Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Pohádka
  • Animovaný
  • Fantasy

Recenze (8)

plakát

Tři bratři (2014) 

Pohádka, která ve mně masivním marketingem vzbudila velké očekávání, ale nakonec splnila přesně jen to, co slibovala - klasickou pohádku v moderním hávu vzniklou spojením tří minioperek z pera dvojice Svěrák-Uhlíř. Na pohled je pohádka krásná, výprava i kostýmy poctivé a pěkně pohádkové. Příběhy pro děti, písničky taky. Dospělí se nenudí, protože i jim autoři nabídnou občas nějakou tu "hlášku" v cimrmanovském duchu. Za mým očekáváním pohádka pokulhávala především v propojovací linii příběhu - čekala jsem příběh tří bratrů, který pohádky rámuje, propracovanější, výpravnější... Ve skutečnosti je stručný a opravdu jednoduše svazující tři základní příběhy. Ty samotné bych dle měho hodnocení seřadila v pořadí 3-1-2. Trojka a jednička jsou skoro nastejno, trojku tlačí do popředí vtip... Karkulka na mě už byla až moc efektová, nadpřirozená (nepřirozená) a hodně ulítlá. Ale děti v kině na ni skvěle reagovaly, takže svůj účel bezpochyb plní, toto je mé subjektivní dospělácké hledisko. Jinak ale tvrůčí tým a především obsazení - to jsou samá hvězdná jména a nutno říct, že se to podařilo. Všichni tři bratři skvěle hrají svoje úlohy a pokoukání, především pro dívky a ženy, je to opravdu oku lahodící. :)

plakát

Zloba - Královna černé magie (2014) 

Rozporuplný pocit, který se ze tří hvězd vyhoupnul na čtyři hlavně díky vizuální stránce a skvělé Angelině. Ty rozpory spočívají především v neujasněném zacílení filmu. Pokud by směřoval jako pohádka pro nejmladší diváky, čemuž by odpovídala zkratkovitost některých pasáží, mělo by, dle mého, být od začátku jasné, kde je dobro a kde zlo. Aby děti viděly, "jak to má být". Pro dospělé publikum je to, jak jsem už zmínila, pastva především pro oči a to jak scénografií, tak díky Angelině, která válcuje zbytek obsazení filmu o několik tříd (ještě stojí za to zmínit její parťák Diavolo, ten se mi taky líbil). Co se týče příběhu, je to pro dosplěé publikum dost čitelné a hlavně v dost nevyrovnaném tempu. Něco se vleče a člověk už ví, jak se to má vyvíjet a ono to trvá a trvá...než se to stane. A některé zásadní zlomy a momenty jsou naopak jen plytce naznačené, bez propracování, pár záběrů a je to pryč. Film dost kolísá v tempu i zajímavosti příběhu. Škoda, kdyby si tvůrci předem určili, na koho primárně zacílit, nezůstalo by to na půl cesty a výsledek by byl na jasných pět hvězd. Jak ale říkám, tu čtvrtou dávám ze sympatie k Maleficent. :)

plakát

Mlhy Avalonu (2001) (TV film) 

Povedené výpravné dílo. Informační hodnota sice takřka nulová (krom jmen je to zcela vybájené), ale kdo má rád rádoby historické filmy s legendami, je to příjemný kousek. Herecký září především Anjelica Houston a Julianna Margulies. Pánové hrají "druhé housle", ale oceňuji především Lancelota, u kterého se nedivím, že ho Ginevra milovala od prvního pohledu. :) Celkově - nedá se čekat umělecky ani obsahově precizní dílo, ale jako podovka pro dva televizní večery, fajn.

plakát

Sedmý hřích (2001) 

Slibně začínající příběh, který vyvolává řadu otázek a příjemné napětí zhruba v první třetině filmu se zvrtne do takřka nekončícího kolotoče lží, podvodů...a veškeré napětí se vytrácí. Ona zalže, on jí věří, on to zjistí, on jí odpustí, ona ho miluje...ale ona zase zalže a podvede. A co dál? Pořád totéž. Nebýt Antonia Banderase, film ztratí veškeré kouzlo. Takhle si nějaké udržel. Body navíc tedy dostává za něj a za první třetinu. 40%

plakát

S čerty nejsou žerty (1984) 

Nejlepší česká pohádka všech dob. Nechybí v ní nic, co ve správné pohádce má být - souboj dobra se zlem (ale uvěřitelně rafinovaným, nikoli prostoduchým!), čerti (a Karel Heřmánek v živnotní roli Knížete pekel!), humor (hlášky, které zlidověly...), dobrý konec, i trochu toho otevřeného konce pro dětskou představivost (Angelína - byla to pro ni druhá šance nebo trest?)...a skvělí Vladimír Dlouhý a Ondřej Vetchý jako sympatičtí správňáci, kteří ale občas něco spletou, stejně tak jako Vitkor Preiss a Jaroslava Kretschmerová. V téhle pohádce nebylo malých rolích ani špatných herců, ale nesmím zapomenout zmínit ještě kaprála Petra Nárožného a krále Josefa Kemra. Báječné, tleskám...a sleduji každý rok znovu a znovu s nadšením.

plakát

Nevinné lži (2013) (seriál) 

