. No a aspoň se dozvíte, co znamená pojem inyeon.

plakát

Mission: Impossible Odplata - První část (2023) 

Slabé 4 hvězdy. Problém v podstatě vidím ve 2 oblastech. Tou první je můj pocit, že zápletka je na poměry série až zbytečně komplikovaná, zvlášť když beru ohled na to, jak jednoduchá je její základní premisa. Druhý problém jsem měl s jistými klišé v akčních pasážích. To se týkalo především výběru lokací. Co vám budu povídat, už jsem kupříkladu alergický na souboje na střechách vlaků... To jako proč? Oceňuji sice, že v určitých detailech vnímám snahu o zpestření, ale pocit, že jste něco takového viděli už tisíckrát, zkrátka přetrvává. Jako drobný zápor bych ještě mohl uvést některé dílčí nelogičnosti a občasné protahování akčních pasáží - viz vagony... Jinak tedy Reckoning pt1 představuje velmi dobrý akčňák, který sérii ostudu rozhodně nedělá. Je jasné, že tento film opět vznikl z důvodu, aby si Tom mohl někde zaběhat, ale já to beru. Oceňuji, že si MI po bezmála 3 dekády udržuje svou kvalitu. Líbí se mi, že se téma filmu pokoušelo svést na fenoménu dneška, byť se proklamovaná oblast AI občas dotýká absurdností. Dále vnímám jako plus pár dějových zvratů. A i když jsem kritizoval klišé v akčních pasážích, musím zdůraznit, že jsou natočeny vskutku dobře. Líbilo se mi i sepětí s zimmerovskou hudbou Lorne Balfeho, což bylo dotaženo k dokonalosti v benátské sekci. A herci? Jo, Tomovi to pořád běhá, ale především oceňuji jeho interakci s Hayley Atwell, která představuje vskutku vítanou posilu. Takže tedy celkově i přes řečené nedostatky převažuje spokojenost.

plakát

Mistři starých řemesel (2023) (seriál) 

Naprosto úžasný dokumentární seriál. To se Čétéčku opravdu povedlo. Určité pochybnosti se u mě projevily u prvních epizod - hlavně u Bronzu a Železa, kde se přeci jen při rekonstrukcích používalo větší množství moderních nástrojů při tvorbě artefaktů. Což mě u pořadu, který se od počátku prezentoval jako průvodce experimentální archeologií, trochu zklamalo. Nicméně oceňuji, že komentátor význam těchto anomálií alespoň snížil tím, že vysvětlil, že by dané činnosti uskutečnili naši předci jinak. Jako nesporné pozitivum považuji to, že ve všech epizodách vystupovali experti, kteří k náležitým problematikám přistupovali s patřičnou exaktností a erudicí. Tak to má prostě být! Zároveň se mi líbily i vhodné grafické vychytávky, především grafy s jednotlivými epochami či schémata některých konstrukcí, respektive nástrojů. 5/5 - Dokumentární pořad roku!