Recenze (176)
Inferno (2016)
Proti Šifře zjednodušený scénář. Apokalyptické záběry. Překvapující zvraty. Kamera a trikové scény na úrovni. Tom Hanks film drží, ale na víc než 3* to není.
Velký Jake (1971)
Western jako řemen. Duke ve formě a jeho bratři taky. Rodinný film. Jake je pistolník, co má dost zabíjení, ale vnuk je krev jeho krve a volá po akci. Western a auty amotorkou, co jezdí kolem únosců jak na motocrossu, to snad si mohl režisér odpustit. Jake vychovává v rodině pěstí a slabost se neodpouští. Doba Divokého západu ještě neskončila ani s nástupem aut a motorek. Názorný příklad a zdůvodnění toho, jak se jedná s únosci. A toho se Amerika drží do dnešních dnů. Dobře natočené, padouši i hrdinové hrají uvěřitelně a celkově jeden z nejlepších filmů žánru 5*
Poslední dny Jesse Jamese (1986) (TV film)
Zpěváci country jako hvězdy westernu. Proč ne. Johnny má trochu nad váhu, ale v roli usedlého farmáře to nemusí vadit. Kris jako Jesse byl trochu z divočejších vajec a role mu sedne. Včetně svůdce žen! Vlastně se jen jejich svodům nebránil. Můžou legendy Wild West žít jako usedlí farmáři a taťkové od rodin? Drama musí být až do konce. Nemůžou vypadnout z role. A ubohé charaktery se dokážou přiživit na slávě legendy tím, že ji zezadu zastřelí. Herostratové žijí v každém věku, ale jejich život nebývá dlouhý. Zavraždil lupiče, vraha , desperáta a sám beztrestně žil a dokonce vystupoval v show, kde předvádí scénu vraždy. Podivný exkurz do právního vědomí WW koncem 19. století! Myslím, že film se povedl a tak 4*
Mrtví jezdci (1971)
Děj nemá spád. Místy jsem se nudil. Způsob vyprávění je zdlouhavý nezáživný. Herecké výkony na výši žánru. Ano Sergio Leone to není. Hudba silně připomíná Tenkrát na Západě. 3* z úcty k žánru.
Anthropoid (2016)
Sequens natočil Atentát 1960 a po 56 letech nové zpracování. Nelze nesrovnávat. Love story a explicitní scény brutálního mučení i přestřelky u kostela. Trochu podbízení vkusu mainstreamových diváků. Pár málo uvěřitelných záběrů - strach vystřelit na člověka u vojáka na misi s jasným cílem zabíjet., vybraným a vycvičeným... Ukázka statečnosti obyčejných lidí a zrady jiným v čase, kdy se lidské povahy obnažovaly na kost. Proto 4*
Polednice (2016)
Moderní paralela s K.J. Erbenem je až na závěr docela zdařila. Celkově ale film šitý horkou jehlou. Scénář nemá hloubku, zápletka je triviální, dialogy nudné. Jako letní oddychovka možná, ale hlubší rozbor to nesnese. tak do letňáku, ale jinak ....2*
Rodinný film (2015)
Film stojí a padá se scénářem. Tenhle se povedl. Nenudí. Rozhodně po první půlce nevíte, jak film skončí. Roden si s chutí zahrál záporáka a je to vidět. Olmo Omerzu roste film od filmu - Příliš mladá noc bylo komorní drama. Tentokrát jsou exteriéry vpravdě světové, ale k tomuto filmu patří. A pes je jednoznačně hvězdou. :-))) ve 32 letech - kloubouk dolů. Nový talent vyrostlý z FAMU
Cizinec (1967)
Tenhle film Viscontimu moc nesedl. Nemožnost zasahovat do scénáře se podepsala nad celkovým dojmem. M. Mastroianni je místy toporný, role mu nesedla, potlačovala jeho temperament. Příběh není příliš uvěřitelný, motiv vraha je vykonstruovaný. Snad jen závěrečná scéna kněze B. Cremera vylepšuje skóre. Slabší chvilka mistra.
Ztraceni v Mnichově (2015)
Film, co rozděluji společnost - od naprostého odmítnutí po aplaus . Myslím si, že film má provokovat, má po shlédnutí donutit k zamyšlení. Co tím chtěl básník říci? Taky se Petr Zelenka - mistr mystifikace teda vyřádil! Provokativní názor historika Tesaře na Mnichov souzní se Zelenkovou provokativní kritikou české malosti a zaprděnosti. Film, co byl potřeba jako sůl, abychom se zase viděli ve vší nahotě. Už teď se těším na další opus P. Zelenky. A ještě odvážněji!
O slavnosti a hostech (1966)
Jeden z nejlepších filmů nové vlny, kterou smetly ruské tanky... Zajímalo by mě, jestli by se Němec dalším filmem překonal. Ten film je natočený, že by ho sám Kafka nenatočil líp. Skupinka hostů je podobenství o společnosti - té doby ale i kterého doby. Režisér si zasloužil natočit aspoň jeden film. 4*