Televizní cyklus, který celkovou kvalitou zdaleka přesahuje mnoho aktuálních počinů. Kvalita jednotlivých dílů kolísá, celkový dojem je ale velmi pozitivní. Jednotlivě: 1. díl: Pod hladinou - skvělý vstup do série. Výborná Aňa Geislerová, sugestivní atmosféra. 80% 2. díl: Lež má rozbité auto - překvapivě kvalitní režijní prvotina Vojtěcha Kotka. Pocitově velmi odlišné od prvního dílu, naznačuje, že série nemusí jet jednoznačně na vlně napjaté atmosféry. Příjemná oddychovka se skvělou Táňou Vilhelmovou a Vojtou Dykem, mezi kterými to jiskří a mají "šťávu". Pobaví i výstupy Matěje Rupperta. 90% 3. díl: Druhý dech - slibně rozvíjející se první polovina se v druhé zvrtává k předvídatelnosti. Příběh nepřekvapí a navíc je to "zabité" happy endem, u kterého jsem upřímně doufala, že k němu nedojde, aby proměna nabubřelého zabedněnce v uvědomělého a pokorného otce od rodiny nebyla taková "americky limonádní". 40% 4. díl: Hvězdička - chyběla mi větší pestrost emocí u Michala Suchánka. Skvělá Tereza Voříšková (velká charismatická naděje pro český film)!!! 80% 5. díl: Klukovina - po všech stránkách vydařené. Výborné herecké výkony od Marka Taclíka a hlavně představitelů klukovských rolí. Námět bolestně aktuální, to se může dnes stát poměrně bez problémů. Body navíc za nazančené rozřešení na závěr, bez nutného polopatického happy endu. Divák ví, co se bude dít. Nemusí to polopaticky vidět. 90% 6. díl: Chromozom - pominu-li hlavní podivnost, a to, že se dárce spermatu přeci jen rozhodně potkat se "svými" dětmi, film je pak zajímavý, dobře zpracovaný. Tohle mi ale nejde do hlavy a ač se v životě stávají různé věci, chybělo mi tady vysvětlení, proč se tak vlastně rozhodl a zamotal tím spoustu dalších životů. To je pro mě hlavní nedostatek tohoto příběhu. Jinak lesbické téma je aktuální, zajímavé, neprobádané...a tady velmi šikovně uchopené. 70% 7. díl: Čistá práce - námětem dost podobné třetímu dílu s rozdílem v umístění hlavních hrdinů na společenském žebříčku. Pro mě ale o dost uvěřitelnější (spíš se stane, že nedostane zaplaceno zedník či někdo podobný, než že přijde o práci vysoký manažer a přes své kontakty nenajde žádnou jinou...), do poslední chvíle napínavé. 75% 8. díl: Byl lásky čas - oddechovka s příjemnou atmosférou díky všem třem herečkám v hlavních rolích. Sesterský svár s lehkou nadsázkou a sebeironií nutí k úsměvu. Poťouchlá, ale dobrosrdečná bábi působí jak pohádková - urovná, co je potřeba, a zmizí. Příjemné pokoukání bez dramatických okamžiků. Nenadchne, ale rozhodně neurazí. 60%

plakát

Biutiful (2010) 

Film naturalisticky odhalující skrytou tvář Barcelony. Město nablýskané, voňavé, radostné a atraktivní ve fimlu ukáže svou druhou tvář a představí drsnou realitu obyvatel, kteří neměli to štěstí moci si dovolit bydlet na Las Ramblas... Na příběh umírajícího otce v podání excelujícího Javiera Bardema (olpravdu strhující výkon!) se jako nitky navazují další příběhy, které v jiné alternativě představují mozaiku, tolik příznačnou pro Iňárritova díla. Jako divák jsem nevěděla, jestli mě má více zasáhnout Uxbalova situace osobní, rodinná, "pracovní" nebo spirituální. Příval emocí vrcholí v závěru, kdy ani husí kůže člověku nestačí. Která scéna se mi ale vryla do paměti, to byl pohled na duše mrtvých v továrně pod stropem. Dodnes mi z toho jde mráz po zádech... A na barcelonskou pláž bych se už jen tak koupat nešla... 95%

plakát

Revival (2013) 

Mé počáteční skeptické očekávání film přebil a spolehlivě odeslal do věčných lovišť. V první řadě kvituji s povděkem herecké obsazení. Čtveřice hlavních hrdinů má okouzlující charisma a všichni pánové dávají svým postavám jendoznačný ráz a charakter, který nenásilně střídá momenty zábavné s těmi jímavými. Překvapil i Richard Genzer a jeho podání prospěchářského producenta. Námět filmu se zdá být prostý, ale ve scénáři je umně rozpracován a děj není tak předvídatelný, jak by se zprvu mohlo zdát. Co potěší diváka velmi, jsou pak dialogy. O "hlášky" není nouze a jistě brzy některé zlidoví. Filmu je často vytýkán product placement. Ačkoliv jsem na to jindy poměrně háklivá, musím říct, že tady mě to nijak moc nerušilo ani neuráželo. Není to absurdní dialog o prášcích pro prostatiky "a la Ordinace", všechno logicky zapadá do příběhu. Co je ale nejdůležitější, Revival dokáže diváka upřímně rozesmát. Bez trapnosti. Věc v českých komediích poslední doby poměrně nevídaná. Možná je v tom kalkul. Tvůrci hledali, jak diváka pobavit. Ale jelikož film nikdy nebyl prezentován nijak jinak, není mu to na škodu. Tvořím-li komedii, hledám vtipné prvky. A tohle se Revivalu povedlo. 80%.