Recenze (736)
Che Guevara: Partyzánská válka (2008)
Vizuálne skvelé. Akurát že sa tam dve hodiny nič nedeje... A žiadny náhľad do partizánskej vojny ani omylom.
Chobotnička (1983)
Všetky bondovky sú vo svojej podstate strašné voloviny, a ani táto nie je výnimkou.
Chvění (1990)
Neskutočne zábavná sebaparódia! Funguje ako komédia, ale aj ako napínavý film, so skvelými hercami, réžiou, kamerou, atmosférou a starými poctivými trikmi. Škoda že som to nevidel v kine!
Il bestione (1974)
Neskutočne prirodzený film. Stručný a drsný, taký ako šoféri náklaďákov. Ak sa dá za žáner považovať (taliansky/európsky) kamionistický road-movie, tak totálne maximálne žánrový. Edit: Piata hviezdička je za pôvodné znenie. Pri tomto filme sa dá naučiť, čo to znamená "kecať" (furt hovoriť a nič nepovedať) po taliansky :D Keby som to videl v dabingu, asi by bol dojem menší... A predsa len, nebyť trochu nasilu záveru...
I Love You, Daddy (2017)
Pocta - alebo pomsta? Horným vrstvám, televíznemu priemyslu, kanálu TNT, výchovným filmom, sebaparódiám, svojmu tímu i štýlu a Charlie Chaplinovi (neskorému)... Neviem rozsúdiť. Jedna extra hviezdička za to, že do tohoto vôbec Louie šiel, aj keď mám silné podozrenie, že hlavne aby zarobil nejaké prachy (a tváril sa pri tom umelecky). Za pozretie stojí.
Indiana Jones a Království křišťálové lebky (2008)
Po internete nejaký čas koloval hoax, že vraj nejakí vedci zažalovali tvorcov tohto filmu kvôli lebke - vraj im tú pravú ktosi kdesi ukradol (v Belize) a tá z filmu je jej podozrivo podobná. Za čo by som však tvorcov zažaloval určite ja, tak za totálne a úmyselné porušenie všetkých mysliteľných vedeckých zákonov, a to najmä z týchto odborov: fyzika (obzvlášť fyzika ľudského tela, fyziológia a biomechanika), logika, pravdepodobnosť a samozrejme história!!! Točil som hlavou ako na tenise...! Namiesto osobností figúrky, namiesto deja lunapark, humor žiadny alebo trápny. Jediný gag, ktorý stál za to, bol ten záverečný s klobúkom, čo sa však po takom zlom filme dá označiť iba za premárnený nápad. Veľmi-veľmi zlé...! Niežeby nám režisér zinfantilnel - Steven Spielberg bol infantilný vždy. Skôr sa dá povedať, že sa umocnil!
Indiana Jones a nástroj osudu (2023)
Indymu veľmi prospelo, že už ho nerežíroval Spielberg. Réžia je svižná, odvážna, jasná, ale striedma. Na druhej strane, nasekali tam do toho možno až príliš, že by to vystačilo aj na dva filmy - čo však nám, fanúšikom, pri poslednom, rozlúčkovom nevadí ;) Logické a fyzikálne chyby sú, že ajajaj, ale, retrospektívne, sú vo všetkých predchádzajúcich filmoch, vrátane zázrakov a pavedy, takže to zostáva v rodine. Chápem aj snahu prísť za každú cenu s niečím novým, spektakulárnym, čo prebije to staré (nielen v porovnaní s prequelmi, ale aj inými, súčasnými filmami), takže som sa nakoniec zmieril aj s poslednou štvrtinou. Je to film poplatný dobe, a to dnešnej dobe a dnešným divákom, nie osemdesiatkovým... Celkovo som sa veľmi bavil celý čas, vychutnával hercov, dej, obraz, tempo a dokonca aj vykrádačky samého seba. Každopádne tretí najlepší Indyho film - a (prekvapivo? pre mňa nie) pred Krížovou výpravou! :) (Btw, vôbec by som sa nečudoval, keby sa čoskoro začala skloňovať "šestka" - s Helenou v hlavnej úlohe, ako začiatok novej série, už bez Indyho, ale v intenciách, a v nových desaťročiach. Za mňa palec hore, Helena bola veľmi dôstojným spolu/proti/hráčom) (aha, sakra, ona už má 38 rokov - tak buď nič, alebo budú zase najbližších 40 rokov musieť omladzovať...;))
Inferno (2016)
TAKTO, vážení priatelia, by sa mali filmovať Brownove knihy! Udržiava to tempo i dej i odkaz knihy, ale je to popritom živý film, nie len súpis ilustrácií. Herci, skvelo vybratí, konečne vedia, čo hrať (napríklad taká Amélia z Montmartru z Davinciho kóde ani netušila, aký je preklad jej textu, nieže ešte kto je ona alebo čo sa práve deje naokolo), réžia rozpráva obrazmi a nie kecami a kamera dostáva priestor, aký si zaslúži. Zatiaľ najlepšia adaptácia Dana Browna, ktorej odpustím aj (ne)jeden veľmi silný odklon od knižky.
Inferno (1999)
Akoby to natočil štrnásťročný chlapec. Prvotriedny guilty pleasure! :D
Inspektor Popleta (1980)
Každý dobrý vtip zabitý dvoma infantilnými zakopnutiami. Škoda.