Báďa

Báďa

František Baďura

okres Praha-východ
snad člověk

homepage

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 4.4.2013  17:40
    Pouta (2009)
    ***

    Snímek je to zajímavý, místy velmi, velmi působivý. Avšak ten individualismus postav je na tehdejší dobu, která je v tom filmu obžalovávaná, nepravděpodobný. Ondřej Malý je brilantní, je téměř v každém záběru a jeho postava není stejná, má vývoj. Jistě to bylo těžké nespadnout do šarže vyšinutého estébáka...

    • 8.11.2016  10:51
    Božský (2008)
    ***

    V poslední čtvrtině už jsem měl režisérovu obrazovou bravuru okoukanou. Jsem přítel dlouhých záběrů, ale scény výslechů mi přišly už unylé.

    • 8.12.2018  12:02

    Celková uhlazenost vyprávění setřela závěrečný šok; stal se z něj slzopudný závěr. Škoda, protože to mohla být pořádná facka do tváře všem, co ještě ve skrytu (či navenek) koketují s fašistickými tendencemi.

    • 16.3.2009  10:14
    Dívka a kouzelník (TV film) (2008)
    ***

    Příjemný film k svátečnímu nedělnímu večeru. Juraj Herz měl kdysi ale více jak příjemné filmy. Ivan Trojan opět špička, pěkná kamera ...

    • 31.8.2012  10:33
    Děti noci (2008)
    ****

    "Děti noci" mi připomínají autorskou tvorbu české nové vlny. Citlivý výběr herců, kteří jsou přirození, styl vyprávění, delší záběry, umírněný střih.

    • 4.4.2013  17:52

    Proč ne? Renčovo pojetí jakéhosi psychothrilleru funguje i u takové "pietní" látky.

    • 11.8.2013  08:32
    Kriminálka Anděl (TV seriál) (2008)
    *****

    Švih, autenticita, vtip...

    • 24.1.2011  09:48
    Kukačky (TV film) (2008)
    odpad!

    To raději Ženu za pultem společně s Okresem na severu...

    • 30.12.2012  07:40

    Nemůžeme s tím nic dělat... Takhle se dneska píší scénáře... Ale Konášová je dobrá scénáristka. A kdoví, jak by Dietl psal scénáře dnes?

    • 5.1.2009  11:11

    Hynek Bočan a jeho filmové (televizní) vyrovnávání se s minulostí je stále nepřekonané. Němcové film to podle mě jen podtrhl. A poměrně silnou čarou.

    • 21.7.2015  13:02
    U mě dobrý (2008)
    ***

    U mě dobrý.

    • 2.5.2018  12:09
    Výměna (2008)
    *****

    Emocionálně přepjaté filmy s tvrdými konci mám od C .E. velmi rád.

    • 27.4.2009  08:23
    Šejdrem (TV film) (2008)
    ****

    Po shlédnutí jsem po dlouhé době nabyl pocit, že 135 Kč měsíčně České televizi není marných. Podle ukázek to vypadalo na bakalářskou taškařici, opak je pravdou. Citlivá sonda do společenství na české vesnici. Nic moc se nezměnilo!

    • 5.2.2018  19:36
    Šťastlivci (2008)
    ***

    Je to příjemný film, který však po noci vyvane. Nicméně mě tento snímek připomněl tristní stav české kinematografie poelsdních několika let... Dokážu si reálně představit, jak by takový film byl u nás počinem roku!

    • 2.9.2012  18:48

    Sedl jsem, shlédl jsem , šel jsem spát.

    • 22.10.2011  14:09
    Hraběnky (TV seriál) (2007)
    *****

    Jeden z mála (možná dva tři) porevolučních seriálů, kde se pracuje.

    • 30.12.2017  15:29
    Operace Silver A (TV film) (2007)
    ****

    Kvalitní mainstream.

    • 13.10.2012  13:48

    Hodně plochý, nicméně efektní a vizuálně úchvatný. Strávil jsem pěkný večer.

    • 11.11.2012  11:28
    Zodiac (2007)
    **

    Podobné zklamání jako Derabontův Majestic. Derabont=Vykoupení z věznice Shawshank, Fincher=Sedm. Umně vytvořená atmosféra 60. a 70. let, dobré herecké výkony, technicky zvládnuté? Ale to se u hollywoodských filmů očekává! Skoro tři hodiny jsem vydržel jen pro, že samotný případ "Zodiac" je strhující a velmi zajímavý.

    • 19.8.2016  12:21

    "Smutný" konec výpověď filmu jen umocňuje. Smrt jako cesta k poznání.

    • 20.5.2013  06:26
    Škodná (TV film) (2007)
    ***

    Je to limitované televizním formátem a následně rozpočtem. Česká televize by měla přehodnotit, zdali plní nějaký plán natočených TV inscenací a filmů a vykopat pár svazáků, co si myslí, že jsou dramaturgové. Ale na druhou stranu, inscenace má spád a je docela odvážná (tři brutálně zavraždění a dva neúspěšné pokusy, vč. malého dítěte). Zedníčková herecky plochá (pokolikáté už?) a pokus o psychologický rozměr zajišťuje výborná Medvecká.

