Báďa

Báďa

František Baďura

okres Praha-východ
snad člověk

homepage

1 bod

Moje komentáře

1 3 5 6 7 8 následující >>
    • 4.4.2013  11:56
    Muž na radnici (TV seriál) (1976)
    **

    Už s těmi "odpady" je to stereotypní. Dívat "odborně" bychom se měli... Muž na radnici je tematicky blízký Okresu na severu, ale nemá jeho scénáristické kvality. Je víc statičtější, nemá švih. Což Pláteník a jeh parta rozhodně má. A Zdeněk Buchvaldek nebyl hercem takových kvalit, aby utáhl hlavní postavu.

    • 25.2.2013  19:32

    Už dlouho jsem neviděl film, který není dobrý, ale já se bavil. Sluka načrtl několik závažných motivů, ale převážilo jeho veseloherní vidění problému. A herci ho v tom podpořili. Kdyby to byla prvoplánově komedie, dal bych o hvězdičku navíc, ale ona snaha o postihnutí sociáloního problému, jukalo na mě celých téměř osmdesát minut. Plus za rozumnou stopáž.

    • 11.2.2013  19:39
    Všichni musí zemřít (TV film) (2005)
    **

    Mělo to u televizních detektivek nevídaný švih, avšak nedotaženost na mě jukala z každého třetího záběru.

    • 3.2.2013  08:19
    Rodáci (TV seriál) (1988)
    **

    Rád bych katapultoval seriál do modrých barev, ale dvě hvězdičky mi k tomu nestačí. Literární předloha Jaroslava Matějky, pokud mě paměť neklame, nebyla dobrá. A režisér Adamec nenašel tu správnou míru odvahy, aby z Rodáků udělal svižnou podívanou. Měl se inspirovat Sanitkou, která se mu tak povedla. Akčnější způsob vyprávění by slušel i Rodákům. Kamera je konvenční, střih je slabý a vůbec se to tak nějak táhne. Lepší je první polovina, kdy je režijně dobře zvládnutá tísnivá atmosféra strachu v době protektorátu. Avšak klobouk dolu před představitelem hlavní role Janem Šťastným. Hlavní hrdina není jednoznačně kladnou postavou a záleželo jen na herci, aby nesklouzl k zjednodušení. Udržet tuto linku žádalo výtečného herce a tím Šťastný je a byl už na samém startu svojí úspěšné herecké dráhy. Je také potěšující vidět na velké ploše herce, kteří neměli velké herecké příležitosti ve filmu a v televizi. Tady ji měli (Ota Sklenčka, Zdeněk Buchvaldek, Jan Teplý). A co se týče té propagandy? Je to poplatné době, v druhé půlce dokonce hodně. Ale je třeba dobře číst historickou literaturu a literaturu faktu. Zjistili bychom, že i propaganda a překrucování dějin vychází jen a jen z holých a nezvratitelných faktů.

    • 16.1.2013  19:23
    Occamova břitva (TV film) (2012)
    **

    Zajímavý námět, který jistě patří Danu Svátkovi. Téma podobné jako u znamenitého Svědka s Jaromírem Hanzlíkem - kdy je okamžik nebýt lhostejný a naplnit cosi o spravedlnosti (stejný scénárista Sovják). Ale... Ať už jdou do háje ti českotelevizní dramaturgové, ta svazácká prorežimní generace, která dusí talenty, zajímavé scénáře, tlumí umělecké rozlety a prdí do vypolstrovaných točících křesel, koupené za naše poplatnické peníze! Opět a zase i v tomto případě řádili. Jinak Svátek je dobrý režisér a myslím, že jeho trochu podceňované opusy Hodinu nevíš a Zatracení zatím zůstává to nejlepší. co natočil.

