Recenze (263)
Mladý papež (2016) (seriál)
BRAVURNÍ!
13. komnata - 13. komnata Milana Markoviče (2018) (epizoda)
Olmer už je mimo mísu, absolutně špatná komnata s neřemeslnou kamerou a velmi nepřipravenou Chytrovou.
13. komnata - 13. komnata Mojmíra Maděriče (2018) (epizoda)
Nejhorší komnata za poslední pár let - Olmera už by měli zastavit, kazí průměr tohoto cyklu!
Kurňa, co to je? (2013) (pořad)
Na původní kufr to nemá ani zbla!
Mississippi Queen z Pohořelic (2006) (TV film)
Pořad doznívajícího socialismu aneb možná přijde i Čmaňa. Ještě, že už s tím ČT přestala.
Každý den karneval (2005) (TV film)
Pavel Zedníček jakž takž funguje, ovšem režijní uchopení považuji za velmi nejisté, až manýristické. V rukou mají děj spíše herci.
Útěky (2003) (TV film)
Dávám půl hvězdy za Kodetovou. Jinak velký režijní i scenáristický výkřik do tmy. Vypadá to, jakoby to bylo sestříhané ze zkoušek a ne z ostrých záběrů.
Průšvihy první republiky - Syfilis poslance Stříbrného (2018) (epizoda)
Dobře, že pan Motyčka dělá už jen dokumenty. Jeho hraná tvorba byla pěkně bídná a dělala ostudu České televizi. To, že se uklidil do publicistiky je velmi správné, protože tento cyklus režíruje celkem dobře. Připomíná mi to trochu Šumná města, Myšička je dobrý. Dynamický střih i odlehčená forma je správnou volbou. Doufám, že se v lehkém nadprůměru budou držet i další díly.
Rašín (2018) (TV film)
Především jsem film dokoukala kvůli kvalitním hereckým výkonům. Donutil spadal trošku do takové šarže, ale vybruslil z toho se ctí. První díl mě moc nebavil. Jednalo se spíše o diskuzní televizní hru, kde se jen omývaly fakta a názory. V druhém díle jsem byla více napjata, jak budou hrdinové (a také scenárista) svou situaci řešit. Scenáristicky nadprůměrné dílo, režijně místy spíše formální. Nechápu, proč kameraman točil tolik záběrů z ruky, měl si s režisérem ujasnit záběrování. Mnoho ručních záběrů rušilo nejen kompozici, ale i střihovou skladbu a vnímání situace - atmosféry. Vyzdvihla bych ovšem technologickou kvalitu, tónování barev i kostýmy. Hlavní hudební nápěv byl velice nápaditý, ale některé elektronické pasáže a umělé syntetické housle při ruském opojení Lenky Vlasákové srážely hudební dramaturgii a kompozici na samé dno. Skladatel neměl dostatek peněz? Orchestr byl najatý pouze na pár hodin a zbytek se dořešil elektronicky? To se za bývalého vedení televize nedělo. Vetchý hrál opět s velkým nasazením, děkuji za Dastlíka, Jastrabana i Stivínovou. Herecky a nakonec i střihově celkem povedené dílo. A to i díky výpravě a lokacím. Ovšem zámek Sychrov by tvůrci neměli představovat jako vězení.
Camino na kolečkách (2017)
Jednu hvězdu za téma, druhou hvězdu za Viktora Preisse.