DearS

DearS


3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 16.10.2004  22:07
    Vyjednavač (1998)
    ****

    Akční podívaná se zručně napsaným scénářem a excelentními hereckými výkony (je to takové sólo pro dva – S.L. Jacksona a K. Spaceyho). Napínavý souboj dvou vynikajících mozků, rovnocenných soupeřů ve psychicky vypjaté situaci, má šanci zaujmout i ty, kteří jinak tento žánr příliš nevyhledávají.

    • 16.10.2004  22:05
    Valentino (1995)
    ***

    Velmi názorná ukázka (bohužel) dobře známého faktu, že ani velmi kvalitní herecké obsazení neznamená vždy zajímavou podívanou. Mdlý snímek nám servíruje čtyřlístek tak trochu praštěných (a ne zrovna šťastných) ženštin. Scénárista dotyčné sice pěkně rozškatulkoval, máme tu jednu čerstvou vdovu, jednu svobodnou, jednu vdanou a jednu rozvedenou, ale na drama se jejich problémy neřeší moc do hloubky a na odlehčené žánry to zas není moc vtipné. Hodně filozofování o ničem a jeden ne moc charismatický Jon Bon Jovi. Asi nejlepší je rozevlátá Gwyneth Paltrowová.

    • 5.9.2004  18:43

    Dobře natočené - a člověk se navíc může kochat plejádou hereckých osobností několika generací, co jméno to pojem. Pro mě osobně má (bohužel) film jednu kaňku a to (bohužel) na tom nejdůležitějším postu - Poirot v podání Finneyho mi prostě nesedí (jednoduše se mi nelíbí jeho hřmotné a hlučné pojetí, jemně ješitná distingovanost Davida Sucheta mě baví mnohem víc).

    • 5.9.2004  18:33
    Svatba sjednaná v nebi (TV film) (1997)
    ***

    Tři - ale jen kvůli výborné Olympii, která dokáže i z banálního a skrz naskrz slzopudného scénáře vyždímat, co se dá.

    • 4.9.2004  18:52

    Taky si lámu hlavu, jestli měla Kirsten Dunstová něco takového zapotřebí? Na druhou stranu - i hvězdy daleko většího kalibru mívají různé úlety (a někdy i horší než je tahle trapnost nad trapnost)...

    • 29.8.2004  11:02
    Hrbáč (1959)
    ***

    Jeden z mnoha francouzských šermířských filmů o lásce, zradě a pomstě ničím neurazí, ale ani nevybočuje z průměru. Zápletka ve stylu hraběte Monte Christa. Bohužel za ním ale silně pokulhává v načasování důležitých a pro soky nečekaných odhalení – všechno vyšumí tak nějak do ztracena. Dvě třetiny filmu se těšíte, jak padouši dostanou efektně a po zásluze na frak a pak je po všem, ani nevíte jak, žádné vzrušující emoce a vášně (v tomto žánru dost stěžejní)se nekonají. Navíc Jean Marais je už poněkud postarší (ale budiž) a herečka v dvojroli matky a dcery je sice nesmírně elegantní a půvabná, ale ve chvílích, kdy hraje matku, by se nějaká ta vráska v rámci zachování alespoň minimální důvěryhodnosti hodila (maskéři asi zaspali)

    • 29.8.2004  10:58

    Jedním slovem – brilantní. To už není rovnocenný boj mezi pohlavími, ale místy spíš bitva. A to bitva na ostří nože, byť od začátku do konce na úrovni dialogů, které jsou ovšem jako břitva. René i Ewan v nejlepší formě. Navíc nádherná stylizace všech složek (herecké, výtvarné, hudební a kdovíjaké ještě) zasazená do 60.let. Velmi důležité doporučení: zkuste originál s titulky. Při vší úctě k dabingu, některé vskutku povedené dialogy a repliky jsou založené na slovních hrátkách v jazyce anglickém. A slovní hříčky, jak známo, mohou být překladatelským oříškem. Prostě takové anglické „kolik třešní, tolik višní“

    • 25.8.2004  17:03
    Jakub a Modřínka (TV film) (1996)
    ***

    Pohádkám většinou trochu té didaktičnosti neuškodí, ale čeho je moc, toho je příliš...zvlášť není-li jistě bohulibé poučování o věcech a vlastnostech správných a nesprávných a lidech (či vílách) dobrých a nedobrých zabaleno v zajímavém obalu. Někdy stačí humor, jindy atmosféra a někdy je (bohužel) výsledek neslaný nemastný jako v tomto případě ...

