Nathalie

Nathalie

Lost in Translation

Česko

549 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Leopardí žena (1938)

    Není nad to, mít svého leoparda:-) Absurdita na každém rohu? Leopard. Ironie na každém kroku? Leopard. Praštěná dívka v touze po Něm obracející svět vzhůru nohama? Leopard. Roztržitý paleontolog toužící po brontosaurově kosti, který se má brzy oženit? Leopard. Geniální screwball komedie aneb rozkošná válka mezi pohlavími na všech frontách? Leopard. Jsou mu tři roky, miluje psy a píseň I Can't Give You Anything But Love, Baby... P.S. Nekoukejte na dabing. Nikdy. Za žádných okolností.

  • poster

    Příběh z Filadelfie (1940)

    Bohyně, která chce být milována a ne uctívána na piedestalu, mezi třemi muži, kteří jí padají k dolním končetinám jako přezrálé hrušky. Cary Grant vysílá fluidum v očích, juvenilní spisovatel-pisálek James Stewart oblažuje aristotelskou moudrostí a sokratovskou ironií a nevšedně krásná Hepburn, u které si i dívka musí v každém záběru říkat: Být muž, tak...George Cukor tuhle romantickou komedii osolil sociální satirou a nemusel si lámat jazyk nad abracadabra, aby výsledek byl kouzelným představením, kde jedna pointa ústí v druhou a scény navazují s lehkostí, s jakou Katharine vystřihne dokonalou šipku do vody. Blahoslavená čtyřicátá léta, která mou potřebu romantiky a cynismu uspokojují v jednom vybroušeném diamantu...

  • poster

    Sunset Blvd. (1950)

    Kamera. Světla. Akce. Náraz.Objevil se nápis The End a já vydechla, jako by to mělo být naposledy. Snad jen Hitchovo Vertigo mě také uvedlo do stavu duševního stuporu a fyzického zimničného třasu. A znovu jsem si uvědomila, že není nic děsivějšího než temné zákruty lidské duše, která je rozbolavělá touhou a leptána časem, který spravedlivě užírá všem. Komediální génius Billy Wilder má v sobě vpravdě hydeovskou černotu, jež od prvních záběrů zařezává s neosobní krutostí do živého masa. Satira na filmový průmysl a studiový systém ve zlatých létech je ostrá jako vrásky hloubící kalifornské slunce. Je nebezpečnější chlad, nebo vášeň? Neuhýbavá pravda bez kudrlinek a racionalizací, co zní ozvěnou ve voiceoceru, nebo pošetilé iluze stárnoucí filmové hvězdy, jejíž nebe zemřelo s prvním zvukovým celuloidem? Sunset Boulevard nastavuje zrcadlo v retrospektivě v úchvatném monologu i jadrných dialozích, ale obrazově vzdává hold němé éře a pomale plynoucímu času, rozpolcen jako bohyně sesazená z trůnu, která touží dát svému milému na levou líci polibek a na pravou facku. Vítejte v Hollywoodu, továrně na noční můry, zemi, kde slunce nezapadá a kde dnes už znamená včera, kde se klečí před modlami, dokud na ně dopadá umělé světlo, a strhávají se, když jejich vyměřený olympský čas uplyne. Hollywood, věčně mladý a věčně zelený, se starým a okoralým producentským srdcem, trh, kde se poptává naděje a nabízí zklamání. Sunset Boulevard je železná obžaloba a sametová obhajoba zároveň. Pro všechny ty báječné lidi tam ve tmě, co touží po bazénu...

  • poster

    Vertigo (1958)

    Závratný sen, snová závrať...Jedna z Hitchových zdolaných osmitisícovek, na jejímž vrcholu vás obklopí velebné ticho.

  • poster

    Na sever severozápadní linkou (1959)

    Vybroušené dialogy, dokonalý styl, nadpozemsky charismatický Grant, hitchcockovská mnohoznačnost a Humor...Nepravý muž na nepravém místě v nepravou dobu-ale v tom Pravém filmu. Ten popis je zoufale chabý, ale okouzlení nelze popsat slovy, protože při přemýšlení nad vzletnými adjektivy mi na rtech bloudí připitoměle zasněný úsměv a ožívají dialogy. Pokud to neuvidíte, bude vaše filmová sbírka chudší o Modrého Mauricia. Hitchcock Number One. TOP 10 movie.

