Recenze (72)
Andaluský pes (1929)
Nádherné je, jak obdivovatelé amerických hovadin tenhle film vůbec nechápou. Luisi a Salvadore, nežili jste nadarmo...
Zapomenutí (1950)
Nemám rád Buňuelovo mexické období, ale stále je to to nejlepší ze světové kinematografie.
Přízrak svobody (1974)
Pro mne jednoznačně nejlepší Bunuelův film; surrealismus v té nejčistší podobě.
Tajemný předmět touhy (1977)
Zajímavé zpracování kantovské teze o neuchopitelnosti věci o sobě.
Zlo pod sluncem (1982)
Podle mne nejnepovedenější poirotovská adaptace, postavy jakoby neměly život a jinak geniální Peter Ustinov se marně snaží stylizovat - je ve snímku vším, jen ne malým směšným Belgičanem...
Agatha Christie's Poirot - Smrt na Nilu (2004) (epizoda)
Velmi dobré zpracování látky, ač veliký obdivovatel herectví i spisovatelství Petera Ustinova prohlašuji, že nebylo Poirota před Suchetem.
Hercule Poirot (1989) (seriál)
100 % souhlas s nickem Gemini.
Dalziel a Pascoe (1996) (seriál)
Jeden z nejlepších žánrových seriálů, bohužel se sestupnou tendencí. Postavy jsou převzaty z výborných detektivek Reginadla Hilla, od třetí řady občas trochu pokulhává zápletka.
Osud člověka (1959)
Novela Osud člověka byla napsána na objednávku stranických kulturních aparátčíků a dokonce údajně na přímou Stalinovu přímluvu s cílem prosadit sovětského autora mezi laureáty Nobelovy ceny za literaturu (je to hlavní důvod, proč je v knize propagandy pomálu - a mimochodem, ten záměr vyšel). To všechno v době, kdy většina z nejtalentovanějších Rusů byla buď po smrti nebo v emigraci. I když je to skvělá novela a skvělý film, je mi z obojího na blití. Pro ty souvislosti.
Co žere Gilberta Grapea (1993)
Kýč, ale výborně zahraný.