    • 14.7.2004  22:34
    Marie Růžička (TV film) (1994)
    **

    Příběh zmatený a rozvleklý (bylo rozdělení do dvou dílů šťastným nápadem?), než se postavy k něčemu rozhoupou, nebo něčeho dovtípí, trvá věčnost a stejně je to nakonec slepá ulička a musí se začít znovuPohádka mě zkrátka do děje vtáhnout nedokázala, na druhou stranu jsem se tak mohla soustředit na jiné věci jako třeba výpravu a hlavně kostýmy - snad vůbec nejzajímavější věc ze všeho. Nic proti fantazii a osvěžující originálnosti, nicméně rčení, že v jednoduchosti je krása, stojí občas za to si připomenout. Nemohla jsem si pomoct a nelitovat herce, jak jim v tom asi bylo. Draze vydělaný honorář. Navíc např. představitel prince v kostýmu vypadal dost směšně a hodně dřevěně. Pozitivní byla Zuzana Stivínová, která hrála chladně bezcitnou a vypočítavou nevěstu vskutku s vervou, herečce jako ona stačí bohatě výraz obličeje a kostým ji nemůže omezit. Bohužel, pokaždé když zmizela z dohledu, rozplizlý dojem se vrátil.

    • 14.7.2004  22:31
    Kryštof a Kristina (TV film) (1993)
    ***

    Je docela zajímavé vidět Veroniku Freimanovou jako pořádného zloducha a Ivana Trojana hodně zamlada, když ho ještě moc lidí neznalo. Taky je škoda, že Kamila Špráchalová zmizela do dabingu (v poslední době třeba princezna Fiona ve Shreckovi 2), stojí za to ji vidět v celé kráse. Zajímavý námět, kdy proti sobě stojí dvě ženské hrdinky, i sympatičtí herci by si ale zasloužili lepší scénář.

    • 14.7.2004  22:29
    Perly a růže (TV film) (1985)
    ****

    Kraťounká pohádka - všechny nitky se musí stihnout zamotat a zase rozmotat zhruba během půlhodiny a i v reálném čase příběhu jde všechno rychle, např. princ se seznámí s princeznou, zamiluje se do ní a požádá ji o ruku ani ne během pěti minut (ono zamilovat se do Míšy Kuklové, tehdy ještě „předjasněnkovské“ asi není větší problém). Ale i v takovém fofru a na relativně malém prostoru jsou všechny postavy vykresleny v přesné zkratce. Pro milovníky pohádek taková malá milá jednohubka.

    • 13.7.2004  22:41
    Hercule Poirot (TV seriál) (1989)
    ****

    Jak vidím, tak nejsem první (a nejspíš ani poslední), kdo má námitky proti přílišné tuposti inspektora Jappa a hlavně kapitána Hastingse. Nejenže jsou příliš pasivní, hlavně Hastings chvílemi působí dojmem, že nemá všech pět pohromadě. Ale neodolatelný Poirot v podání Davida Sucheta vše vynahradí. Na jeho pojetí malého velkého génia nemá ani Ustinov ani Finney. Navíc je o to zábavnější ho sledovat v akci, když si člověk porovná jeho postavu s rolemi ve filmech v totálně jiných žánrech, např. coby fanatického únosce letadla v "Boeing 747 v ohrožení" a mám dojem, že v jedněch raných "Profesionálech" s ním měli co dělat i Bodie a Doyle.

