Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Drama
  • Krimi

Recenze (1 413)

plakát

Bod obnovy (2023) 

Tak tomu říkám smůla. Nebo spíš frustrace. Něco mezi to bude, ale sakra, ten na české poměry kulervoucí vizuál (s limity samozřejmě, záběr použitý i v traileru na jedoucí auto s mrakodrapy v pozadí lehce nevzládá hloubku, ale zbytek je prostě pecka), kamera, sound design a hudba se prostě musely střetnout s tím nejprůměrnějším scénářem průměrné kriminálky, kde dialogy nešustí papírem, ale přímo ztratily veškerou šanci na život. Projev je podle toho náležitě chladný, odtažitý a s nulovou šancí zaujmout, až jsou postavy instatně odsouzeni k záhubě jakékoliv sympatie a dějem se tak víceméně jen proženou, protože není kam se vyvíjet. Je to hlavně škoda, protože na tom projektu je vidět kus práce, ale bohužel pouze v rámci designu a vizuálu. Stačí si ale projít rozhovory, kde se tvůrci (zaslouženě) rozplývají nad kresbami a spoustou vizuálních nápadů, ale scénář, to je ten kámen úrazu většiny českých filmů a nad ním tady zřejmě moc nepřemýšleli. Neodpustím si to škodolibé rýpnutí, ale ten film by taky potřeboval bod obnovy a možnost začít ještě jednou, znovu a trochu lépe. Vyladily by se potom takové kraviny, jakým je třeba rušení signálu pomocí deky.... PS: Velké plátno dělá svoje a pravděpodobně dotáhlo mé hodnocení o hvězdu výš. A ne, nemám domácí kino, ani televizi jako kráva. Jen starý PS VR brýle, ale i to zážitek zajisté pozvedlo. PPS: Viděl jsem rozhovor s režisérem ohledně scénáře a po té řadě kompromisů, které ve filmu byly, můžeme být rádi aspoň za to.

plakát

Cool Girl! (2023) 

Původní komentář měl stejně úmornou délku, jakou se jevilo sledování Cool Girl!, takže jsem nakonec rozhodl, že ho přepíšu. Ve zkratce totiž šlo jen říct, že tento film nezná svou cílovku, snaží se zavděčit všem a bez výraznější logiky rozhazuje happyend na každém kroku, jen aby nemusel řešit všechny následky výhry a prohry hlavní soutěže, o kterou tu navíc vlastně vůbec nejde. Technická stránka je přitom slušná, ale zazdí ji klišovitý scénář a absence talentu hlavní představitelek. Přitom by to všechno mohlo docela fungovat, kdyby byla jasně definována hlavní postava, pro dramatizaci a stravitelnost by se ctila věrněji tříaktová struktura (první akt má asi 55 minut, druhý 15 a třetí tak 10 i s titulky, což je prostě debilita) a hlavně si tvůrci uvědomili, že sociální sítě a film nejdou téměř nikdy dohromady. Odpad tomu nedám, protože ten si už předplatil Neil Breen a jedna hvězda by byla pro kameramana se střihačem a pár dobrých herců furt málo. Takže 2* v přepočtu za 40%, dvojnásob, když jde o debut.

plakát

Černé zrcadlo - Joan je hrozná (2023) (epizoda) 

Z počátku nevybočující Black Mirror epizoda, která se v průběhu stane víc a víc meta, jen aby potom byla meta meta a na konci byla meta meta meta.  Brooker opět trefil dobu a se stávkou herců a scenáristů mu to nyní hraje velmi do karet, možná lépe než před tím a že kolem toho dokázal vybudovat i satirický komentář doby, to je jen třešnička na dortu.

plakát

Dungeons & Dragons: Čest zlodějů (2023) 

Hodně fajn a možná dokonce víc, když vám ten svět něco řekne. Mně to bohužel říká hodně velké minimum, takže jsem spíš bral snímek jako letní zábavnou oddechovku, což je fungující. Snaží se to ctít tu krásu questu, někdy to trefně komentuje logičnost daného světa (kouzla mají omezení, vždy 5 otázek pro mrtvoly apod.). Čest zlodějů tak funguje dokonale jako oddechová jednohubka a dokud se hází vtipy, sarkasticky se komentuje logika a přihazují se nápady, funguje to dobře. Když to však sklouzne ke ždímání emocí, trošku se to vleče, stejně jako příběh, který sice postavy furt někam hází, ale je to chvílemi trochu deus ex machina. Naštěstí casting, postavy a některé souboje (krom finálního boss fightu) to vytahují k těm 4 hvězdám, což není málo.

plakát

Flash (2023) 

No ty VOLE! Jako takhle, já mám docela velkou trpělivost a ten, kdo mě zná, mi to potvrdí, (klidně se zeptejte), ale ty vole, tady už mi došla. Tento zvláštní úkaz vaření dortu pejskem a kočičkou, ze kterého vyšel výsledný mišmaš, nemá v dnešní době co dělat. U triků je jasně vidět, že chyběl čas i nápad, scénář je šitý horkou jehlou a fan service je všechno možné, jen ne moc service a už vůbec ne fun. Tohle je trefa tak mimo, že jen představa rozpočtu čtyřikrát většího než Joker s Phoenixem mě sama o sobě děsí. Camea nic moc, často spoléhající na CGI a veškeré reference skončí pouze u toho, že Marťas McFlay není "ten" Marťas McFlay, toť vše (plus multiverse, ale to je takové zklamání, že už je zbytečné se vyjadřovat). Možná už jsem na tohle ve svých 22 letech starý (což film často vyžaduje, abyste pochopili všechny reference), ale nabídnout v dnešní blockbusterové době kvalitu filmů od Asylum (a i ti by to snad svedli líp), tak se Flash stává ekvivalentem vykopání si jámy, do které spadnul, sám se zakopal a už z ní zřejmě nikdy nevyleze.

