Recenze (354)
Bitva u Midway (2019)
Tak jsem se na ten film těšil, ale i obával po zkušenosti s "novým" Pearl Harbor či Red Tails, nicméně, věřil jsem v Emmerichovy schopnosti - to jsem ale neměl. Nejenže jde o naprostý průměr, co se uchopení scénáře týká, ale u historicky podloženého snímku by se neměly dít tak okaté technické a faktické přehmaty, jako tady. Pro mne téměř katastrofa. Mé dvě hvězdy jsou zcela subjektivní - jedna za mé oblíbené téma a druhá za oblast.
Vysoká hra (2020) (TV film)
Moderní technologie, velký bratr o vás ví všechno, je třeba se umět v tom pohybovat a přesto... Perfektní příběh pro napínavý trhák však skončil jako promarněná šance - natočeno způsobem i obsazením tak, že se z toho vyklubal kýčovitý, málo uvěřitelný a poněkud zprzněný český "Bourne". Je mi smutno více z toho zpravování, něž z toho příběhu, a mělo by to být naopak.
Veterán (2020) (TV film)
Honza Hřebejků sklouzl do rutiny a v kombinaci se slabým a hlavně unyle pomalým a nerytmickým scénářem (čímž mne Marek Epstein taky udivil) se to poněkud vymklo. Jinak potenciálně dobrý a ne zase tak otřelý námět nějak zde ztrácí svůj možný půvab. Příkladně návštěva Marie Poulové (podle mne nejslabší výkon ze všech - tu postavu jsem ji prostě nevěřil) v chudinské čtvrti byla jakoby vytržená z kontextu a prakticky úplně zbytečná. Otevřený konec by asi nevadil, ale otevřeno a nedopovězeno zůstalo mnoho momentů během děje, což už tak v pořádku není. Paradoxně byl děj únavně předvídatelný. Každopádně si pochvalu zaslouží většina herců.
Trojí život (2018) (TV film)
Na rozdíl od některých trapných dílek, které se tváří jako něco vyjímečného, je tady hned od počátku jasné, že půjde prvoplánovou komedii. Cítil jsem v tom návrat ke starým českým komediím z meziválečného období, ale bylo tam poněkud mnoho hluchých míst - jinak pohodová nenáročná taškařice pro vypnutí intelektu, která pobaví. Celkový dojem dost posílilo posledních několik vteřin!
Místo zločinu Ostrava - Tichošlápek (2020) (epizoda)
Ještě nudnější a méně uvěřitelné, než 1. díl.
Místo zločinu Ostrava - Krásné světlo (2020) (epizoda)
Kromě pár identifikovatelných záběrů z Ostravy to s životem v Ostravě nemá co dělat - ani dialogy, ani mentalita a chování postav, prostě nic... Jen vyčichlá představa eskymáků o životě v tropech. A děj či zápletky nijak zvláštní, spíše nereálné. Nevěřím, že to s tímhle obsazením tvůrci v dalších dílech nějak spraví.
Stockholmský syndrom (2020) (TV film)
Když odpustím nelogické chování postav a někdy i dost křečovité dialogy, tak to v prvním díle vypadalo nadějně, ale druhý to celé srazil na kolena. Velmi nesourodá kvalita dílů téhož počinu. Škoda. Ve finále jsem se dost nudil.
Jak si nepodělat život - Můj bezvadnej život (2019) (epizoda)
Podle mne tento tandem - scénáristka a režisérka - nefunguje zcela bezvadně, jak by se mohlo předpokládat. Do toho Tereza Brodská, která filmy prostě neumí a je nepřesvědčivá, čili opět režijní chyba. Zatím nejslabší ze všech dílů, přestože příběh měl dobrý náboj i pointu. Závěrečné "odhalení" děj sice trochu oživí, ale jinak je to utahané a hysterické divadlo. Jen za ten hodně uvěřitelný závěr dávám 3 *.
Jak si nepodělat život - Až budou krávy lítat (2019) (epizoda)
Škoda menší nevyváženosti tandemu scénář - režie - herci... jinak opravdu dobrý počin české kinematografie
Jak si nepodělat život - Nonstop lahůdky (2019) (epizoda)
Skvělý secénář a vyborné herecké i režijní výkony...! A hned se zde pozná kvalitní řemeslo ostříleného režiséra.