    • 5.7.2004  19:44
    Princezna za dukát (TV film) (1991)
    ***

    Je tu k vidění zdánlivě vše, co má správná pohádka mít, ale chybí tomu šťáva. Mahulena Bočanová i Jan Šťastný mají na poli TV inscenačních pohádek za sebou množství zajímavějších a výraznějších kousků (Bočanová i v pohádce filmové, viz. podobná role v Kouzelném měšci). Je ovšem třeba uznat, že Mahuleně záporačky sluší, ale s neslaným nemastným scénářem se toho moc vykouzlit nedá.

    • 30.6.2004  22:44
    Baby Boom (1987)
    ****

    Příběh o tom „kterak workoholička zjistila, že existují i jiné životní hodnoty než práce“, není zrovna originální a i problémy a jejich řešení jsou v tomto filmu povětšinou lehce odhadnutelné a nepřekvapí. Ale musí se člověk pořád nechat překvapovat? Občas stačí pohodlně se usadit v křesle a sledovat výbornou Diane Keatonovou (které všechno uvěříte a ještě vás rozesměje) a jedno roztomilé batole.

    • 14.6.2004  15:24

    Každý režisér musí mít zatracene hodně 'z pekla štěstí', aby se 'dvojka' alespoň vyrovnala jedničce. V případě PRINCEZNY ZE MLEJNA se to Z.Troškovi povedlo, ale dvakrát po sobě by to byl zázrak. Největším kamenem úrazu je určitě katastrofální scénář. Příběh má daleko do ucelenosti, nabízí hodně víceméně samostatných dějových linií, mišmaš motivů a rozbředlý konec. Roztříštěnost celku podtrhuje nevyváženost scén - některé jsou úplně zbytečné, jiné téměř dechberoucí (hlavně ty s démonickou Dorou). Herecké výkony jsou taktéž rozmanité (buďme spravedliví, někteří jedinci nemají co hrát kvůli scénáři). Největší prostor a nejzajímavější příležitost dostala Dana Morávková a její intrikující Dora nemá chybu, je to padouch jak se patří. Hůlka s Gottem jsou sice prkenní, ale podle mě to není to nejhorší. Miriam Kantorková v roli chůvy je tak nesympaticky pitvorná a tak přehrává, že jsem jí vše špatné přála (bohužel nemohla skončit v pekle, protože patří k těm 'hodným'). Nostalgická vzpomínka na Jasněnku zůstává, lepší pohádku při vší snaze Troška (zatím) nenatočil. K tomuhle poslednímu počinu se (i přes jistá světlá místa) budu těžko vracet a návrat - to je znamení dobré pohádky, nebo ne?

    • 6.5.2004  13:56

    Obsah filmu zní poněkud šíleně -jako ta nejsladší 'limonáda' a nejposlednější harlekýnka. A jedná se skutečně o jednu z tisíckrát zpracovaných variací na téma 'kterak chudé děvče ke štěstí přišlo'. Ale naštěstí pro nás diváky jsou tu svěží a vtipně napsané dialogy, takže mezi jednotlivými postavami to správně 'jiskří', a výborný Hugo Haas. Jeho postava bohatého továrníka Hakena je vykreslena naprosto neodolatelným způsobem: má ohromný smysl pro humor a ironii a dělá si legraci sám ze sebe i svého postavení (paroduje tak pro příslušný žánr typický typ bohatého a žádoucího krasavce). A navíc se nedá říct, že by postrádal charisma, a skvělý je i v dojemných 'kapesníkových' scénách (ale i ty jsou díky němu příjemně odlehčené - viz úplný závěr filmu).

    • 3.5.2004  12:47

    Jeden z četných amerických pokusů o snesitelný remake evropské komedie. A v tomto případě není výsledek vůbec marný! I když některé scénáristické 'zlepšováky' jsou hodně krkolomné (hlavně řešení 'balíčkového' problému).

    • 3.5.2004  12:43

    Kdysi můj velký oblíbenec, ale s přibývajícím časem (a věkem) kouzlo trochu vyprchává (i když Alain Delon je i při x-tém shlédnutí pořád stejně 'sladký'). Rozdíl mezi C. t. a jeho starším bratrem 'Fanfánem' je dle meho názoru značný a Černý tulipán tento souboj nemůže vyhrát na žádné frontě.

