Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Horor
  • Akční
  • Krimi
  • Komedie

Recenze (272)

plakát

Kukačky (2023) 

Woodoo na evropský způsob namixovaný s runami z německého Schwarzwaldu. Řemeslně to není špatné, ovšem chybí tady větší nápaditost. Kukačky tak působí unylým a klišé pojetím, kdy divák ví co čekat a to se rovněž stane. Závěr to sice vylepší ale žádný zázrak se nekoná. Snímek na nedělní odpoledne , nic k čemu by se náročnější divák mohl vracet .

plakát

The Last of Us (2023) (seriál) 

Celá série je formou i obsahem velmi nevyvážená, slabších až unylých momentů je víc než těch zajímavých. Pro náctileté třicátníky "fajnšmekry" co realitu okolo vnímají jako počítačovou hru , kdy se ráno vzbudí , přečtou manifest z Bruselu, "mama" hotel dodá žvanec, pozdraví soudruhy netáhla z neziskovek a zbytek dne tráví bádáním kolik mají pohlaví, je to asi "cool" zábava. S tím kam tento svět směřuje to může vlastně být kultovní dílo . Mnohé z toho co jsme tady viděli už bylo k mání v jiných filmech a seriálech, tady jen některé nesmělé pokusy o jiné ztvárnění , které spíš vyznívají jako nechtěný vedlejší produkt . Superlativy v ocenění a recenzích některých zdejších uživatelů přičítám tomu, že návod na to , jak přežít v divočině a třeba rozdělat oheň najdou na Googlu. Ne, ne, ne fuckt už vám to bude tou dobou k ničemu. Takže, suma sumárum. Málo akce hodně nudné žvanírny, nápaditost děje , nebo provedení ubohé. Co tím chtěl vlastně básník , pardon "režižér" říct?  Pozor na houby! A to včetně lysohlávek.

plakát

Zákony vlka - Škodná v revíru (2023) (epizoda) odpad!

Televize z Kavčích hor už delší dobu točí jeden škvár za druhým. Tady je penězovod jasný. Ovšem, že si podobný hnus dovolí natočit komerční tv je určitá inovace. Dřív už rovněž poslali miliony do kopru ale tady se opravdu "vyřádili". Mobil se asi ve vězení nemusí nabíjet aby byl funkční na první dobrou. Stopneš auto a ejhle policajt v civilu. Hned začne sypat informace kdo je, kam jede atd. Pak mu jebne, hopne i z autem do rybníka a vyřízeno. Brnkne tě týpek, že máš novou identitu, uniformu na míru a z kriminálnika je policajt. To jako fakt nechceš  ani ve špatném snu  po odvaru z lysohlávek. Zbytek tohoto pokusu o krimi/drama samozřejmě nekoukatelný , to by byl čistý masochismus.

plakát

Bledé modré oko (2022) 

Filmový příběh který má být ponurým vyprávěním o rozpolcené duši , nejen E.A. Poea. Krimi rovina není klasickým sledováním vyšetřování detektivem ale spíš obrázkové leporelo které příliš nedává smysl. Mystery je zase postaveno na jedné zaprášené knize, kde naprosto chybí napínavost příběhu. Mrazivost mají dodat záběry na sníh z polystyrénu. Temná atmosféra se nebuduje tím, že na placu je tma a divák toho moc nevidí.Velmi slabé a odfláknuté zpracování jinak celkem zajímavého námětu. Film na jedno shlédnutí který není proč si dále pamatovat , je nudný a plný klišé.

plakát

Devadesátky - Král diskoték (2022) (epizoda) 

Jooooo...Devadesátky..to byl svět jěště trochu cajk. Točili se Gumáci nebo Česká soda.Cikán byl ještě cikán. Média ,především ta  "hlavního" proudu ještě nebyly takovou žumpou jak je známe dnes. Četníci si hráli se zločinci své hrátky. V tomto druhém díle celé série jsme se dozvěděli , že IQ tykve Jonák měl spoustu vlivných známých a policajti se v tom plácali jak uměli. Nakonec zločince dopadli ale podsvětí nebyl jenom Jonák. A velcí kluci co spolu mluví měli námět pro přemýšlení. Prorústání organizovaného zločinu do politiky bylo v mateřské škole ,advokáti ještě příliš netušili jak se dá báječně zbohatnout a premiér tvrdil, že opravdu ale opravdu nemá signály o něčem nekalém...Natočeno trochu zvláštním až dokumentárním style , zřejmě pro věrohodnější osvětlení událostí. Co nás čeká dál v tomto seriálu uvidíme. První díl raději nebudu komentovat , poněvadž ustřihnout takto až diletantsky Mrázka s Bělou je věc nevšední...

plakát

Jan Žižka (2022) 

Jáklova filmařská fikce o událostech v zemích Koruny české. Pokud někdo očekával biják ve stylu Otakara Vávry https://www.csfd.cz/film/9454-jan-zizka/recenze/ musel být zklamán a oklamán,  už od začátku. Léta letoucí očekávaný , po právu, snímek o muži který ovlivnil naší historii jako nemnozí, shrnout do několika potyček , intrik a blábolů je naprosto nedůstojné a zcela zavádějící. Film má jistě své možnosti a nelze formou obrazů obsáhnout v tomto formátu vše co se v těchto časech událo. Ovšem takto plochý výsek událostí, byť formou hraného filmu, je nedůstojný nejen Jana Žižky ale hlavně autorů a především diváků .Kolik grošů nebo doláčů přiteklo do kasy za naprosto zkreslené události tehdejších časů? Bylo to 30 stříbrných?? Vyprávět lidem příběh z počátku 15. století současnou formou o tom, že jsou obyvatelé  občané je naprosto mimo mísu a silně účelově .K tomu jsou ve stejném stylu upraveny dialogy .Hlavně když budou spokojeni sponzoři za velkou louží. Čest, láska , zrada, vlastenectví vždy byly nosnými tématy mnoha filmů. Jan Žižka je však víc, je to symbol , stejně jako český lev. Obsah tohoto "díla" je tedy silně tendenční. Nepochopení české mentality , nejen15. století,  nespočívá pouze ve zjednodušení všech historických okolností ale též v hodnotách které se za tím nachází. Tuzemský divák asi moc nečekal ale forma je něco jiného než obsah. Záběry naší stále krásné vlasti , mohly být tím, co bude nosné. HRAD Zvíkov ovšem opravdu nebyl lovecky ZÁMEK. Z filmu má mnoho z nás špatný dojem ale „Pecunia non olet“ .Příště natočte raději nějaké porno , třeba bude stříbrňákú víc. Howgh.

