Recenze (94)
Co jsme komu udělali? (2014)
Co jsme komu udělali, že jsme po celou stopáž museli snášet tak ukrutné přehrávání všech aktérů?
Kingsman: Tajná služba (2014)
Zábavné to, dejme tomu, místy bylo. Ale to je vše. Navíc se cestou z kina přidružil i nepříjemný pocit, jestli funkci čipů zlovolného Valentina neplnil koneckonců sám tento film.
Pečený sněhulák (2014) (pořad)
Důkaz, že být vtipným vypravěčem nemusí stačit k napsání dobrého skeče. To, co v proudu řeči působí vtipně na větší ploše nevyzní. Byla tam vidět inspirace Monty Pythony, ale tam, kde Pythoni začínají, Pečený Sněhulák končí. To je u volného blbnutí a prvního, nijak dál nerozvíjeného nápadu. Scénky jsou zkrátka nedotažené a většinou zůstávají bez pořádné (předem neavizované) pointy, natož aby ta pointa zároveň geniálně nekorektně zachycovala absurditu doby...
Případy 1. oddělení (2014) (seriál)
Je to opravdu dobrý seriál a možná dokonce čím dál lepší. A přitom stačilo tak málo - zalidnit obrazovku uvěřitelnými charaktery, což se ovšem žádnému jinému českému seriálu (nejen v žánru krimi) z poslední doby ne a ne podařit. Snad jsou Případy 1. oddělení předvojem pro další podobné počiny.
Případy 1. oddělení - Nenávist (2014) (epizoda)
..neuvěřitelný výkon Polívkové.
Život a doba soudce A. K. (2014) (seriál)
Sedláčkova monotónní režie je místy až iritující...je to skutečný mistr stereotypu;-). Vadí mi i neschopnost náznaku a snaha všechno dopovědět v komentářích. Herci tak nemají pořádný prostor k vyjádření. Sedláčkův režijní styl je natolik literární, že mi občas vrtá hlavou, proč se raději než filmovým režisérem nestal spisovatelem. Zachraňují to úsečné, trefné, a občas i vtipné glosy hlavního hrdiny a alespoň nějaké téma.
Divošky (2013) (pořad)
Počkat, na to se vážně dívá někdo, komu je víc než pět a míň než devadesát pět?
Křižovatky života (2013) (pořad)
Nejhorší blbost, jakou jsem kdy v TV zahlédl.
Revival (2013)
Tak jsem se jakýs takýs moderních Nezralých malin s Krobotem přece jen dočkal:-) Chyby by se na tomto filmu našly, ale jde veskrze o příjemné pokoukání. Na české poměry posledních let výrazný nadprůměr.
Vlk z Wall Street (2013)
I když vůbec nepochybuji o tom, že se DiCaprio při natáčení musel náramně bavit, výsledek podle mě až tak moc zábavný není. Scorsese mohl svou ódu na anticivilizaci docela dobře natočit i v pavilonu opic (čímž by navíc ušetřil za herecké gáže). Pokud by dal opům něčeho šlehnout, dočkal by se nejen skřeků, bušení v prsa, agresivních výpadů a kopulací, ale i mozkových křečí, plazení se po zemi, válení sudů a podobných legrácek. Tím výčet "děje" víceméně končí. Film nijak neskrývá, že od diváka nic nechce..když například Belfort v DiCapriově podání vysvětluje princip svých podvodů..zakončí větu tím, že "to zdlouhavé vysvětlování nikoho nezajímá, ale že je to prostě kurevsky nelegální"...tedy hutností děje a nároky na diváka má Vlk z Wall Streetu zhruba parametry pornografického filmu. Můžeme samozřejmě film hájit tím, že nabízí obraz současné dekadentní společnosti, plné náhražek skutečných emocí a všudypřítomného imperativu užívat si!, bohužel se ale po zhlédnutí více přikláním k názoru, že film sám je mnohem více její součástí, než jejím kritickým obrazem.