Oblíbené filmy (10)
Halloween (1978)
Jeden z nejvydařenějších hororů vůbec. Přes hudbu, zručnou režii a přiměřené herecké výkony, až po kvalitní ztvárnění vražedných aktů a děsivou hudbu, která napíná atmosféru až do těch nejzažších momentů vlastní deprese. [10/10]
Grindhouse: Auto zabiják (2007)
Olověná vesta (1987)
Kubrickův nejlepší film. Satira na válečný konflikt ve Vietnamu typickým Kubrickovským způsobem - tedy násilí, sex, krev a extravagantní výkony herců. Asi jako většina musím pochválit zejména první polovinu filmu, tudíž paradoxně hlavní část ve Vietnamu je o krepet nudnější. [10/10]
Sin City - město hříchu (2005)
Nejlepší komixové převedení na filmové plátno. Frank Miller je vynikající kreslíř a má nepředstavitelnou fantazii. Rodriguez s Tarantinem ještě dodávají filmu na větší absurditě a násilnosti. Mnoho postav zahraná filmovými hvězdami na výbornou, každá povídka má jedinečné vyprávění a rozmanitost scénáře a v neposlední řadě také fascinující hrátky s barvami a kamerou dělají ze Sin City pomalu ale jistě kult. [10/10]
Strašidelný palác (1963)
Precizní zpracování povídky Edgara Alana Poea se skvěle schizofrenním Vincentem Pricem. Není potřeba komentář, jestliže vidíte postupně se mstícího zběsilého maniaka, který využívá všech možných a nemožných prostředků k utrpení lidí z městečka Arkham. Bohužel většinou opomíjená, ale výborně natočená klasika svého žánru. [10/10]
Přichází Satan! (1976)
Nejlepší horor s tématikou Satana a jeho zrození. Zatímco mrazivé zvěstování a děsivé okolnosti vás budou trápit téměř polovinu filmu, následně promyšlené vraždy a neuvěřitelně démonická hudba vás zařeže do sedadel ještě víc. Donner stvořil kultovní horor a škoda, že se poté angažoval v (biď dobrých) jiných žánrech, především pak krimi komediích. [10/10]
Grindhouse: Planeta Teror (2007)
Desperado (1995)
Takto má vypadat pořádný akční film. Zběsilé přestřelky, výbuchy, vrhač nožů (úžasný Danny Trejo), pořádný záporák, sexy ženská a drsné hlášky. To vše lemováno dobrou muzikou a vtipnými dialogy (vivat Tarantino). Škoda, že většina dobrých postav zařve příliš brzo. [10/10]
Věc (1982)
Carpenter opět boduje, tentokrát s daleko mysterióznějším a tajemnějším příběhem nám opět zamrazí. Vybrané odlehlé místo jakoby přímo volalo po zoufalství a bezmoci, a také že ano. Konečné výjevy a útoky "Věci" jsou sice ve většině případů předpokladatelné, ale někdy také náhlé a brutální. A přesně tohle Carpenterovi jde nejvíce. [10/10]
Leon (1994)
Bessonův nepřekonatelný majstrštyk v podobě sladkokyselého příběhu o nájemném vrahovi s dobrým srdcem a malým mozkem. Reno ve své nejlepší formě, Gary Oldman taktéž svého Stana bude překonávat těžko. Akční scény jsou zatraceně cool a Natálka Portmanová poprvé ukázala, co v ní je. Celkově skvělá atmosféra dotáhnutá až do stylového finále. P.S.: taky mám rád mlíko. [10/10]