Recenze (46)
Dracula (1992)
Možná mi dříve trochu vadila ta divadelní stylizace i kulisy, postupem času jsem to už přestal vnímat a s každým dalším shlédnutím filmu mi tohle dílo připadá čím dál více geniální. Gary Oldman se musel jako hrabě Dracula prostě narodit, jinak nevím...
Podzim v New Yorku (2000)
Okouzlující Winona, možná už pořád stejný Richard, ale jinak příjemná atmosféra podzimu, neamerický nehappyend, příšerně kýčovitý konec. Ale na sobotní odpoledne po návratu ze sběru kaštanů s kýblem svařáku, proč ne?
Kladivo na čarodějnice (1969)
Kdyby O. Vávra už nikdy nic jiného nenatočil a i kdyby pracoval za nevímjakého režimu, tímhle dílem se u mě řadí mezi nejlepší domácí filmové tvůrce všech dob. Atmosféra, herecké výkony, výprava, černobílý obraz, šílený komentář Václava Lohniského i nadčasovost příběhu a trvalá vypovídací hodnota o zrůdnosti moci, ať už se zrodila v kterékoli době, to jsou vše jasné známky geniality celého díla. Komáři dobře věděli, proč si dát na tenhle film velký pozor... Doporučuju všemi deseti, jeden z nejlepších českých filmů všech dob!!!
Quills - Perem markýze de Sade (2000)
Pokaždé při shlédnutí tohoto filmu mě uchvacuje jeho atmosféra - už jen začátek s gilotinou je přímo skvostný, připomíná mi legendární Kladivo O.Vávry. Skvělá výprava, místy sice trochu řídký děj, ale půvabná K. Winslett a provokativní A. Warner nám to, pánové, bohatě vynahradí. Takže suma sumárum - jeden z těch lepších filmů s historickou tématikou, 3 a půl *.
Soukromé pasti (2008) (seriál)
Sice kolísavá úroveň, ale světlé výjimky zaručeny a hlavně pochvala pro NOVU za záměr i realizaci, ČT už pak jen opisovala. P.S. Terezka V. a Berenika K. jsou mé favoritky:-)
Jako kníže Rohan (1983) (TV film)
... ze vzpomínek Bohumily Zelenkové: pan Kubeček se obával spolupráce s panem Menšíkem - do té doby spolu netočili, tak jak jim to asi spolu bude fungovat...A JAK SKVĚLE TO DOPADLO!!!! Klenot TV tvorby, skvěle dotváří atmosféru i hudba p. Hádla...
Mapa zámořských objevů (1978) (TV film)
Moc pěkný příběh, školství je mi blízké, takže oceňuji i herecké výkony, pan ředitel Hrušínský, ze kterého jde zvláštní chlad a pan Sovák v roli školníka - rozhodně doporučuju, nadčasový příběh...
Arabela se vrací aneb Rumburak králem Říše pohádek (1993) (seriál)
ne, bohužel více než 2 hvězdy dát nemohu; i pan Vorlíček uznal, že pokračování byl krok vedle jak ta jedle, ještě že se toho pan Menšík nedožil...
Řetěz (1981)
brr, tak tohle mi nahánělo za socialismu fakt hrůzu, Pavel Nový v opravdu "sympatické roli". Vtipné je, že za komančů to šlo v 10 večer s hvězdičkou, NOVA to dá klidně k nedělní dopolední kávě:-). Každopádně na tu dobu rozhodně slušná krimi...
Fešák Hubert (1984)
Karel Heřmánek v jedné ze svých životních rolí. Na to, jak nenápadná je to komedie, opravdu skvělý scénář i herecké výkony, a ač nePražák, zaujala mě i staropražská atmosféra, moc pěkný film....