Recenze (197)
Šestiraňák (2004)
Je docela překvapivé, jaké melancholické sprosťárně dokázali porotci udělit cenu akademie za nejlepší krátký film. V každém případě to, co se povedlo Martinu McDonaghovi, je obdivuhodné. Jistě už tenkrát nebylo pochyb, že se z něj stane originální a populární tvůrce.
Attack of the Helping Hand! (1981)
V prvotinách Sama Raimiho a Scotta Spiegela je velmi zábavné sledovat náměty, které později byli složeny do dokonalého celku v sérii Evil Dead. Myslím, že zde je každému jasné, kam tím mířím. Stačí se podívat na název tohoto kraťasu. Každému se při sledování hned musí vybavit useknutá ruka z druhé části Smrtelného zla.
Cleveland Smith: Bounty Hunter (1982)
Cleveland Smith: Bounty Hunter je velmi povedená krátkometrážní parodie na Indiana Jonese s Brucem Campbellem v hlavní roli. I když kvalita zachovaných kopií snímku je mizerná, dostačuje k tomu, aby divák pochopil většinu vtípků a rozeznal ve vedlejších rolích pár známých tváří (třeba režiséra Sama Raimiho).
Dobyvatelé ztracené archy (1981)
S ubíhajícími lety člověk poznává, že Dobyvatelé ztracené archy nejsou dokonalým filmem a mají své chyby. Ale s ubíhajícími lety je to člověku i víc a víc jedno. Je to prostě Indiana Jones!
Milenci těch druhých (2015)
Pohodová a na mainstreamový snímek i místy dost odvážná vztahovka. Avšak ne dost vtipná na komedii i málo silná na drama. Uvízlo to někde v půli cesty mezi obojím.
Blair Witch: 20 let poté (2016)
Čarodějnice se po dvaceti letech vrací a tentokrát i kácí stromy! S tím bych vlastně ani problém neměl. Problém mám s postavami, které si divácké sympatie rozhodně nezískají, a s fádní podobou čarodějnice, která nakonec vypadá jako každá jiná hororová čarodějnice v posledních deseti letech.
Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny (2016)
Garfield jako sympatický prosťáček boduje na plné čáře. A musím se přiznat, že ta první (nebojová) část snímku se mi líbila víc. V Gibsonově režii chemie ústředního páru působí opravdově, až si člověk říká, že by ten nervní morous mohl natočit klidně i nějakou citlivou vztahovku. Proč by ne?
Přepadení 13. okrsku (1976)
Kvalita! V lecčems se Přepadení 13. okrsku podobá Carpenterovu pozdějšímu Vládci temnot. Jen bez toho vládce temnot samozřejmě.
Žít a zemřít v L.A. (1985)
Žít a zemřít v L. A. je pro mě nejsilnějším zářezem Williama Friedkina. Překvapivý a nezapomenutelný kriminální thriller.
Chata v horách (2012)
Kvalitní hororová komedie, která bombarduje žánrová pravidla, klišé i divácká očekávání. Paráda!