    • 9.3.2004  23:24

    Docela by mě zajímala anketa o nejoblíbenější scénu nebo hlášku z této nezapomenutelné převlekové a gangsterské komedie. Kdo jednu z těžko překonatelných klasik filmového plátna ještě neviděl, měl by to ve svém vlastním zájmu napravit, protože něco takového se nepodaří natočit každý den. Mimo jiné je k vidění jeden z nejlépe vypointovaných filmových závěrů.

    • 9.3.2004  23:22

    Pro mě jedna z nejlepších českých komedií. Přitom ústřední zápletka (obvinění ze znásilnění a následné svatbu ohrožující vyšetřování) by se mohla zdát pro komedii příliš závažná. Ale toto originální téma umožňuje odhalit všechnu trapnost, směšnost i lidskost člověčího chování a snažení. Scénáristicky a herecky je využité do poslední špetky (situační humor, dialogy). A herecký koncert všech zúčastněných, přičemž já mám nejraději scény s Ivou Janžurovou a Vladimírem Pucholtem. Nezapomenutelné.

    • 9.3.2004  23:20
    Bimboland (1998)
    ***

    Chytré intelektuálky a vědecké pracovnice bývají ve filmech nepohledné, naopak krasavice houfně žádané muži zase natvrdlé. Jak dosáhnout zlaté střední cesty, být přitažlivou a inteligentní ženou zároveň? Toť záležitost ve světě stříbrného plátna často velmi krkolomná (předstírání dvou osob je populární řešení). Na toto téma vzniklo velké množství variací, Bimboland je mezi nimi průměr. Nic moc scénář, ale místy svižné dialogy a sympatická herečka v hlavní roli. Pozor! Depardieu není ten, kolem kterého se film točí, byť hlavní milovník, je to spíš epizodka. Docela nechápu, co ve filmu pohledává. Asi je volavka na diváky.

    • 9.3.2004  23:18

    Theodoře Remundové se podařil husarský kousek. Natočila totiž dokument celovečerní délky, který rozhodně stojí za vidění a pro který se navíc podařilo najít distributora-kamikadze, uvádějícího tak silně nekomerční záležitost v kinech (což je téměř zázrak). Obě samostatné části STANDARD i NIČEHO NELITUJI jsou pravdivé, výmluvné, zajímavé obsahově i formou. Každá z nich představuje jednu rodinu, která o sobě v upřímných výpovědích leccos prozradí, leccos si divák může domýšlet a skládat jednotlivé střípky k sobě. NIČEHO NELITUJI je bezprostředně „zábavnější“, víc se smějeme. STANDARD je mrazivější ( a podle mě přece jen silnější), hodně se mluví, ale ještě víc mlčí. Tři generace žen s třemi diametrálně odlišnými pohledy na život a jedna na druhou. Emoce vyplouvají na povrch pomalu, ale jistě. Různé stupně pocitů nepochopení, nedorozumění, křivdy se zdají hodně blízké a osobní i divákovi, který může mít podobnou zkušenost (byť ta jeho rodina je třeba „perfektní“). Mám jen jednu radu, vyčíhejte si okamžik, kdy se jediná kolující kopie N.n. vyskytne v okolí vašeho bydliště a JDĚTE DO KINA! Člověk nevidí dokument v kině každý den a pokud nevěřící Tomáše nepřesvědčí k návštěvě kinosálu můj zmatený chvalozpěv ani chválou nešetřící kritiky, tak doufám, že zvědavost ANO. Buďte si jistí, dokument nerovná se suchopárná záležitost.

    • 2.3.2004  22:06

    Komu stačí ke štěstí sledovat na plátně (či obrazovce) půvaby Penélope Cruzové, tak tento film „přežvýká s chutí“. Kdo chce sledovat půvaby P. C. plus její kvalitní herecký výkon v zajímavém filmu, je na špatné adrese (doporučila bych směr španělská kinematografie). Kromě Penelopy v různých sexy oblečcích není totiž na této prostoduché romanci s rádoby mystickou a žhavě letní atmosférou nic k vidění a ona sama něco takového nemá zapotřebí. A navíc špatná zpráva pro ženskou část publika - adekvátně přitažlivý či nedejbože charismatický mužský protějšek budete hledat marně. Já osobně jsem oběma umolousaným sokům v lásce celý film přála kopačky (nejvíc tomu, který nakonec uspěl :)).

