Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Sci-Fi

Recenze (406)

plakát

Sugar (2024) (seriál) 

Parádní jízda, která je stejným způsobem stylová jako napínavá. Noirová detektiva se spoustou koření netrpí natahováním, je chytrá a přesto stále svým způsobem realistická. Sugar je příjemná postava a proto je fajn, že drtivou většinu času jsme s ním, někdy i přímo v jeho hlavě. Jediná škoda snad, že budeme potřebovat i druhou série, i když na konci do sebe všechno hezky zapadlo, tak se zas otevřela postranní vrátka, abychom měli další příběh(y) k vyprávění. Já bych si pokračování dal, tentokrát bych si tu stylovou detektivku říznul i dalšími žánry.

plakát

Banda - Série 4 (2024) (série) 

Tak to vypadá, že se k tomu konci fakt dohrabeme. První půlka sérii byla špatná, chvílemi vyloženě průser. Po tom co se Kripke vysral na ty retardovaný a retardující vedlejší linky, tak to začalo i šlapat. Nakonec možná budeme mít i víceméně komiksový konec. Možná. Jako to že děj už rozfrcali do Gen V, nevěstí nic dobrého, ale snad se to dotočí včas, aby to mohlo skončit s grácií jako jeden z nejvýraznějších seriálů. Ono to tam furt je, jen tu hlavní linku roztáhli z 25-30 na 40 epizod a je to vidět. Tak uvidíme, jestli nakonec po dvou slabších sérií to skončí, jak to začalo.

plakát

Rod Draka - Série 2 (2024) (série) 

Na druhé sérii “Draka” je nejzajímavější přemýšlení nad ní a proč oproti prvním 4-5 sériím GoT vůbec nefunguje. Zaprvé je to absolutní absence jakéhokoliv napětí, random assassin Rhaenyru asi opravdu v druhém díle nezabije, zatímco Neda k mojí nevíře opravdu odkrádlovali. U GoT člověk nikdy nebyl v bezpečí, nikdy nebylo jasné, jak se děj vyvine. Tady vám to jasné je a hlavně se většinu času neděje absolutně nic. Další věcí jsou postavy, v GoT jste se mohli bavit s deseti různými lidmi a každý fandil někomu jinému. Tady se asi všichni shodneme, že jediné zajímavé postavy jsou Daemon a Aemond. Zatímco Daemonova linka je úplně k prdu, protože tam je jen celou dobu na fetu a neposunul se absolutně nikam a Aemond se posunul k tomu, aby byl tak trošku debil. Jinak tu máme Rhaenyru, která celou dobu sedí na prdeli a doufá, že si vysedí vítězství. Jace má vždycky jeden dialog a potom všichni zapomenou, že existuje, včetně tvůrců bohužel. Corlys plní rasové kvóty, protože jinak taky většinu času jen stojí a čumí. Aegon na druhé straně jede mírného Joeffryho a v druhé půlce se omezí už jen na hekání ala Revenant. Alicent je postava za trest, u které se čeká, kdy ji konečně budou moc odkrádlovat. No a většina lidí zapomněla, kdo je vůbec Haelena. I ten Cole byl degradován na pouhého posouvače děje, když tvůrci neví kudy kam. No a Larys je jen Varys z Wishe, akorát úchylnější. Prostě jsou všichni k prdu, fandit se nedá vůbec nikomu. Možná tak VFX artistům. Další věci jsou logické fuckupy, GoT fungovalo dokud mělo předlohu a drželo se jí. Draci předlohu mají a ustřelují úplně jinam a to dost často. Postavám se mění vzhled a především charakter, nebo se projistotu spojují dvě v jednu úplně jinou. Natahuje se to a vatuje, i když osa už je pevně daná a dalo by se po ní frčet, abychom se v tom světě dostali dál. To se ovšem neděje, takže tu jsou dvě hodiny děje roztažené na osm, kdy ten zbytek člověka vyloženě ubíjí. Jestli fakt budou jen čtyři série, tak to je moje jediná útěcha, že to nakonec nebude jen průser, ke kterému to nyní začalo směřovat.

plakát

Rod Draka - The Queen Who Ever Was (2024) (epizoda) 

Příště už se to fakt rozjede, budou draci a armády a tak… jasně, kecy kecy kecy. S tímhle už můžete jít třeba někam a přestat ztrácet můj čas.

plakát

Rod Draka - Rudá setba (2024) (epizoda) 

