Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (91)

plakát

The Gray Man (2022) 

Rozhodně ne přelomový velkofilm, jaký bychom od režiséřů posledních Avengers čekali. The Gray Man je spíše svižným akčním béčkem, které táhnou kupředu áčkový herci (vidět zase po letech někde Goslinga potěšilo) a fakt, že relativně banální scénář neštve přehnaně ambiciózní překombinovaností, ale ve své jednoduchosti příjemně utíká. V pohodě zábava na zabití času, která by, aspoň podle mě, neměla nikoho urazit. I když chápu, že ne všichni jsou a budou tak shovívaví.

plakát

Ztracené město (2022) 

Jsou to takové 4,5*, osobně ale musím zaokrouhlit nahoru. Ztracené město je totiž nejosobitější oddechovkou, jakou jsem za dlouhou dobu viděl. Humor je tu chytřejší než by se dalo například dle trailerů očekávat, dialogy mají dynamiku a klišé scénář obsahuje poskrovnu. I Sandra s Channingem si sedli a komediální i romantická chemie mezi nimi funguje na výbornou. Radcliffe si odehrál svůj spolehlivý standard z posledních let (jeho role zde je značně podobná té ve druhých Podfukářích), bohužel nedostal tolik prostoru, kolik by si asi zasloužil. Naopak Brad je tady i v těch málo minutách na plátně jedním z vrcholů filmu, protože v takových angažmá ho obvykle nevidíme. Příběh je jednoduchý, přesto se dočkáme velmi originálního vkladu do subžánru filmů o hledání pokladů. A byť je nakonec tento snímek spíše komedií než dobrodružným filmem a po bok Indyho a Mumie se nezapíše, je opravdu zábavný a je neskutečně příjemné ho sledovat. Rád bych měl tenhle pocit, že se chytří tvůrci a herci jen tak bavili, častěji. On je ovšem poměrně vzácný.

plakát

Matrix Resurrections (2021) 

Jít na to jako na velkolepý sequel původní trilogie asi bych byl hodně naštvaný. Já na to ovšem vyrazil jako pokračování, které chce jít jinou, značně podvratnější cestou. A i když té podvratnosti a sebeparodie mohlo být ve výsledku víc, tak musím říci, že to bylo dost dobré. Vizuál a akce velmi béčkového ražení, ale tady to tak nějak sedělo a byla radost se na to dívat. Velmi bizarní radost. Co zamrzí je právě možná přílišná snaha jít v některých částech filmu cestou klasické čtyřky a nedostatečné využití některých postav (Smith, Merovejec). I přes tyto nedostatky je pro mě osobně Resurrections stravitelnější než Reoladed i Revolutions. Tím nechci srovnávat jejich kvalitu. Jen můj subjektivní prožitek. Silné 4* za odvahu.

plakát

Mistr (2012) 

Film k němuž se těžko zaujímá jasné stanovisko. Fascinace Andersonovou pevnou režií a lahůdkovými kamerovými záběry vs neschopnost naladit se na dost psycho téma a emočně odměřený styl vyprávění. Ale díky hereckým výkonům ústřední dvojice Phoenix/Hoffman se nakonec přikláním k lepšímu hodnocení. 3,5*

plakát

Nikdo (2021) 

Rozhodoval jsem se mezi 4* a 5*, ale nakonec se přikláním k té lepší variantě, protože ty 4* jsem dal druhýmu Wickovi, který byl podle mě míň zábavný a cool, a především tak trochu snobský. Nobody je oproti tomu upřímný přímočarý akčňák, který sice občas malinko lapá po dechu, ale to se vlastně k tomuhle formátu, a hlavně k hrdinovi jako je Bob Odenkirk docela hodí. Jinak samozřejmě potěšil Christopher Lloyd, který asi od Návratu do budoucnosti prostě lepší roli neměl. P.S. Budu si muset doplnit toho Henryho, když vidím, jak je pan režisér šikovný.

plakát

Muzzikanti (2017) odpad!

Ani deset odpadů a věčnost v horoucím pekle pro Petra Šišku a Dušana Rapoše není dostatečné očištění světa od tohohle "nechci říct filmu"!

plakát

Chlast (2020) 

Evropský film, který letos zřejmě překonává ty americké. Zjednodušeně taková trochu light verze Honu, konkrétně dvě hodiny všech možných emocí v super filmu s ještě víc super Madsem Mikkelsenem v hlavní roli. A nebojte, agitka o alkoholismu to vážně není. P.S.: Poslední scéna vyloženě geniální a zajímalo by mě, jestli se jedná o chytrý režijní nápad nebo iniciativu herců.

plakát

Mank (2020) 

Ten pocit, když nemáte úplně rádi Občana Kane, ale kvůli tomu, že máte rádi filmy o filmařském zákulisí se vám líbí film o tom, co předcházelo vzniku tohoto legendárního filmu. Skvělý protipól pro dalších letošní netflixáckou pecku Chicagský tribunál. Protipól v tom smyslu, že zatímco tam to emocemi přímo hýřilo, tak v Mankovi se emoce po většinu stopáže skrývají pod povrchem. Přesto je ale cítíte a na konci prostě dojatí budete. Aspoň trošku. Je vážně škoda, že film u nás neuvidíme v kině. Slušelo by mu to, stejně jako jeho hlavnímu hrdinovi, jehož si Gary Oldman zahrál tak parádně a civilně, že bych mu přál, aby z toho byl ten druhý Oscar. A ještě minimálně Fincherův zesnulý otec Jack by si ho také zasloužil.

plakát

Spisovatelé (2012) 

Normálně by to byly silné 4*, ale díky tomu konci to nakonec bude slabších 5*. Spisovatelé jsou něco, co bych nazval mainstreamovou nezávislárnou, protože je zde spojeno to nejlepší z klasických nezávislých amerických konverzaček s lehce mainstreamovou romantikou. A překvapivě to funguje výborně. I herci jsou skvělý, hlavně Greg Kinnear. Jednoduše kvalitní a příjemný film na všední večer.

plakát

Chicagský tribunál (2020) 

Nechť tento film je připomínkou toho, že za demokracii je nutno bojovat neustále. A nezáleží na tom, že se jeho děj odehrává před více než padesáti lety. Stačí se podívat na zprávy... Jinak tomu filmu přeju hodně štěstí na oceněních, zasloužil by si je. Akorát se obávám, že herci ostrouhají, protože je to ansámblovka a všichni jsou super, tudíž nelze nikoho vyzdvihnout. Ale dost řečí, radši se na to podívejte, stojí to za to!