Recenze (18)
Princezna (2022)
Adaptace klasické pohádky o princezně se zlatou hvězdou pro malinko větší děti a otevřenější rodiče. Jen tahle princezna je trochu emancipovanější (rozuměj o hodně víc nas***ná). Pro mě skvělá béčková pohádka.
Assassin (2015)
Nádherná podívaná. Jediné co mi při sledování chybělo byl šálek čaje.
Barbelo (2015)
Takové komorní Lost Highway.
Ucho (1970)
Ještě trochu temnější, lépe zahraný, propracovanější a odvážnější než o rok starší Pasiáns. Film je plný vtípků, nebo alespoň pokusů o ně, ale místo aby atmosféru odlehčovaly, dělají jí ještě trochu tísnivější. Rozhodně nezapomenutelný zážitek.
Kuky se vrací (2010)
Film pro děti? Snad. Film pro dospělé? Ani omylem. Vizuálně velice povedené - skvělá kamera i loutky. To je ale všechno. Práce s loutkami nic-moc, komentáře (dabing) hrozně nudné, postavy jsou takové nijaké. A to všechno zasazeno v nicneříkajícím příběhu.
Vesmírná Odysea II (1986) (studentský film)
Opravdu povedený film o tom, jak daleko k sobě máme, i když bydlíme na jednom sídlišti. Originální. Napínavé. Vtipné.
Vše pro dobro světa a Nošovic (2010)
Chvílemi melancholický, chvílemi vtipný dokument o boji zelí proti autům, hrdinství proti pohodlnosti a ubohých dělníků proti zlému zaměstnavateli. Film o tom co se stane, když se na poli uprostřed Beskyd zjeví korejská automobilka. Skvělá kamera, povedení aktéři i příběh. Informační hodnota dobrá, ale nedonutilo mě to nějak hlouběji se nad problémem zamyslet.
Kurz negativního myšlení (2006)
Film o tom jak dostat psychoterapeuta do blázince. A ukázka toho, že negativním přístupem jde dosáhnout pozitivních výsledků.
Devil (2001)
Řekl bych, že to je hodně povedená (originálně a kvalitně zpracovaná) duchařina. Bohužel jsem se od začátku nemohl zbavit dojmu, že je to jen jakási rozcvička před natočením Faunova labyrintu, taková jeho betaverze.
Hlava-ruce-srdce (2010)
Pro mě hlavně příběh o touze po něčem, co nakonec vůbec nepotřebujeme a vlastně ani nechceme. O tom, že se ženeme za nějakým pochybným cílem a zapomínáme žít. O tom, že hlava, ruce a srdce musí tvořit jeden celek, jedno tělo a jen společně fungují, jak mají. Jedná se ale o film, který vám nenaservíruje odpovědi na stříbrném podnose (tam bude akorát mluvící hlava Jiřího Schmitzera). Kdo chce, ten si smysl jednotlivých obrazů a celého filmu najde (a každý si najde vlastní), kdo nechce, bude asi hodně zklamaný. Výborná kamera, dobře zahrané a celé to skvěle drží pohromadě. Oproti Vaterlandu mnohem filmověji natočený film. David Jařab je na nejlepší cestě stát se jedním z režisérů, které uznává celý svět, ale doma o nich nikdo neví.