Recenze (176)
Stalin (1992) (TV film)
Ukazte mi lepší film o Stalinovi a vhodnějšího herce . byl to paranoik a masový vrah. Ale jak říká Aluljiev - co by bylo Rusko bez Stalina - z feudální země během své éry - atomová velmoc. Ano, za cenu milionů mrtvých - hladomor na Ukrajině je fakt -a sami Rusové přiznávají, že ztráty ve 20. letech při kolektivizaci zemědělství, převýšily ztráty za Velké vlastenecké války. Byl to také velký manipulátor, ale myslím, že film je silný v tom, že ukazuje Stalina jako lidskou bytost schopnou citu a tou si myslím byl, ne vraždící robot. Film stojí a padá s Duvallem, ale Ivan Passer nechal vyniknout i ostatní - J. Krabbé jako Bucharin,... 5*
Moje levá noha (1989)
Opět vynikající Sheridan, ale hlavně D.Day-Lewis. ( Oscar) Hrát postiženého je heroický výkon, D. Hofman v Rain man by mohl vyprávět , a to byl jen autista. Film o tom, že i postižený cítí jako všichni ostatní, má své tužby, lásky... Film o síle odhodlání, naději, která nikdy nezmizí.... 5***** Nelze jinak
Poslední dny Jesse Jamese (1986) (TV film)
Zpěváci country jako hvězdy westernu. Proč ne. Johnny má trochu nad váhu, ale v roli usedlého farmáře to nemusí vadit. Kris jako Jesse byl trochu z divočejších vajec a role mu sedne. Včetně svůdce žen! Vlastně se jen jejich svodům nebránil. Můžou legendy Wild West žít jako usedlí farmáři a taťkové od rodin? Drama musí být až do konce. Nemůžou vypadnout z role. A ubohé charaktery se dokážou přiživit na slávě legendy tím, že ji zezadu zastřelí. Herostratové žijí v každém věku, ale jejich život nebývá dlouhý. Zavraždil lupiče, vraha , desperáta a sám beztrestně žil a dokonce vystupoval v show, kde předvádí scénu vraždy. Podivný exkurz do právního vědomí WW koncem 19. století! Myslím, že film se povedl a tak 4*
Katapult (1983)
Knihu jsem četl. Zpracování do filmové podoby J.Jireš zvládl. Dařilo se mu v obsazení. Vyniká B. Štěpánová. Dodává filmu patřičnou dávku erotiky, která k Páralovi patří. Bartoškovi role sedla jako ušitá. Žádná oscarová kreace, ale ve svém žánru povedený biják. 3*
Nostalgie (1983)
Film se nemohl jmenovat jinak. jestli někdo dokázal natočil film, jak by ho natočil Fellini, pak Tarkovskij Nostalgie. Vše do sebe zapadá, mystika, střídání čb a barevné části. Pomatenec nebo světec. Nenaplněná láska a smrt. A symbolika se svíčkou. Tarkovskij vyzrál jako víno. Proti Ivanovu dětství (1962) je to dílo mistra filmové řeči a básníka filmového plátna. 4*
Jen jednou se miluje (1981)
Balkánské filmy mají vždycky koule. Žádná konverzačka. City naplno. Ve válce hrdinové, ale po válce se trochu lámou charaktery a do vedení se dostávají jiné typy. Chlap , co míříl přesně a věděl na koho a proč se najednou stává potížístou . Dostal co chtěl, velký byt, krásnou baletku, ale s ní i rodiče, co jsou nóbl a vadí jim chlap , co spí s pistolí pod polštářem a rakijí u postele. Nakonec pozná, jak to chodí , ale to už je pozdě, karty jsou rozdané a na něj žádné nezbyly. Povedený film 4*
Manželství Marie Braunové (1979)
Na začátek to vypadá na životní prohru válečné vody, ale to by nebyla role pro H. Schygullu! Stoupá společenským žebříčkem stále výš a manipuluje stále víc. Zvládne i návrat jednodenního manžela ze zajetí. Ale nakonec - na každého jednou dojde. Herecký koncert H. Schygully, ale jinak , film, co si na něj po půl roce ani nevzpomenu. 3*
Konvoj (1978)
Film hodně velké retro, kdysi jsem jej viděl. Znovu jsem se těšil na Sama a hlavně Krise. Sam umí natočit biják , který má koule a je hodně syrový (Strašák). Tohle už je slabší odvar, asi stárne a nemá tah na branku jako zamlada. Kris byl za moc velkého slušňáka , to se k tirákům nehodí. Jeho kočka v kabině byla tuctovka, tu by chlapi , co řídí trucky do kabiny nebrali. Děj neměl spád, plno hluchých míst - sprchování , mezihra se senátorem, taková trochu nastavovaná kaše. 3*
Nakládačka (1977)
Těšil jsem se na Paula Newmana je to moje krevní skupina a pan herec. Kdo viděl Frajera Luka, Podraz, Pevnost apačů v Bronxu a Butche Cassidy a Sundance Kida musí pocítit zklamání. Tomu filmu dochází dech a slabý scénář hvězdou nezakryješ. Závěrečná scéna striptýzu Ontkeana korunuje film trapností. 3* za umělecký dojem Paula na bruslích
Anita - švédská nymfička (1973)
Každý žánr má svá pravidla a tento film je hezká podívaná v žánru soft-erotiky. Místy je vtipný a hlavně erotické scény jsou vloženy do dějové linie, nejsou samoúčelné. Režisér s ním "díru do světa" neudělá, ale odvedl solidní práci. A byla by škoda nemít příležitost se podívat na Ch. Lindbergovou. :-)