    • 1.9.2012  13:03
    Babel (2006)
    ****

    Mám tahle příběhová střetávání rád, líbí se mi složitější kompozice. Jsou to silné příběhy, dobře a uvěřitelně napsané. Filmařsky se mi snímek také líbil (detaily, umírněný střih). Opět a zase... v jakém světě to žijeme? Je tento systém ten jediný možný, ba dokonce - nejlepší a spavedlivý?

    • 23.3.2009  18:06

    Výborný film na sobotní televizní večer, případně k návštěvě kina po náročném pracovním týdnu. Jsou ale lepší "akčňáky"...

    • 7.9.2011  15:25
    Místo v životě (TV seriál) (2006)
    ***

    Místo v životě mě drželo v napětí a pozornosti od začátku, vč. první "smyczkovské" série. Smyczek jistě ovládá seriálové postupy lépe, Chlumský má leccos okoukané odjinud k neprospěchu výsledku (předěly mezi scénami v podobě pohledu na město nebo dům, kde se bude následující scéna odehrávat), avšak scénář je napsaný přesně v duchu žánru ("co si žánr žádá"). A co si žádá? Shovívavost diváka.

    • 22.10.2008  16:34

    Menzlovy filmy jsem nikdy neřadil ke svým oblíbeným, vadí mi na nich taková vynucená, "zakaždoucenu" laskavost. Hrabalovy knihy jsou pěkné, Menzlovy filmy je posouvají tu více tu méně úspěšněji někam jinam. Na "Králi" si vylámal zuby - avšak je nutné napsat, že předloha není snadná četba. Menzel zkrátka, podle mě, nenašel správný klíč k filmové interpretaci tohoto Hrabalova díla. Jinde se mu to dařilo víc.

    • 14.9.2008  17:04
    Rudý kakadu (2006)
    *****

    Skvělý film, s tematikou vyrovnávání se s komunistickou minulostí. Můžeme Němcům jen závidět. Náš Jan Hřebejk s jeho Pelíšky proti znamenité kombinaci love story a silné protitotalitní výpovědi silně bledne. Je to obraz i o nás, o českých divácích, kdy se smějeme tomu, čemu bychom se měli zpříma a bez uhýbání podívat tváří v tvář. Smát se můžeme až tehdy, kdy si budeme plně uvědomovat to, co nás 40 let postihlo. A čeští filmaři, vyjma Hynka Bočana, si to ještě plně neuvědomili.

    • 11.1.2014  15:25

    Scorsese nemá mnoho slabin. Pro mě snad jen místy chaotičnost, překotnost a důsledek z toho nepřehlednost některých motivů.

    • 29.7.2012  13:02

    Filmařsky mě snímek příliš nestrhl, byť musím pro úplnost poznamenat, že druhá půle filmu je lepší. A to i myšlenkově. V první půli mě iritovalo "znevažování" jedné historické etapy západních evropských zemí, které si prošly různě intenzivními vlnami levicového radikalismu, často spojeného s komunistickým blouzněním. Režisér Moland balancuje mezi "levicovou taškařicí" (tak na mě působí celá první polovina filmu) a pokusem o pochopení takových hnutí. Bohužel dnešní divák, ten mladý neznalý, ale i ten, který je každodenně manipulovaný lží o "zvrácenosti" levicových myšlenek a o nesmyslu zvaného sociálně spravedlivá společnost bude film vnímat ve smyslu: "ještě že je to za námi" nebo "ještě že jsme to nepoznali!" Je to vina režiséra (literární předlohu neznám), že si nedokázal ujasnit žánrové vymezení, a tím formu. Myšlenka filmu "Středoškolský profesor Pedersen" nakonec vyznívá, jako že myšlenka (jakkoli často nešikovně uskutečňovaná a idealizovaná) je odsouzená k tragédii a patří do zapomenutí. Přesto, možná nechtěně, má film mrazivé okamžiky; scény, v nichž dělníci jsou vlastně spokojení se stavem věcí!

    • 7.3.2009  17:57

    Skvěká kamera, výborný střih, dobré aranžmá scén ... Ale to u amerických filmů předpokládám - e. Jinak nuda, chaos, mně nesrozumitelný scénář i vývoj příběhu.

    • 4.4.2013  17:43

    Tematicky podobný s českými "Pouty". Oproti nim je lepší ve vykreslení kolektivního likvidování lidí, celé té zrůdné mašinérie propracovaného fízlovství. Co podle mě film oslabuje, je pokukování po hollywoodském způsobu vyprávění. Mühe je výborný, stejně jako jeho český protějšek Ondřej Malý.