    • 16.9.2003  19:27
    O princezně z Rimini (TV film) (1999)
    *****

    Naprosto souhlasím s nadšeným hodnocením Golfisty a přidávám hvězdu, protože TV pohádek s nadsázkou, lehkou ironií a svižnými dialogy není nikdy dost a nepovedou se příliš často. Představitelka hlavní role (mimochodem - i v titulcích pohádky samotné uvedená až na bůhvíkolikátém místě) se jmenuje Pavla Ptáčková a působí v Městském divadle v Brně ( k vidění byla i ve slovenském pohádkovém kousku Duhová panna).

    • 7.9.2003  11:29

    Filmařsky klasicky pojatý životopisný film je celý „one man show“ Daniela Day-Lewise.

    • 7.9.2003  11:26

    Hodně pečlivé práce a úsilí, filmový projekt náročný po všech stránkách – hereckou nevyjímaje. Lenka Vlasáková a Ondřej Sokol jsou zajímaví (O. S. navíc neokoukaný), „slovenský“ Bolek Polívka skvostný. Ale jako celek film působí trochu odtažitě a akademicky chladně.

    • 7.9.2003  11:24

    Film, na který jsem byla zvědavá a držela mu palce kvůli sympatickému hereckému osazenstvu, mi v kině „utekl jako voda“ a často jsem se (nejen já) i zasmála. Jenže po jeho skončení se mi o něm vůbec nechtělo přemýšlet, natož abych se k jeho hrdinům chtěla někdy vrátit. Což je u filmu tohoto typu (do určité společnosti se zaběhanými pravidly a vztahy vstoupí „rušivý element“ a rozvíří stojaté vody, přičemž se leccos a leckdo odhalí – obrazně řečeno) dost podstatná závada.

    • 16.3.2003  21:34

    Docela příjemná podívaná (líp se vyjímá u videa než v kině), ale z filmu mám podobný pocit jako u Dannyho parťáků (i když je to jiný žánr): při tak scénáristicky vděčném námětu a s takovým hereckým obsazením...ne,že by se člověk nezasmál a nepobavil, ale není to úplně ono...

    • 14.3.2003  22:52
    Zvětšenina (1966)
    ****

    Při prvním podívání to nebyla žádná pecka, která by mě přimrazila k židli.Ale ještě dost dlouho poté jsem přemítala, co se mi líbilo, co ne a proč. Rozhodně se mi (mimo jiné) líbilo: hudba (často ne hudba : ticho plus šumějící koruny stromů- to se člověk skoro bojí pohnout), prostředí fotoateliéru 60. let, celková atmosféra filmu - nejprve všední den sebevědomého módního fotografa a poté tajemnost nevyjasněné záhady. A konečně: Hemmingsova one-man show (dámy prominou).

    • 14.3.2003  22:41
    Amarcord (1973)
    ****

    Umná skládačka příhod mnoha lidí v italském přímořském městě, které se stanou během jednoho roku. Oku lahodící kupa historek úsměvných i směšných (naprosto dokonalé jsou např. školní scény), ale úsměv na tváři diváka trochu tuhne, protože ví (na rozdíl od filmových postav bezstarostně uctívajících Mussoliniho), kam to všechno povede a dospěje...Malá poznámka k distribuci filmu u nás: vypadá to, že existují 2 verze filmu. Já jsem viděla bohužel tu kratší, zcenzurovanou ještě minulým režimem. Pouze z doslechu znám slavnou větu, která zazní ve vystřižené scéně, kdy je vytahován z odpadu šperk patřící šlechtické dcerce (nebudu reprodukovat, stejně nevím přesné znění, ale docela ráda bych ji slyšela na plátně).

<< předchozí 1 2