Recenze (71)
Zázrak (2013)
Je mi ľúto, že sa Juraj Lehotský po úspechu Slepých lások presunul do hraného filmu. Téma detských domov v našom sociálnom štáte, spracovaná dokumentárnym pohľadom v Lehotského štýle, mohla 100 x viac udrieť na solar ako jeho hraný debut. Verím tomu, že mali kopec materiálu a dôveru chovancov a možno aj ľudské príbehy ako v Slepých láskach. Jedno čo som si všimol z autorského tandemu - neviem ako to spracováva Marek Leščák, ale doprial by som mu konečne scenár na nejakú bláznivú komédiu, lebo tých sociálnych drám - v dokumente, alebo hranom filme je akosi veľa!
Kandidát (2013)
jedna * za intro "s rukami vo vreckach", druha * za propagaciu filmu, ktora bola zatial najlepsia v slovenskej filmovej historii...
Adult World (2013)
Po case prvy US film, ktory sa neuveritelne podoba na tvorbu z nasho teritoria :) ...akonahle film pracuje so stereotypmi bez nadhladu alebo pridanou hodnotou, tak je to cisty vagus
Jasmíniny slzy (2013)
akokeby woody stratil tu isku vypisat sa k sucasnemu pribehu...tie postavy ani zdaleka neodzrkadluju co sa deje v skutocnosti, su ako vystrihnute zo zabudnutej krabice bb pudingu. cela ta konstrukcia filmu kriva na obe nohy, ta skratkovitost sa pyta skor na divadelne dosky. woody allen v tempe jeden film rocne, ma bavi coraz menej :(
Pozice dítěte (2013)
najdolezitejsie na tomto filme je, ze zachycuje dobu ktoru zijeme. podobne ako v inom rumunskom filme - Smrt pana Lazaresca - je kamera skoro dokumentarna, chodime za postavami, nazerame do ich zivotov. bez sentimentu, bez velkeho filmoveho rozpravania...rumunsky voyerizmus
Policie (1985)
socialna kriminalka :) ...drsne sceny nakombinovane s typickou francuzskou lezernostou. myslim, ze depardieu si tento film musel velmi uzivat - alkohol, zeny, nasilie, humor...pre mna boli niektore pasaze take absurdne, ze predcili celkovy dojem z filmu
Artisti (1965)
nemam rad cirkusy. pre drezuru a hlasny smiech publika. hanak je majster v zobrazeni nevypovedaneho, bol by aj skvely fotograf. takisto spojit jazz s cirkusom bolo odvazne, napriek tomu, ze zimna sezona artistov je smutna.
Ticho (1988)
Nesuhlasim s komentarom Radka o snahe zobrazenia hrdinu v detskej infantilnosti a slabomyselnosti...pouzitie detskeho hlasu podla mna vychadza z prvej vety filmu: "Na ticho som si zvykol. Je mi ľúto len to, že nikdy nebudem počuť hlas svojich detí", zobrazenej v uvodnej titulke.
Absolventi: Svoboda není zadarmo (2012)
tak za 3,5* - ja mám rád časozberné dokumenty a aj ked sa da namietat voci niektorym klise, film dostatocne ocenime po niekolkych rokoch, ked z odstupu času bude táto doba vybornym mraveniskom na pitvanie. alebo ak sa reziser po 10 rokoch vrati k protagonistom a pribeh uzavrie...
Sametoví teroristé (2013)
treti pribeh by zniesol aj samostatne zobrazenie - dokudrama s ceskou lisbeth salander... inak som sa pytal sam seba, ci by ti ludia "teroristi" vedeli byt nebezpecni aj dnes