Recenze (498)
Dobrodruzi z vesmíru (1986) (seriál)
Vesmírne dobrodružstvá na OK3 (nebol to aj neskôr na TA3? Nemyslím tej dnešnej). Na uletený slovenský dabing sa nedá zabudnúť, pamätám si, že najčastejšie tam bolo počuť Andyho Hrica, Iva Gogála a pôvodné "prebíjané" francúzske znenie.
Beránek s pěti nohama (1954)
Na to že je film z roku 1954 sexuálnych narážok bolo dosť, rovnako aj cudne odhalených pŕs, čo ma (príjemne) zaskočilo :-). Louis de Funés podľa môjho názoru, napriek krátkemu účinkovaniu, zatienil aj vďaka svojskej gestikulácii a prejavu Fernandela. Príjemná snímka, ktorej chýba väčšia kompaktnosť.
Loganův útěk (1976)
Ukážka filmového "béčka" sedemdesiatych rokov. Ak by bol nakrútený v rokoch osemdesiatych, kľudne si viem predstaviť na mieste Yorka Ch. Lamberta, ako ikonu "béčiek". Celkovo mi snímka prišla taká detinská, ak by som mal v tej dobe 18 rokov, tak by som mal riadny zážitok aj z tzv. erotických scén. Lenže celkom sľubný začiatok sa od vleklého stredu dostane až k smiešnemu koncu, kde si dedo (vypasený po tom armagedone riadne, čo asi jedol? Mačky?) robí malý ohník na akejsi priehrade. York zahral dosť dobre, rovnako aj jeho "záporný kolega". Ženský proťajšok však bol maximálne vlažný, nezaujímavý a neraz som mal pocit, že sa herečka vyškiera v momentoch, kde to nebolo v scenári - dosť amatérske. Asi nebudem ďaleko od pravdy, ak poviem, že z námetu filmu čerpala aj poľská komédia Sexmisia, kde sa podarilo dosiahnúť brilantnú atmosféru. Škoda, že tu papundeklové kulisy (zo vzdialeného pohľadu kamier), pyrotechnické srandičky (v jednom momente pri výbušnom konci má jeden z obyvateľov na zadku akúsi veľkú prskavku a uteká cez štúdio) a atmosféra detského seriálu niečo podobné nedokázali.
Řád (1994)
Klobúk dole nad hereckým výkonom Jana Třísky.
Maľované na dreve (1979) (TV film)
Texty napísal Tomáš Janovic a Milan Lasica, hudbu (skvelo počúvateľnú) zložil Jaro Filip. Na výtvarných návrhoch sa pekne pohral akad. maliar Ondrej Zimka. Zaujímavý počin zo "zakázaných" čias Juraja Jakubiska.
Vor v zakoně, vládce podsvětí (2010)
Nepríde mi veľmi zaujímavé a poučné pozerať na nejakých ruských šašov, ktorí sa nesmierne chcú podobať talianskym alebo chicagskym náprotivkom a chcú vyzerať, ako veľkí ruskí mafiáni, či čo. Väčšinu dokumentu ide o vychvaľovanie indivíduí (cudzím a nakradnutým) bohatstvom a pocitom istoty z beztrestnosti. V každom prípade niektoré výpovede považujem za nadnesené (veď treba zastrašovať, i keď to nemusí byť pravda). Oceňujem, že sa vôbec postavili pred kameru a takto sa divákom predstavili so svojim živobytím. Majú sa veľmi dobre, ale keď niekto musí spať dobre že nie v bunkri, tak je jasné, že sa pre neho už niekde vyrába guľka...
Raz, dva, tři (1961)
Táto katastrofa sa nedala pozerať, utrpenie... Nechápem hromadné uveličenie prítomných.
Služobná cesta (1981) (TV film)
Neprišlo mi, že išlo o dvoch nerozlučných priateľov, ako sa píše "oficiálne" vyššie, skôr o kamarátov - šéfa s podriadeným. Inak zaujímavý film, ktorý má myšlienku.
Veľké pokušenie (1974) (TV film)
Zaujímavý, žiaľ málo do hĺbky idúci film, v ktorom som hádam prýv raz videl p. Dóczyho v hlavnej úlohe.
Husári (1978) (divadelní záznam)
Obnovená premiére: Dvojka 1. 5. 2011. Vynikajúce divadelné predstavenie, nechápem že som o tom nikdy nepočul. Prišli sme o veľa, dúfam že to ešte odvysielajú.