Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (499)

plakát

Byzantium (2012) 

Interview s upírem je asi nejlepší film s upíří tématikou a proto další Jordanův výlet mezi krvežíznivé tvory byl mnou hodně očekáván. Bohužel mi nepřipadá, že by Byzantium mimo herců byl čímkoli vyjímečný film, má to opět silnou atmosféru a výrazné herecké výkony, ale celkově to není úplně uspokojivé. Dějově a i v případě hlavních charakterů film několikrát přešlapuje na místě a je i mírně roztříštěn, chemie mezi hlavními dvěma postavami neodpovídá matce a dceři. Byzantium nemá ten správný tah na bránu, Jordan nevypráví příběh tak jak by asi měl. Gemma Arterton má hodně světlých momentů, ale taky se až moc často neubrání přehrávání.

plakát

Hatfieldovi a McCoyovi (2012) (seriál) 

Výborně zfilmovaný svár dvou velkých amerických rodin, který rozhodně nešetří krví. Jako první musí zaujmout snaha o co největší věrohodnost (přece jenom je to od History Channel), zde patří velké uznání ohledně dialogů, které zní velice autenticky, ještě k tomu je nutno připočítat nepřeberné množství dobrých herců, hlavně Kevin Costner a Bill Paxton si ty role doslova užívají. Asi vůbec nejzajímavější je vidět díky jaké "prkotině" jsou všechny ty krveprolití zažehnuty, přeci jenom začátek je optimistický, ale stačí menší nevraživost dvou mužů a relativně menší spor přeroste do obřích rozměrů, fascinující. Možná ne tak dobré jako Vikings, ale History Chanel opět mocně boduje u mne.

plakát

Prometheus (2012) 

Nechápu a nepříjímám ten obecně přijímaný názor, že Prometheus "sucks", nemyslím že to je chyba samotného filmu. Myslím, že je to vina trailerů, které efektivně vyzradily většinu příběhu, nebo aspoň snížily to překvapení z objevování neobjeveného. Nepřipadá mi, že scénář mohl dopadnout lépe, pokud se člověk zamyslí tak to výborně do sebe zapadá s předchozími díly, což ale není úplně očividné na první pohled. Naopak, Prometheus beru jako naprosto přelomový film, nikdy nebyl natočen víc vzrušující film ohledně hledání odpovědí na otázky smyslu/vzniku života na Zemi, nikdy nic nepůsobilo tak atmosféricky a reálně, nikdy nevypadal vesmír tak zajímavě. Splnění snů pro mne (ne úplně všech).

plakát

K zázraku (2012) 

Souhlas se Shadwellem, Malick nechává na plátně vše plynout bez podrobnějších direktiv a pevnějšího scénáře, přičemž herci jsou si efektivně svými režiséry následně, potom zní otázka jestli to je ten správný přístup k natáčení. Ten přístup je určitě novátorský, Malick se chce asi vyvarovat strojenějších scén, chce ukázat scény, ve kterých se zrcadlí skutečný život (takhle nějak to popsala ta zrzka z Tree of Life), a tudíž nechce točit tím perfekcionistickým stylem všech významných režisérů. Určitě by bylo zajímavé jaký by byl výsledek v případě odlišného přistupu. Ve výsledku je to relativně působivé, ale bez hlubšího zážitku.

plakát

3:10 Vlak do Yumy (2007) 

Další ukázka toho, že Christian Bale je nedostižně nejlepší herec současnosti, rozhodně pokud jde o hereckou všestrannost. Z mocně sebejistého Batmana se mění v 3:10 to Yuma na vetchého farmáře, jehož vlastní syn mu přerůstá přes hlavu (talentovaný Lerman), a přidává další bezchybně zahraný charakter do svého repertoáru.

plakát

Pot a krev (2013) 

Těžko nemít rád film, kde se s**e na vícečiméně všechny konvence, je to doslova prošpikované politicky nekorektními věcmi, jenže...Pain and Gain je strašně nekonzistentní film, šílený guláš nedržící pohromadě, který skáče od jednoho místa k druhému. Na všechno se jde překotně rychle a člověk to nemá šanci celé vstřebat. Nepomáhá tomu ani určitý odstup od všech charakterů (což byl asi záměr vzít ten příběh ze všech stran), to není sice pravda pro začátek, kde dostane Wahlberg hodně místa, ale potom se to totálně ztratí. Mám pořád ten pocit, že Pain and Gain mohlo dopadnout tisíckrát lépe, geniální námět by si to určitě zasloužil.

plakát

Pí a jeho život (2012) 

Vizuální stránka filmu je jedním slovem fenomenální. Je na tom vidět, že to Ang Lee piplal hodně dlouho a perfekcionisticky přistupoval ke každému aspektu, to ale nezmění ten fakt, že je to relativně zdlouhavé a hlavní motiv až moc naivní. Film dělaný spíše asi pro děti, kterým "přílišně" líbivý děj nebude vadit a pobaví je to. Určitě stojí za to vidět, už jen pro ty scény na moři.

plakát

Čas zabíjet (1996) 

Skvěly právnický thriller, který se může směle postavit vedle Vyvolávače deště, i když jeho kvalit asi nedosahuje, chybí tam to vzrušující patrání "po pravdě", A Time to Kill se zaměřuje spíše na cestu advokáta, na to jaké překážky musí překonat a taky výborně načtrává střet bílých a černých. Závěrečná reč už je asi legendární, nutné si všimnout, že tam šlo o emoční pohled na spravedlnost a ne spravedlnost v tom formálním smyslu slova, i tak může spravedlnost vypadat, proč ne.

plakát

Temný rytíř povstal (2012) 

Nejlepší soundtrack všech dob, možná díky němu má TDKR ten neskutečný drive.

plakát

Trans (2013) 

4* už jenom za úplně (úplně!!!) nahou Rosario Dawson, herecké schopnosti prostě vynahradi dokonale vyholeným přirozením.