Je super, že se něco děje, ale přijde mi, že většina lidí si tu ujíždí na tom, že někdo dal velký CGI rozpočet na draky, takže to přirovnávají k vrcholům GoT. To však nebylo o velkých CGI orgijích, ale o intrikách a skvělých postavách. Tady je furt Daemon na tripu, Alicent dělá zas nějaké píčoviny, Jace měl klasicky jeden dialog a pak táhnul někam do prdele. Jako tenhle díl je mimo dračích jezdců zas jenom vata. Úvodní scéna a finále jsou super, ale pokud tahle série bude fakt jen o nových jezdcích a ještě babyvraždě, tak to potěš. Protože se tam jinak furt nic zvláštního neděje a to už zbývá jen jeden díl.

plakát

Deadpool & Wolverine (2024) 

Nejlepší film Levyho, což není moc velká pochvala, i když Free Guy a Ocelová pěst byly fajn. Shawn se za těch třicet let u filmu přeci jen něco naučil, takže tu máme nadstandardní výkon, i když z Deadpoolů nejslabší. Celé to stojí na scénáři a hlavně nostalgii. Dost to působí jako labutí píseň Foxovským komiksovkám, kdy X-Meny dělali chvílemi fakt dobře a F4 vždycky špatně. Celé to stojí na cameo rolích, které jsou fajn, ale neřekl bych, že je jich nějak extrémně moc. Hlavně to působí, že se řeklo těm, kteří měli čas a nestáli raketu. Pořád to je pouze sequel, kdy se probourává čtvrtá stěna a hláškuje se o sto šest. Pokud někdo čekal, že se vymaže vše po Endgame mimo Spideyho a Strážců s tím, že se uvede nový svět s F4 a mutanty, tak bude zklamaný. Tady se jen dloube, ale nijak se to neposouvá, příští rok pořád pojedeme v tom zdegenerovaném MCU posledních let. Trojka Deadpoola je fajn, je dobře, že to vzniklo a snad si v Hollywoodu vzpomenou, jak ty komiksovky dřív dělali.

plakát

Star Wars: Akolytka (2024) (seriál) 

Konečně tu máme ve SW shodu, protože bylo nalezeno pomyslné dno, tak odpověď na nejhorší hraný SW projekt je jasná. The Acolyte. Na první dobrou člověk prostě musí zmínit casting, pečlivá snaha dát do děje, co nejméně bílých chlapů a když už tak jedině jako ty nejhorší idioty, je k smíchu a ukazuje velikou zakomplexovanost tvůrkyně. Je fakt jeblý rýpat do největší skupiny fanoušků tímhle způsobem a nabíhat si na ty vidle. Přitom ta trapná berlička, že fanoušci jsou toxic, je už dost vyčpělá. Zkuste tohle dělat v jakýmkoliv fandomu a reakce bude stejná. A co je nejhorší? Že casting je ten nejmenší problém. Opět se tu “příběh” sotva dvouhodinového filmu roztáhnul na celou sérii a na konci není jasné, co vlastně bylo smyslem. Některé díly jsou fakt totální stafáž, která zvětšuje onu pachuť. Kdyby byly čtyři tak si člověk řekne, že to aspoň bylo krátký. Nejsou tady prakticky žádné zajímavé postavy a nejsou v tom ani pořádní herci. Trinity má asi deset minut screentimu, tak snad promine. Hlavní dvojrole se svěří někomu, kdo neumí vůbec hrát. Sol byl ze začátku fajn postava, ke konci už ne a ono herectví kvůli neznalosti angličtiny nebylo taky slavné. No a ta zelená paní byla úplný vrchol, protože ta se nedokázala tvářit ani jako člověk, natož něco hrát. Jediný, kdo to dává je Manny Jacinto, který je tam nejlepší herec a Qimir je jediná povedená postava. Děj, jak už jsem zmiňoval výše, stojí za vyližprdel a postrádá smysl. Je to strašně předvídatelné a hloupé, postavy mozek nepoužívají prakticky vůbec a charakter se přizpůsobuje situaci. Třeba ta přeafektovaná vydra byla jedno velké wtf. Chvílemi se to mění i na lesbickou fantasii, kdy se udělá čáry máry a přítelkyně má v bříšku najednou miminka, která vypadají jak čarující mamča a ještě k tomu jsou i stejné rasy jako ona. Pak tam máme všechny ty hořící kameny a kouřová monstra atd. Jediné co funguje jsou souboje. Respektive jsou tam jen dva, ale jsou oba fajn. Tady evidentně zapomněli najmout úplný kretény, takže tu jsou omylem kompetentní lidé. Ono je to celé o tvůrcích, čert vem herce, co SW ani neviděli snad, ale režie/scénář byl fakt tvořen totálními neumětely, kteří to navíc i vytunelovali, protože ty prachy na tom vidět nejsou. Acolyte má přitom hrozně fajn premisu a potenciál, on někdo tam nahoře, kdo ty seriály schvaluje fakt nedostává špatné pitche. Mando jako westernové SW fungoval po dvě série, než museli nuceně vrátit Grogua a scratchovat Rangers of New Republic. Boba Fett jakožto mafiánské SW mohl být taky skvělý, kdyby tam něco z té myšlenky zůstalo. Návrat nejoblíbenější postavy Obiho skončil tím, že McGregor s Christensenem podepsali smlouvy a pak se na to všichni vysrali. Ahsoka - nová galaxie, velké tajemno, čarodějky, Thrawn. Tam to skončilo tím, že Thrawn je dement a opět se tam nic nestalo. Je paradox, že nejméně zajímavý koncept v podobě Andora je exekuován ze všeho nejlíp. Není divu, když tam mají opravdu skvělé tvůrce. U Akolyte mohlo být murder mystery, Sithi skrývající se ve stínech, ukázka arogance Jediu na jejich vrcholu a noblesní republika. Všechno tam je v totálně zdegenerované podobě a jako celek to nefunguje už vůbec. No snad je tohle dno, od kterého se odrazíme. Nemyslím si, když vidím, kdo má Epizodu X. Snad jen to Skeleton Crew by mohlo být fajn, protože Watts už talent ukázal.