plakát

Karanténa smrti (2022) 

Covidfašizmus sedne do světa fanatiků jak prdel na hrnec. Byl vlastně pro ně stvořen. Hltat prolhaná média, sprchovat se v roušce a očkovat se aspoň jednou za týden. Každý kdo tak nečiní , je pro ně veřejný nepřítel. V tomto snímku to nakonec dopadlo celkem dobře a fanatici byli po právu odměněni. Filmařina to zas není bůhvijaká ale místy to má zajímavé pasáže i když se dalo určitě vytánout daleko víc.

plakát

Kompromat (2022) 

Kompromat , jako dílo sovětských a posléze ruských tajných služeb. Takový Julian Assange by o tom mohl určitě vyprávět velice dlouho jak se soudruzi z kolektivního Západu zdařile inspirovali. Ovšem v Rusku je možné všechno , jak nám tvůrci tohoto nešpionážního thrilleru ukázali. To se takhle seberete a odjedete někam do Russie nejlépe na dálný východ kde je zima jak v psinci i v létě. Máte príma dceru a nevěrnou manželku , kterou asi nějak vydírá FSB ale za domácí úkol máte jako diváci domyslet proč. Takže si tam někde v té ruské tramtárii uděláte nějaký kulturní institut a jako třešničku na dortu předvedete místnímu publiku v teátru představení plné LGBT+ perverze a jiného hnusu. To není dobrý nápad. Odveta domorodců přijde záhy. Autor skončí v "ťurmě" kde mu to osazensvto dá patřičně sežrat, zvlášť když se provalí , že dotyčný je tam za paragraf o pedofilii. Nejsou ty nevěrné manželky kouzelné? Ale ženy mají mnoho tváří a tak pro změnu místní pipka náhodně poznaná na dancingu nejdřív pošle trochu žvance a potom když se civilizovaní Rusové rozhodnou vězně pustit do domácího vězení s náramkem na noze , potom zařídí i SIM kartu.Jeden by čekal, že při takovém obvinění zabaví úřady hotovost, doklady , obstaví bankovní účty atd. Ale NÉÉ, jsme v Rusku tam je možné všechno. Týpkovi dojde , že je v prdeli nebo možná o otvor vedle a začne plánovat útěk. Takže  telefon , který mu tam doma asi taky nechali ke hraní pošle někam do Mongolie a sám se vydá na pouť obrovskou zemí  na západ ,kde si zařídí v různých městech ubytko , jak platil v autobusu není celkem jasné ale mantra o tom, že v Rusku je možné všechno se zase hodí. Potom už jenom hnusný velvyslanec , pipka z dancingu s tambletami amfetaminu u estonských hranic, drámo v močále a západní svět je na dosah. Příběhová slátanina s nemožnými konstrukcemi a nebýt velmi dobrého výkonu Gillese Lellouche tak jsem to poslal na ruskou ambasádu nebo rovnou do hajzlu.

plakát

Král Šumavy: Fantom temného kraje (2022) (seriál) 

Král Šumavy alias nenápadný playboy pohraničníkem. Voyo si evidentně ukrojilo větší krajíc než je zdrávo.Propojit legendární příběh o Josefu Hasilovi s napínavým a řemeslně výtečně udělaným Král Šumavy (1959) se nezdařilo. A pokus o překročení hranice dobré zábavy na motivy skutečných událostí zůstal tak na půl cesty nejen do Bavor. Nelogičnost jednání postav, zmatečné vyprávění a pitomé hlášky (to mi poser ptáka) jen umocňují dojem z bezradnosti kam celou minisérii směřovat.Škoda , třeba se tohoto tématu ujme jiný převaděč a nabídne dramatickou podívanou, se špionskou zápletkou a dalšími prvky , které k tématu patří, včetně přestřelek a celkově daleko víc akčního pojetí , které byly v těch časech velmi běžné.

plakát

Out of Darkness (2022) 

Sociální drama z pravěku. Národopisné muzeum zapůjčilo něco málo rekvizit, včetně ochotnického ansámblu někde z periferie aby to vypadalo neokoukaně. Tlupa se přesouvá krajinou, každý večer u táboráku o něčem blábolí , možná o tom jak sehnali dříví na oheň když je všude samá tráva. Napětí ve skupině však houstne, třeba zato může všudypřítomná mlha a tma aby toho moc neviděli, stejně jako divák. Přesun do lesa jako dramatizace příběhu , trochu pobíhání sem a tam, něco málo křiku a destrukce tlupy vlastním přičiněním. Závěrečný zvrat, no spíš zvratek pod taktovkou feminismu aneb udatné "něžné" pohlaví jako  vyšité z dnešních časů. Pokud by to sehráli někde na pouti jako folkloristické představení, tak dejme tomu ale jako film/horor . No to ani omylem. Víc tajemna a mrazivé atmosféry je určitě ve snímku Volání rodu. Ztráta času.