Recenze (730)
Noc oživlých protinožců (2014)
Tak ano, uznávám, že v rámci žánru (u kterého mám často pocit, jako by ho natáčeli sami zombíci - tak jsou ty filmy většinou stupidní a bezmyšlenkovité) se tady objevuje několik nápadů a snaha o změnu přístupu, ale celkově je to hrozně křečovité (obzvlášť pokusy o "humor" nebo "cool" scény)
Zkrat (2011)
Nuda, klišé, sterilita. Ale je pravda, že já určitě nepředstavuju ideální cílovou skupinu akčních filmů o tajných agentech. Většina těchto pohůnků "demokratických režimů" je mi děsně nesympatická a připomíná estébáky - jenom jsou samozřejmě mnohem víc "cool"!
Dlouhé loučení (2020)
Ano, myšlenka snímku jasná. Bohužel je podána bez hloubky, bez čehokoli, co by opravdu nutilo uvažovat, velmi agitačně. Trochu připomene klipy BESIPu, jen je to profesionálněji natočené (a delší). Ale tlustí, zajištění páprdové, když hlasovali pro ocenění tohoto snímku, určitě měli v té chvíli pocit, že bojují proti rasismu..
Håltimme (1965)
Je to tak nezáživné, že i těch 11 minut se děsně vleče - ale v tom úvodním pohledu na školní dvůr (ve spojení s hudbou) bylo cosi okouzlujícího..
Red (2012)
Parafráze na Červenou Karkulku - zajímavá animace, ale celkově to sráží nevhodná, přehnaně dramatická hudba.
Slunovrat (2019)
Tak nevím, pořád mám tendenci vnímat to jako komedii (černou komedii), a ne jako horor. Ostatně, už samo umístění děje do Švédska, které je spojeno se stereotypem laskavosti, tolerance a bezpečí, by tomuto způsobu interpretace napovídalo. Právě tak scéna po sebevraždě/obětování "starších", kdy se jeden z vesničanů pobaveně směje šokovaným cizincům tím způsobem, jako když jim dají napít místí pálenky a oni se trochu zakuckají. A samotná hlavní hrdinka je taky značně problematická: i přes rány osudu je vykreslena tak, že svých chováním ostatní (mužské) postavy děsně prudí a vztah s ní vypadá jako nepříjemný průšvih..
The Boy (2016)
Většinu děje jsem měl pocit, že se jedná jen o lépe natočenou (a delší) epizodu Věřte/nevěřte, ale pointa byla dobrá (a pro mě nečekaná - nejsem příliš častý divák hororů, takže mě překvapila).
Bažináč (2019) (seriál)
Lepší 3***. Mezi pozitiva patří určitě výprava - obzvlášť prostředí bažiny je nádherné. Příběh samotný není nejhorší, ale dočkáme se hodně klišé a velmi kýčovitého závěru. A taky výkony některých herců jsou zoufalé. Oproti tomu samotné postavy jsou napsány dobře - klaďasi jsou sympatičtí, záporáci odporní. A k tomu geniální nápad českého distributora nadabovat hlavního padoucha jako Benjamina Horna - to celý seriál posouvá směrem k Twin Peaks..
Vrah zůstal po škole (2011)
No, to bylo opravdu "very cool"!
Lapidárium: Příběh ztraceného velkorybníka (1998) (TV film)
Bez hodnocení: téma úžasné - ale zpracování klasická ČT ("jejich televize"). Za nejzajímavější jsem považoval zmínky o Alénu Divišovi - bohužel ukázky jeho obrazů v tomto dílku byly tristní: to, co zvládne i podprůměrný dokument o umění, ČT prostě nedokáže. Příjemné bylo poslouchat místní a sledovat záběry krajiny. Horší už to bylo s oficiálním komentářem, a když se objevil "mluvící kapr", to už bylo opravdu na ranu!