plakát

Iveta - Já se vrátím (2023) (epizoda) 

Za mě příliš zkratkovité a nevyvážené. Iveta přeskakuje, zbytečně se příliš nikde nezastavuje a spíš než jako celek to působí nahodile a chaoticky. Možná záměr, kdo ví, ale stopáž jednotlivých událostí je až příliš nekonzistentní (Ples upírů smeten ze stolu jednou scénou, únos Bartošové zrychlený zpočátku a zpomalený u soudu apod.). Body k plusu za toho nespolehlivého vypravěče a výkon toho týpka, co hrál Romana Tříšku. PS: A zase tam byl ten voják a jeho famílie. Jako sorry, ale jestli se má probírání Bartošové projevovat na typickém vzorku pouze "jedné" domácnosti, tak tam dle mého tato vsuvka nemá co dělat. Just sayin'...

plakát

Iveta - Na tom záleží (2023) (epizoda) 

Z Ondřeje, jako Štaidla, mi snad začne mžít i do vlasů, jak se toho Ládi ďábelsky ujal a to samé, jen teda v umírněnější verzi, lze říct o Rašilovi, který zase naopak vystihnul ten Svobodův přesný freestyle. Jen ta Fialová, já vám nevím, mi ne a ne do té Ivety zapadnout. Možná za to může ten zpěv, kde bych každým dílem víc a víc uvítal raději playback, kdo ví, ale jak mi jiní s rolí splinuli v jedno, tady stále nemůžu hlavní postavě uvěřit. Ale těším se na nášup, to je jasný, kamera mi navíc svým tvrdým světlem evokuje všechno možné, jen ne českou produkci (a to je dobře), hudba (opět Brzobohatý) je taky boží a pokud člověk přeci jen přistoupí na tu telenovelovskou stylizaci příběhu, herectví a vizuálu, tak je vlastně doma. Jen já osobně bych tlačil víc na pilu a díly bych se nebál o dalších pár minut prodloužit.

plakát

Iveta - Smím dál (2023) (epizoda) 

Houpačka mezi Samirem a divákem, kterou režisér houpe neuváženě a tempo si určuje sám. Iveta dokáže mnohdy překvapit, některé postavy si dialogově a herectvím sednou (Brzobohatý jako Štaidl), některé jsou naopak ale úplně mimo (vizuálně nepodobný Ondřej Ruml, s polohou hlasu bas-barytona, se tu objevuje jako tenor Gott) a hlavně je tu spousta věcí zas úplně zbytečně (za necelou hodinu se stane dost a nic vlastně pořádně). Samir si však je evidentně vědom toho co dělá a já jeho vizi a způsob prezentování respektuju. Jestli jej ale shledávám v tomto případě za ideální, je věc druhá.

plakát

John Wick: Kapitola 4 (2023) 

Jestli byla jednička milým zjevením hongkongské nostalgie, dvojka byla přes čáru přebíhající dozvuk a trojka už byla jen exhibiční výkladní skříní, tak čtyřka je trošičku unaveným dojezdem jindy tak neokoukaného řemesla. Jeho kvality mu samozřejmě neubírám, ale jak bych jinde rychlý střih kritizoval, že se snaží akci zakrýt, tady bych ho tvůrcům mile rád odpustil (v jistých mezích samozřejmě), protože timing v oněch onerech je přeci jen už trošku na sílu a hlavně působí zbytečně zpomaleně (nehledě na to, že Reeves má taky svoje léta a kaskadéři už na něho musí trochu čekat). Paradoxně jsem si spíš užil ty kecací části, protože tam se aspoň příběh snažil něco vyprávět (že to je vesměs tupý, je věc druhá) a tu akci trochu opodstatnit. Má to několik skvělých momentů, o tom žádná, casting je prakticky bezchybný a akce z ptačí perspektivy se světélkujícíma brokovnicema (pusťte a pochopíte) je boží, stejně jako mi udělaly radost odkazy na jiné filmy (třeba Lawrence z Arábie apod.) a budování atmosféry takzvaného "ticha před bouří" první velké akce mě skoro dojalo. Stejně se ale neubráním tomu, že jsem s ubíhající stopáží začal ztrácet zájem jít s filmem dál a navzdory tomu tempu (ty skoro tři hodiny nejsou vůbec znát) už je té akce na mě někdy až moc. Nerad bych však, aby to celkově vyznělo negativně, Wick stále předvádí akční hollywoodský nadstandard, ale asi bych mu už dopřál zasloužený odpočinek a nechal jeho sérii v klidu odejít. Otázka ovšem je, co na to řekne politika peněz. 70%

plakát

Neporazitelný - Atom Eve (2023) (epizoda) 

3 a půl hvězdy, protože jako jednohubka dobrý, jako následovník regulérního Invincible (který má laťku jinde) slabší. Což o to, origin je to fajn, dramaticky i scenáristicky zvládnutý bez chyb, ale... to je právě to. Invincible byl nekonvenční, a přestože oprašoval standardní motivy, dokázal včas uhnout jinam. Atom Eve na to neměla takovou stopáž a možná ani ambice, ale proto z tohohle předem prohraného boje odchází jako poražený. A čekání to dle mého úplně nenaplnilo, spíš jen urychlilo hlad po regulérní druhé sérce, do které zbývají nekonečné tři měsíce.