Recenze (413)
Temný rytíř (2008)
Batman je zpátky. Je to přesně jako u filmů Terminátor. První díl byl skvělý a druhý ještě lepší. Vše je tu dokonalé. Režie, kamera, scénář, hudba... včetně také všech hereckých výkonů. Ano v této kategorii jasně vítězí Heath Ledger. Jeho Joker je fámozní. Psychopat s rozřízlou hubou co si libuje v chaosu. Vyvolává ve městě dokonalou nespoutanou anarchii. Nehci si ho porovnávat s Nicholsnem, který si zahrál Jokera v prvním kvalitním snímku o Batmanovi od Burtona, ale vypadá proti Ledgerovi jen neškodnej šášula:) Aaron Eckhart byl opravdu sympaťák, že jsem si vůbec nepřál jeho zvrat do polohy šílence. Miluji scény, když si hazí s mincí. Christian Bale, Morgan Freeman, Garry Oldman se nějak výrazně nezměnily od prvního dílu a hrají dál nadstandartně. Maggie Gyllenhaal je pohledná herečka a nahradit Holmes nebyl žádný problém. Nolan natočil doposuď svůj nejlepší film. Film, který se nahlas zapíše do historie filmu. A nyní přeju co nejvíc oscarových nominací, protože si je zaslouží. Jinak se naštvu, příjdu za akademiky s nožem a pronesu: "Why so serious?" :)
Tropická bouře (2008)
Rozhodně zatím nejlepší komedie z USA tohoto roku. Vtipy jsou slušné, ale opět se tady objevují typická trapná sranda, kterou se vyznačují novodobé americké komedie. Velmi mě potěšilo vtipné cameo Toma Cruise, ani jsem ho nepoznal:)
Valkýra (2008)
Synger opět prokázal, že mu jde filmařina od ruky. A s tímto tématem si pohrál pěkně. A závěrečné emoce mě nenachali chladným.
V Bruggách (2008)
Zážitek při sledování tohoto filmu. Naprosto výborný Farrel, Gleeson a Fiennes. Jednou bych se chtěl do Brugg podívat, a doufám, že nebude uplné peklo.
Wanted (2008)
Stylová akční jízda. Výborný McAvoy, krásná Jolie a pěkný hudební doprovod Dannyho Elfmana.
Dannyho parťáci 3 (2007)
Je to tu. Danny a jeho povedená partička se opět vracejí do Vegas, aby dali za vyučenou panu Bankovi (v podání Al Pacina) který sehrál nefér hru s Reubenem. Jak v jedné scéně bylo řečeno (slova upravím na tento film) - má to šmrnc, vtip, elegantnost a je vždy spolehlivý k divákovi:)
Funny Games USA (2007)
Mrazivé! Velmi mrazivé, děsné, depresivní.. a to víc ukazuje, jak můžem si nevšmnout násilí na lidech. Nikdy tolik jsem nepřál smrt těm psychopatickým ha.jzlům jako tady!
Futurama: Benderovo parádní terno (2007) (video kompilace)
Moje první Futurama ve filmové délce, ale bohužel zaostává za seriálem:(
Hannibal - Zrození (2007)
Podle všech komentáří zde a po přečtení recenze v Premiere jsem čekal opravdu podmrůměrný tuctový thriller. Ale po filmu jsem byl okouzlen. Nebylo to tak špatné, vůbec ne. Gaspard Ulliel nám velmi pečlivě servíroval gesta Anthonyho Hopkinse a šel z něj strach, velmi krásná Li Gong, atmosféra je také na úrovni, občas to má slabé chvíle jimž vládne pouhopouhá nuda, výborná hudba a další oblíbená smrt Marka Vašuta:) Rozhodně tento film nepatří na smětiště dějin...
Harry Potter a Fénixův řád (2007)
Tak tento Potter se povedl narozdíl od minulého dílu. Stylem se podobá třetímu dílu, což je dost dobré. (sice balancuje, ale převládá ta lepší část:) Jelikož znám podrobně knihy o Harrym Potterovi, tudíž také pátý díl, tak mě potěšily různé detaily. Tonksová se přerazí o stojan na deštníky, Krátura, vtípky George a Freda, vzpomínky Snape a další:) Profesorka Umbridgeová byla bravůrně zahraná (přesně takovu jsem si ji představoval při čtení knihy) A vůbec mi nevadí, že tam nebyla ani jedna zmínka o famfrpálu - naprosto chápu filmaře. Nacpat tam všechno je nadlidský úkol a podle mě tam dali to nejdůležitější. Bravo Yatesi, těším se bez problémů na šestý díl.