Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (522)

plakát

Motýlek (1973) 

Tady se měl Frank Darabont podívat, jak se dělá film z vězení plný naděje na útěk a ne aby se tam někde po 2 hodinách jaksi ex machina zjevovala a na závěr se všichni objímali v Mexiku na pláži. Z Motýlka (filmu i postavy Steva mcQueena) ta touha po svobodě a nezlomnost ducha přímo čiší. Na druhé straně Dega (Dustin Hoffman) nikdy takovou vnitřní sílu v sobě neměl a na konci filmu dokonce i v porovnání s dlouhými lety samotky poznamenaným a značně zešedivělým Motýlkem působí již naprosto zlomeně. Samotně guayanské vězení je vykresleno velmi realisticky, a největší hrůza tady není jako pro američany knihovna, ale nelidští dozorci, tropické vedro a fyzická práce. Pro mě rozhodně z vězeňských filmů ten nejlidštější a nejpůsobivější.

plakát

Bowling for Columbine (2002) 

"Chtěl bych si u vás založit účet." - "Jaký typ účtu?" - "Ten, ke kterému dostanu zadarmo zbraň." - "Jistě, tady máte katalog. V sejfu máme neustále přes 5 000 zbraní...". V USA jsou opravdu idioti...i když Fahrenheit to podle mně ukazuje ještě lépe.

plakát

Království - Série 2 (1997) (série) 

Narozdíl od první řady výrazně posílila komediální složka, což ve výsledku spíše uškodilo, stále ale lepší než 95% nynějších mysteriózních počinů. Něco tak absurdního se jen tak nevidí...škoda, že série zůstala nedokončená.

plakát

Království (1994) (seriál) 

Těžce (chtělo by se říci trierovsky) depresivní série. Tón udává klasicky ruční kamera obohacená hnědým filtrem (ale výsledek není nechutná sépie) a hlavně skvělé herecké výkony; např. představa švédského neurochirurga je děsivá sama o sobě, ale Ernst-Hugo ji posouvá do úplně nové roviny divákovy nenávisti. Pan režisér (mimochodem hrající sympatického chlápka v titulcích se jménem Lars von Trier) samozřejmě k nevšednímu horroru/komedii přiřazuje svůj náhled na pokroky medicíny (a vědy jako takové) a jejich vztahu s duchovnem a tradicí.

plakát

Temný rytíř (2008) 

Postřehy z toho, kterak neuvěřitelné se stalo skutkem a netopýří bomba přistála přede mnou v kině: 1)Ještě lepší než Batman Begins 2)Batman není rozhodně Jokerem zastíněn, ale Heath Ledger pro mě naprosto nepochopitelně vyrovnal Mistra Nicholsona 3)Studio se mělo trochu prásknout přes kapsu a pořídit si znova Katie Holmes 4)Aaron Eckhart je mnohem lepší herec s celým obličejem (tu druhou půlku pak musel animovat nějakej nýmand) a je to první film co jsem s ním viděl kde nekouří 5)Je to pořádně temné a spletité, Batmanova postava uchopena zcela novým způsobem 6)Morgan Freeman a.k.a. Fox je vylepšený Mr.Q 7)Kouzlo s tužkou vede 8)CHCI RYCHLE DALŠÍ!!!

plakát

Traffic - Nadvláda gangů (2000) 

Překvapivě dobrá gangsterka, která stojí na třech opěrných pilířích: scénáři, Benicio Del Torovi (ten snad hraje božsky ve všem) a především VYNIKAJÍCÍ kameře (obvzláště kolorované pasáže a ruční kamera při akci). Navíc zde mámě pěkně vykreslenou síť od zfetovaných děcek (fuj) k hlavním představitelům kartelu.

plakát

Hodný, zlý a ošklivý (1966) 

Tak jsem se zcela nečekaně dočkal jednoho z největších filmových zklamání. Po výborné úvodní zhruba půlhodině se film rozplizl do poněkud méně záživných přetahovaček na poušti, o armádní epizodě ani nemluvě. Závěr je opět výtečně vygradovaný, ale rozpačitý dojem z tentokrát značně přepálené stopáže nenapraví. A nelze vinit herce, Ennia ani režii - scénář je ta část, která tentokrát nedokázala upoutat pozornost na necelé tři hodiny. Once Upon a Time tedy jasně zůstává nejlepším westernem všech dob. Slabší 4* // Revize po letech: tG, tB & tU se od prvních dvou částí dolarové trilogie odlišuje výrazněji, než je divákovou prvotní očekávání. Mantinely jinak veskrze "dolarového" děje jsou reálně vymezeny probíhající občanskou válkou, což dodává filmu oproti předchůdcům další dimenzi (a obdobný postup pak použil Leone při železničních spekulacích v Once Upon). Po většinu filmu je pryč poncho, místo Volontého nastupuje Wallach - což je výměna bolestná, ale rozhodně ne degradující, jelikož Wallachova Krysa je jednoznačným tahounem celého filmu. Director's Cut pak ztělesňuje maximum, které je Leoneho poetika schopna utáhnout: v rámci děje je to snad i nejzahuštěnější kousek; a co se týče nejen mnou dříve neakceptované vsuvky s mostem, dnes ji považuji za jeden z nejsilnějších momentů filmu a bez ní by navíc mohl být dějový rámec opět klidně ahistorický, anžto by mu chyběl finální punkt/ komentář. I přes všechny tyto kvality a Ectasy of Gold však mým srdcovým esem i nadále zůstane část prostřední.

plakát

Hrdina (2002) 

V podstatě historická romance s jednoduchou (po odhalení ^_^ ) zápletkou, ovšem vizuálně naprosto jedinečná filmová poezie. V celkovém součtu slabší než Tygr a drak, ale třeba souboj v zahradě...pohádka!

plakát

Hřmění divadla Sklep (2000) (divadelní záznam) 

Tak tohle je klasika, škoda že Sklepáci nejsou plodnější. Kritický rozbor knihy knih by se dal označit přinejmenším za pythonovsky geniální.

plakát

Casino Royale (2006) 

Určitě jedna z nejlepších bondovek a rozhodně ta s nejsympatičtějším Bondem. Zamrzí pouze absence pana Q a jeho hraček, ale jako největší zápor mi přišlo, že film od dynamického začátku už jen postupně ubírá na tempu a finále se již prakticky nekoná.