    • 26.12.2012  09:02
    Šťastný smolař (TV film) (2012)
    **

    Milý, chytrý, inspirované Svěrákem, Werichem..., ale poslední dobou mi přijde, že Strach má strach udělat film, který by vybočoval z nudného průměru nudné České televize. A že se mu kdysi dařilo! (Brainstorm, Operace Silver A, Povodeň, Vůně vanilky, Vyvraždění rodiny Greenů)

    • 11.11.2012  11:28
    Zodiac (2007)
    **

    Podobné zklamání jako Derabontův Majestic. Derabont=Vykoupení z věznice Shawshank, Fincher=Sedm. Umně vytvořená atmosféra 60. a 70. let, dobré herecké výkony, technicky zvládnuté? Ale to se u hollywoodských filmů očekává! Skoro tři hodiny jsem vydržel jen pro, že samotný případ "Zodiac" je strhující a velmi zajímavý.

    • 14.10.2012  22:22
    Specialita šéfkuchaře (TV film) (1999)
    **

    Přehnaná obrazová stylizace takovému grotesknímu textu nesedí. Potěšení z herectví neokázalého a neokoukaného Lukáše Hlavici.

    • 3.10.2012  09:30
    Horká kaše (1988)
    **

    Váhal jsem, jestli dát filmu Horká kaše tři hvězdičky. A to proto, že je ve snímku skryto mnohé - od protestu mládeže proti autoritám a systému (věčné téma), hledání místa ve světě a společnosti, neschopnost identifikovat se s okolím a lidmi, hledání cesty. Velmi se mi líbil představitel hlavní role, jeho přirozený a spontánní projev, bez snahy herecky zaujmout s trhnou na sebe pozornost. Vůbec mladí herci (a neherci) jsou podstatně lepší než jejich starší herečtí profesionálové (výjimkou je Daniela Kolářová). Celé to ale posunul špatným směrem scénárista a dílem i režisér. Některé režijní nápady jsou tam dobré (prostřihy do několika se odvíjejících situací podkreslené metalovou hudbou, jejíž nadbytek vůbec nevadí).

    • 31.8.2012  10:30

    Myslím, že dnes je snímek zajímavý (pokud někdy zajímavý byl) už jen pro hereckou souhru Dany Medřické a Karla Högera.

    • 22.8.2012  19:46

    Něco holt stárne. Limonádový Joe taky, i když (naštěstí) pomaleji.

    • 29.7.2012  13:02

    Filmařsky mě snímek příliš nestrhl, byť musím pro úplnost poznamenat, že druhá půle filmu je lepší. A to i myšlenkově. V první půli mě iritovalo "znevažování" jedné historické etapy západních evropských zemí, které si prošly různě intenzivními vlnami levicového radikalismu, často spojeného s komunistickým blouzněním. Režisér Moland balancuje mezi "levicovou taškařicí" (tak na mě působí celá první polovina filmu) a pokusem o pochopení takových hnutí. Bohužel dnešní divák, ten mladý neznalý, ale i ten, který je každodenně manipulovaný lží o "zvrácenosti" levicových myšlenek a o nesmyslu zvaného sociálně spravedlivá společnost bude film vnímat ve smyslu: "ještě že je to za námi" nebo "ještě že jsme to nepoznali!" Je to vina režiséra (literární předlohu neznám), že si nedokázal ujasnit žánrové vymezení, a tím formu. Myšlenka filmu "Středoškolský profesor Pedersen" nakonec vyznívá, jako že myšlenka (jakkoli často nešikovně uskutečňovaná a idealizovaná) je odsouzená k tragédii a patří do zapomenutí. Přesto, možná nechtěně, má film mrazivé okamžiky; scény, v nichž dělníci jsou vlastně spokojení se stavem věcí!

    • 2.2.2009  09:18

    Hollywood dokáže jednu známou a stokrát omýlanou věc: často i z průměrného scénáře udělat koukatelnou záležitost.

