Recenze (10)
Kaštánek (2021) (seriál)
Už to bylo viděno mnohokrát... Ale pořád to funguje. Severská krimi, která jede jak dobře seřízený stroj. Společenská témata ponořená v krvavé lázni.
Mexická jízda (2001)
Vskutku úžasný film, který nám chce taky sdělit, jak je zbytečné, abychom sexu a všemu okolo přisuzovali něco, co v něm prostě není a podřizovali mu život náš vezdejší. Škoda, že se čeští tvůrci usmolených teenagerovských komedií nepodívali nejdřív na Cuarónovo dílo, než začali točit ty svoje slátaniny.
Patriarcha (2016)
Film pro všechny zastánce TRADIČNÍCH HODNOT. Tamahori s nadhledem balancuje (drama, humor, sentiment) mezi "odsouzením" neměnných zvyků a skutečností, že se jich nelze tak jednoduše zbavit, neboť bychom popřeli možná i sami sebe.
Nikdy neodvracej zrak (2018)
O síle umění, o pravdivosti umění, o kráse pravdy, o umění v každém z nás. Sebastian Koch opět přesný, s minimem gest, Tom Schlling, hvězda svojí generace (Pod jedním nebem) Tři hodiny utečou jak nic a hodně zůstane.
Starci na chmelu (1964)
Šest hvězdiček!
Hraběnky (2007) (seriál)
Jeden z mála porevolučních seriálů, kde se pracuje :-)
Tajnosti a lži (2015) (seriál)
Po shlédnutí první série: Pro mě to byla příjmená a chytrá "nízkorozpočtovka", která místo efektů a obřího castingu dala přednost psychologii, charakterům postav, rozkrývání motivů, výstavbě napětí, které vygradovalo v otřesný závěr. Duel Phillippa a Lewisová byl výtečný.
Úplné zatmění (1995)
Impulsivní, poetické, erotické...
Noc nevěsty (1967)
Lidská pýcha je největší zlo.
Můj syn (2017)
Začalo to pěkně minimalisticky; bez zbytečně dlouhých expozic, emocí a mluvení. Pak se to někam vytratilo a z minimalismu se stala nedořečenost a nelogičnost.