Poslední recenze (12)
Bojovnice slunce (2018)
Možno som trochu zaujatý, lebo som bol v Iraku 9x, ale tento film sa fakt na nič nehrá. Je krásne skutočný. To čo si krajina prežila s Islamským štátom, je takmer neuveriteľné a umocňuje to fakt, že sa to všetko vlastne udialo pred pár rokmi. Sindžár som osobne navštívil a videl tie ruiny. Staré mesto je kompletne zničené. Na filme sa mi páčila hlavne kamera, nikam sa to neponáhľalo, nestavalo to na bombastických scénach, hudba bola podmanivá. Je cítiť, že režisérka je žena, citeľný je presah do ženského vnútra. Jedny z najsilnejších scén sú, keď ženy spievajú. Nevidel som lepší film z tohto prostredia.
Černobyl na kolečkách (2022)
Krásny dokument o sile vôle a života. Niekedy rozmýšľam, či človek musí prežívať niečo také ako Honza, aby si vážil každú minútu a každú sekundu na tomto svete, ktorý nie je ideálny. Fascinuje ma tá pomoc, ktorá sa Honzovi dostala. Po technickej stránke nie je dokumentu, čo vytýkať. Skvelej kamere asistuje i vynikajúci hudobný výber. Klobúk dole a Honzovi i ostatným želám veľa zdaru a ďalšie úspešné cesty.
Zagros (2017)
Majstrovský film, ktorý poukazuje na to, ako je pre niekoho dôležitejšia česť než pravda. Poodhaľuje "temnú stránku" Kurdov a všeobecne moslimskej spoločnosti. Ľudská dráma, ktorá je prirodzená, naturalistická, dokonale filmársky spracovaná. Pre mňa prekvapenie tohto roka.