    • 12.1.2009  10:19

    Bohužel promarněná příležitost. Načrtnuto několik zajímavých motivů, které však nejsou dotažené ani do poloviny. Proto nelze uvěřit přerodu hlavního hrdiny, věrohodně nepůsobí ani jeho drogová anabáze. Postava gaye je ale dobře zahraná, téměř zasvěceně :-). Souhlasím s anniehall, že edice iboys zklamává.

    • 8.12.2018  12:51

    Zestárla. A to hodně.

    • 5.9.2014  12:43
    Tři bratři (2014)
    *

    Další Svěrákova didaktika, kterou jeho syn dokázal svým režijním umem a smyslem pro nadsázku dobře natočit. Je to rozhodně dobrý pokus ukázat dětem, že i u pohádek je potřeba přemýšlet, poslouchat a dívat se.

    • 20.5.2013  06:37

    Byla to pro mě nuda. Ne bez důvodu mi kdysi jedna významná česká herečka, členka Divadla Na zábradlí, říkala: "Bartoška z nás byl nejhorší, ale na zájezdových plakátech bylo jeho jméno napsáno největším písmem, i když nehrál hlavní roli..." Potěšil jsme se aspoň kamerou a dobrým střihem a některými vtipnými (polidšťujícími) momenty.

    • 27.4.2013  16:15

    Oživlé obrazy. Ale řemeslně velmi dobré.

    • 1.1.2013  17:24
    O pokladech (TV film) (2012)
    *

    Vizuálně v první polovici až okouzlující, navíc dobrý nápad s časoprostorem, ale tak chabý scénář (koneckonců už samotný námět je neoriginální) jsem u pohádky už dlouho dlouho neviděl.

    • 26.12.2012  08:58
    Dvanáct měsíčků (TV film) (2012)
    *

    Nešťastně vybraná předloha. Pohádka, jež má jen málo motivů k rozvinutí celovečerní pohádky. A scénáristovi a režisérovi se nepodařily najít adekvátní doplňující nebo náhradní motivy.

    • 21.10.2012  23:09
    Hranaři (2011)
    *

    Hledání viníka dnešního marasmu alá Mladá fronta Dnes a Lidové Noviny.

    • 19.8.2012  08:02

    Film byl pro mě zklamáním. Příliš lineární, bez výraznějších zvratů a komplikací, do určité míry předvídatelné. Postavy vesměs ploché, načrtnuté. Zhlédl jsem ho navíc s technicky mizerným dabingem :-(

    • 7.3.2009  17:57

    Skvěká kamera, výborný střih, dobré aranžmá scén ... Ale to u amerických filmů předpokládám - e. Jinak nuda, chaos, mně nesrozumitelný scénář i vývoj příběhu.

    • 5.1.2009  11:11

    Hynek Bočan a jeho filmové (televizní) vyrovnávání se s minulostí je stále nepřekonané. Němcové film to podle mě jen podtrhl. A poměrně silnou čarou.

    • 15.12.2008  10:56
    Ulice (TV seriál) (2005)
    *

    Nač se pohoršovat nad tímto "vycpávačem reklam". Jsou tam někdy vtipná místa a i milé figurkaření.

    • 22.10.2008  16:34

    Menzlovy filmy jsem nikdy neřadil ke svým oblíbeným, vadí mi na nich taková vynucená, "zakaždoucenu" laskavost. Hrabalovy knihy jsou pěkné, Menzlovy filmy je posouvají tu více tu méně úspěšněji někam jinam. Na "Králi" si vylámal zuby - avšak je nutné napsat, že předloha není snadná četba. Menzel zkrátka, podle mě, nenašel správný klíč k filmové interpretaci tohoto Hrabalova díla. Jinde se mu to dařilo víc.

    • 24.1.2011  09:48
    Kukačky (TV film) (2008)
    odpad!

    To raději Ženu za pultem společně s Okresem na severu...

    • 2.9.2012  18:48

    Sedl jsem, shlédl jsem , šel jsem spát.

1 3 5 6 7 8 následující >>