Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (215)

plakát

Barry Seal: Nebeský gauner (2017) 

Spojení Cruise a Liman opět boduje, možná by se toho Tom měl před trvalou Mumifikací raději držet.

plakát

Valerian a město tisíce planet (2017) 

„Valérian a Laureline“ podobně jakožto „John Carter of Mars“ inspirovali mnoho žánrově shodných děl. Lucas při tvorbě Star Wars listoval stránkami Valériana jako divý. Bessonovo filmové zpracování je vizuálně podmanivé, ale očividná snaha ukázat co nejvíc z tohoto hojného světa mu místy i bohužel škodí. Nemluvě o ústřední dvojici, která postrádá vzájemnou chemii a díky tomu jim tu mileneckou romanci nezbaštíte. Naopak působí spíše jak sourozenci. Valerian je přesně ten typ filmu u kterého mi zde na CSFD chybí hodnocení půl hvězdičkou, jelikož tři je málo a čtyři zase moc.

plakát

Snow Steam Iron (2017) 

Snyderovi stačí mobil a vytvoří vizuálně zajímavější scény, než kdejaká TV i filmová produkce. Klobouk dolů a mimochodem pro ty méně chápavé, příběh je o pomstě.

plakát

Thor: Ragnarok (2017) 

Infantilní a bez jakékoliv špetky napětí či emocí. Emocionální momenty filmu prakticky neexistují ani ve scénách dramatických, jelikož vše je podřízeno humoru. Film se nebera vážně a jako takový ho odmítám i vážně ohodnotit. Pestrobarevné a snadno zapomenutelné pitvoření, které od odpadu dělí jen velmi málo. Jedna hvězda za Zeppeliny, nic navíc nový Thor na rozmezí dvou hodin nenabídne a to je opravdu žalostné

plakát

Blade Runner 2049 (2017) 

Vizuálně podmanivá jízda. Těch 163 minut si divák holdující stylizací cyberpunku bude jistě pomlaskávat nadšením, vizuálně je 2049 naprostý skvost. Villeneuve a jeho tým zde odvedli kus poctivé práce a herci také. Bohužel příběh je již stokrát omílaná cesta o hledaní duše ve stroji. Nelze se ubránit dojmu, že Fordova vedlejší příběhová linka je daleko zajimavější námět na zfilmování, nežli další replikant dumající o podstatě chrousta na rozloze 163 minut.

plakát

Kokuhaku (2010) 

Další z řady "over the top" japonské kinematografie. Snaha diváka za každou cenu šokovat důrazem na extrémní pojetí postav nefunguje. Celkovou atmosféru uvěřitelnosti navíc podkopávají nechutně přehrávající herci, kteří působí jak karikatury vystřižené z anime. Za příběh a celkem kvalitní práci kamery dvě hvězdy.

plakát

Trestanec (2017) 

Slušně natočená studie potravního řetězce za zdí. Shot Caller je komornější krimi-drama, kterému se nedá upřít atmosféra. Hlavní antihrdina je dobře napsaný a jeho pohnutky ke konání nepostrádají logiku. Jelikož středobodem celého dění je právě hlavní postava, tím pádem na herci stojí dojem z celého filmu. Králokat (Nikolaj Coster-Waldau) svoji roli zvládá nadmíru dobře a film s přesahem dvou hodin táhne kupředu, což pro mne osobně bylo překvapení asi největší. Filmu bych jen vytknul poněkud uspěchanější pasáž transformace charakteru hlavní postavy a místy slabší hudbu.

plakát

Batman a Harley Quinn (2017) 

Bruce Timm se prý utrhnul ze řetězu a mnozí puritáni by ho za tu „sexuální revoluci“ v PG13 animáčích nejraději linčovali. Naštestí k nim nepatřím, tuhle sebeparodující jízdu jsem si užil parádně. Stačí jen trocha nadhledu. Po dlouhé době animák, který si plnou palbu zaslouží.

plakát

Pěna zabiják (1985) 

Jedna hvězda za naprosto geniální scénu, kdy armáda přijíždí do města v taxíkách :D

plakát

Transformers: Poslední rytíř (2017) 

Bay se utrhl ze řetězu a začal oživovat mrtvé postavy bez jakéhokoliv vysvětlení, prostě tu jsou a basta. Logické lapsy jsou u Míši na denním pořádku a The Last Knight jich nabídne požehnaně. Pak do tohoto guláše vmíchame nové postavy, porno profesorku, nějaké děti, nové robůtky, nějaké to žánrové klišé a promícháme. Přidáme víc explozí i chaosu, jelikož scénář prakticky neexistuje. Scény se jen ve střižně poskládají tak, aby dávaly alespoň nějaký náznak děje a máme hotovo. Transformers se mohou servírovat nebohému publiku. Chuťovka za jedna hvězdu (vizuál), ale k odpadu má blíž. Tentokrát jsem ani nepočítal americké vlajky ve scénách, už je to jedno.