plakát

Twisters (2024) 

Totálně v pohodě. Daisy je jako vědátorka přesvědčivá asi jako já bych byl MMA zápasník. Powell je na tom malinko líp, stejně je ovšem přesvědčivější v té kovbojské poloze. Jinak je to fajn, finále trošku kýč, ale dobře to vypadá i odsýpá. Tornáda působí epicky i děsivě, nechybí pocit nebezpečí a části, kdy se někdo snaží tvářit chytře jsou natolik rychlé, že člověka neotráví. Nevymýšlelo se tu nic převratného, je to zkrátka poctivý letní blockbuster, což není vlastně málo.

plakát

V hlavě 2 (2024) 

Nebudeme si nic nalhávat, nebýt pana Ledvinky a sjetého Goofyho, tak by to bylo jen za tři. Pokračování V hlavě totiž působí jako sbírka nápadů, které se nevešly do prvního dílu, než reálné pokračování, které bylo vypipláno do detailu. Přitom koncept s pubertou a novými emocemi nepůsobí jako něco, co by bylo potřeba si cucat z prstu a roubovat na první díl násilně. Koneckonců to ale není špatné, pořád je to první liga, jen je prostě cítit, že tohle bylo vytvořené trošku v panice. Je to stále variace toho samého, což u tak skvělého konceptu ještě stačí, u trojky ale už nebude.

plakát

Labužníci v kobce - Série 1 (2024) (série) 

Lahůdka, naprostá lahůdka (pun intended). Člověk občas přemýšlí, jestli už je jen starý protiva, nebo už ty nové věci nejsou tak dobré a pak se objeví Delicious in Dungeon, který připomene, že peckoidní věci se stále točí. Tohle je totiž svěží nápad, který dostal někdo talentovaný. Jednoduchá premisa s vařením by mohl být jen fajn gimmick, ale tady je to nápojené na vizuální požitkářství, smysl ekosystému, čistý humor a klasické kladení otázek, na které se měl zeptat někdo už velmi dávno. Jenže to není vše, lore je bohatý a propracovaný, odkazuje doleva doprava a zároveň všem věcem přidává jisté logické pozadí, takže se nám tu utváří vlastně strašně realistický svět. Tomu ovšem nechybí tajemství, protože je dávkován velmi citlivě a funguje i v širším smyslu. Akce mají reakce, celé je to navíc i celkem přízemní, i když jistý prvek “vyvoleného” tam je. Já chtěl ale pořád vědět a vidět víc, protože je stále co objevovat a zažívat. Hlavně kvůli postavám, všechny jsou super a zaryjou se pod kůži. Nejvíc ovšem Laios, nepamatuju si, kdy naposledy se objevila někde postava, která by si mě tak moc strašně získala. Gosling promine, ale Laios is literally me. Je příjemné poznávat nový svět pomoci postavy, která je ním stejně fascinovaná jako divák. Tohle je utopie s tajemstvím a dobrodružstvím, kde člověk prostě chce být. Druhá série nemůže dorazit dostatečně rychle.