Recenze (28)
Nemocnice na kraji města (1977) (seriál)
Tak trochu nadhodnocený seriál s velmi kvalitním hereckým obsazením, ale jehož scénář se zase až tak moc neliší od těch dnešních nastavovaných kaší. Zkrátka je to taky kaše, ale nenastavovaná.
Hroch (1973)
Pět hvězdiček - čtyři hvězdičky - tři hvězdičky - dvě hvězdičky - jedna hvězdička - odpad - hroch !
Rychlé šípy (1969) (seriál)
Pět hvězd - samozřejmě z nostalgie. Herecké výkony rychlošípáků totiž byly dost otřesné, sololitovo-hobrovo-překližková výprava vyžadovala od diváka značnou míru fantazie a zároveň tolerance...a přesto - jako devítiletý hoch jsem se v den vysílání seriálu budil o hodinu dřív, nemoha dospat vzrušení, že dnes TO bude! Teď už bych se nebudil, ale přesto se na seriál podívám vždycky rád. Tak proč ne pět hvězdiček?
Sňatky z rozumu (1968) (seriál)
Skvělá adaptace Neffovy pentalogie - respektive jejích prvních dvou dílů. Přesné vystižení atmosféry knihy a velice dobré herecké obsazení, jako by se postavy z knížky přímo vylouply.
Spalovač mrtvol (1968)
To tehdy v těch skvělých šedesátých letech Ladislav Fuks napsal skvělou novelu, Juraj Herz měl skvělé období, Rudolf Hrušínský byl ve skvělé formě, obsadit do role Miliho Miloše Vogniče byl skvělý nápad..... a vznikl skvělý (nebo geniální ?) film. Zatímco obvykle lze v případě filmových adaptací literárních děl říci to typické: knížka je lepší než film či méně častější : film je lepší než kniha. V případě Spalovače jde o dvě naprosto rovnocenná díla a já mohu naprosto zodpovědně prohlásit: dívejte se i čtěte. Obojí stojí zato!
Žlutá ponorka (1968)
Kolikrát jen jsem ji viděl? Dvacetkrát? Třicetkrát? Nádherný film, o němž se říká, že k němu Beatles připěli jen písničkami. Ale není to pravda, Yellow Submarine je film nejbeatlovštější z beatlovských filmů a vystihuje náladu a atmosféru druhé poloviny šedesátých let více než jiné. I když možná přesněji: náladu druhé poloviny šedesátých let ne takových jaké skutečně byly, ale jaké je CHCEME mít ve svých vzpomínkách a představách. Bezstarostnost, hudba, humor, fantazie, barvy... a za dveřmi už číhá Easy Rider a Půlnoční kovboj a ........
Pomoc! (1965)
No jo, Beatles. Co víc? Není možno dát než plný počet bodů, i když ten film není zas až tak skvělý. Ale --- prostě --- Beatles!!!
Československý filmový týdeník (1954) (seriál)
Tohle je zkrátka ono. Vím, že je to často nepravdivé, často i poněkud směšné, ale těch 2379 dílů prostě něco vypovídá o nás, o naší zemi. Těch pět bodů zkrátka není o tom, že by se mi to nějak líbilo, nebo že bych tomu snad doopravdy věřil, ale je to prostě o tom, co tady bylo. V podstatě bych tomu pořadu dal tak jeden maximálně dva body ( tak nějak od 1966 do 1969) v té době, kdy byl pravidelně promítán v kinech před hlavním filmem, ale teď se na něj dívám každou neděli ráno a prostě se mi to líbí. Možná právě proto, že už je to minulost.