  • poster

    Indiana Jones a Poslední křížová výprava (1989)

    Smějte se mi. Zase jednou jsem objevila Ameriku- tisíc let po Vikinzích a pět set po neposedovi Kryštůfkovi. Sobota dvacátého října 2007 po Kristu je dnem I- konečně jsem viděla první film ze série Indy a TOPka se otřásá v základech. Jeden mrská bičem, druhý hláškuje, jak když bičem mrská. Snad Cary Grant nevykopne náhrobní kámen, ale tahle vykopávka z doby, kdy český lid cinkal klíči, mi udělala největší radost z posledních archeologických nálezů. Connery oživuje figurku nepraktického intelektuála s hučkou a klasickým citátem po ruce a když bravurně sejme paraplíčkem helikoptéru, chápeme, proč k němu jeho synátor Ford (čtyři K-knihy, koně, klobouk a kolt) má tak freudovský vztah. Přestřelky mezi nimi jsou dechberoucí jako scénérie růžového města Petry, chemie tak organická, že je podezírám minimálně z...příbuzné DNA. Strýček Steven vzývá svatou trojici vědu, víru a rodinu a pokládá Zlatý grál dobrodružného žánru na oltář humoru, nadsázky a staromilských hlášek. Až z toho mám křeče v žaludku a hned bych si to pustila znovu. Co dodat? Neříkejte potomkovi Junior, velbloudy nechte beduínům, nezapomeňte na vzpor klečmo a nikdy nevěřte blondýnce, která se ohání latinou. Možná s ní obcoval už váš zploditel...:)

  • poster

    Před úsvitem (1995)

    Jedno letmé setkání. Jeden spřízněný pohled. Jedno město. Jediná nekonečná noc.Dva lidé, kteří z epizodické náhody vystavěli tu nejcivilnější a nejpůsobivější katedrálu romantického příběhu...

  • poster

    Ztraceno v překladu (2003)

    Sometimes you have to go halfway around the world to come full circle...Šeptání na světle, mlčení ve tmě, cizí lidé v cizím městě. Sofia Coppola je bohyní nevyřčených tajemství a podivuhodné mnohoznačnosti. Tragiku odcizení a kouzlo sblížení vyjadřuje tak úsporně, civilně a pravdivě, že máte pocit, jako kdyby scénář utkala z vašich zavřených zásuvek a gesta okopírovala se zavřenýma očima. Mezi mladou dívkou Charlotte, která ještě neví, kudy kam, a hvězdným padesátníkem Bobem stojícím na kolejích, které nikam nevedou, vlastně nevzniká křehká lovestory... Jde o poetické setkání dvou spřízněných duší. Malý zázrak ve velkém Tokiu. Meditativní bloudění na prostoru hotelového mikrosvěta. Na počátku byla letmá náhoda a na konci poutě subtilní city, které vypadávají z každé zavedené škatulky. Jeden z mých nejintimnějších filmových prožitků. Nejzásadnější film mého krátkého života. Lost in description. Grazia, Sofia. TOP1.

  • poster

    Match Point - Hra osudu (2005)

    Neallenovský Allen. Vždy jsem Woodyho podezírala, že si přečetl knihu Červený a černý a hrdina Match Pointu je osobitá variace na Juliána Sorela, který se intrikami a milostnými aférami snaží dostat do tzv. lepší společnosti. Nicméně zkoumání motivací Chrise Wiltona je nanejvýš přesvědčivé, od opery k Dostojevskému. Chris je podstatou své osobnosti intrikánský stratég a zároveň hazardní hráč, což je nanejvýš nebezpečná kombinace. Asi jako mix nitroglycerinu, jedlé sody a křemeliny. Vznikne dynamit. Jeho plán na vzestup hatí dvě maličkosti- vášnivá posedlost (člověk jako Chris Wilton nemůže milovat někoho jiného než sebe) a vrtkavá fortuna. Na kterou stranu sítě spadne míček? A úplně nejvíc mne pálila otázka, co cítil poté, co míček dopadnul...Ulehčení, lítost, výčitky, smutek, ztrátu, prázdnotu? Nebo lidé jako on už necítí? Nevím. A bojím se vědět.

  • poster

    Ona (2013)

    Duševní dvojče Lost in Translation, v němž se místo Tokia míhá Los Angeles budoucnosti, o níž psal kdysi dávno Marshall McLuhan. Snad jen Sofie Coppola umí o lásce, odcizenosti a postmoderní džungli vyprávět tak poutavě, jako její bývalý partner Spike Jonze. Jeden nepovedený vztah =) dva nedostižné filmy.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace