Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V dnešní době jsou nejcennějším zbožím informace. Film Kandidát ukazuje velkou moc médií, která manipulováním s událostmi mohou ovlivňovat celý svět. Příběh sleduje zákulisí politické kampaně kandidáta na prezidenta. Do volby hlavy státu zbývají 2 měsíce. Úspěšný a vlivný majitel reklamní agentury Adam Lambert přijímá lukrativní zakázku. Má realizovat prezidentskou kampaň pro zvláštního kandidáta - nevýrazného, maloměstského podnikatele. Cílem je pouze rozvířit politické vody a ubrat pár hlasů protistraně. Lambert je zvyklý bez skrupulí každým manipulovat a vždy dosáhnout svého. Jenže na večírku v klubu se nechá vyprovokovat a uzavře sázku se svým rivalem - Ivanem Mullerem, který pracuje pro jasného favorita celých voleb. Ve hře je přibližně sedm miliónů eur. Lambert vsadil všechen svůj majetek na jediného koně, neznámého kandidáta. Zapřísáhnul se, že z této nuly udělá nového prezidenta, a to rovnou v prvním kole prezidentských voleb... Kandidát zobrazuje, co se na politické scéně děje nebo velmi lehce udát může. Je cynickou analýzou společnosti, která se nechá manipulovat bohatými a mocnými. Ti, kteří tahají za nitky, vytvářejí svět, ve kterém mizí hranice mezi pravdou a iluzí či dobrem a zlem. (Bioscop)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (409)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Už dlouho mě tak nemrzelo, že tvůrci pokazili dojem z filmu spackaným závěrem (který byl také natočen úplně jiným způsobem než většina filmu). Kandidát je velmi chytlavý snímek. Po technické stránce (velice vydařené) si divák užívá zejména střihové hrátky. Ale jinak stojí především na silném příběhu a tématu. Sázka o všechno, blížící se deadline, houstnoucí atmosféra, přibývající napětí, do toho trochu tajemna…a na pozadí prezidentské volby. Když jsem si před filmem nelibě četl zdejší žánrové rozvržení „thriller/komedie“ (z obavy, že to bude nepovedený mišmaš), nenapadlo mě, že v tomto případě půjde o funkční směs. I když Kandidát je především satirou, a to pěkně kousavou a vůbec ne ulítlou; kampaň (a vše kolem ní) sice je nadsazená (trefné toaleťáky či kalhotky se sloganem také nádherně ukazují, kde to celé končí), ale když se člověk zamyslí nad tím, jak to asi může doopravdy fungovat, skoro ho až zamrazí (a tím myslím jak na Slovensku, tak v ČR). A na to, že o kandidáta ve skutečnosti vůbec nejde, se upozorňuje i tím, že je často zabírán z dálky, nebo tak, aby mu nebylo vidět do obličeje a zdůraznila se tak jeho pomíjivost (jeho obličej jsem tuším zaregistroval jen v „Kennedyho“ momentce). Ale krom společensko-politicko kritického podtónu je zde přítomen i „normální“ humor, a to ve formě vděčného přetřásání slovensko-českých vztahů/rozdílů za pomocí všemožných narážek (zvláště pasáž v McDonaldu je super). A co je nutné dodat, tak dost často opravdu vtipných (a pobavila i poznámka s Michalem Dlouhým z rozhlasu). „Pouhé“ silné 4* dávám kvůli výše zmíněnému závěru a pak pár místům, ve kterých zesláblo (po většinu stopáže solidní) tempo. ()

evapetra 

všechny recenze uživatele

Takhle si udělat srandu z volebních manažerů, všeho schopných reklamních agentur a vysoké politiky. To se Slovákům moc povedlo. Oceňuji taky velmi dobré technické zpracování, tedy hlavně kameru, s ozvučením už to bylo horší, protože mluvené pasáže příliš přebíjela hudební složka a ostatní zvuky. Viděno v rámci Challenge Tour 2015:30 dní se světovou kinematografií. ()

Reklama

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Nunka vsetko napisala velmi vystizne aj za mna:) S privretými oboma očami aj mojim tretím okom to na tie **** vydá. Marketingová kampaň zabrala, kiná sú prekvapujúco (polo)plné, našťastie za tou všetkou reklamou nie je prázdno. Na herecké výkony najmä Marka Majeského ako ústrednej postavy som si musel najskôr zvyknúť, predsa len slovenská telenovelistická shitná produkcia zanechá v človeku stopy:) Ako celok veľmi SVIEŽI filmík, ktorý aj vďaka svojej formálnej stránke zaujme a najmä - ten cynizmus ohľadom prezidenta Potôňa, ten bol skutočne parádny ! ()

kingik odpad!

všechny recenze uživatele

Dlouho trvající reklama s krátkou životností, respektive sračka na entou. Existence tohoto filmu je pro mě záhadou, asi jako jizva nad pravým okem postavy, kterou ztvárnil hláškující Michal Dlouhý. Byl z nemnoha atributů filmu, které byly snesitelné, zbytek byl protivný až do morku zkaženého politicko/mediálního zákulisí, které tento film ukazuje v jakési zkreslené až povrchně umělohmotné a především absolutně nehmotné "nahotě". Uvěřit tomu, co se pan Alfons Karásek, pardon, pan Jonáš Karásek snažil převést do 90.minut dlouhé reklamní kampaně natočené v reklamně klipovém stylu, je opravdu na pováženou. Nedovedu si představit, že by někdo tenhle film mohl brát vážně, a přitom to nevylučuji, přesto Karásek - politický poberta nevládne dostatečným nadhledem vyzrálého režiséra. Příběh neumí vyprávět jinak, než jen efektní cestou zpomalených a obsesivních záběrů, tolik podobným z reklam na luxusní výrobky, jen s tím rozdílem, že tento produkt tentokrát nelze pojmenovat, a neuměl to ani sám autor. Zvolený přístup k tématu je tedy takový, s jakým se v česko-slovenské kinematografii moc nesetkáte, o to horší, že už se ním ani jako divák setkat nechci. Bratislavská Petržalka, Tv Joj, mravně zkažený biskup, potetovaná "punk" asistentka ve firmě, Pavel Nový coby generál a pozůstatek "husácké" éry, kdy ve filmu je vidět fotka, na které stojí za Brežněvem a Husákem "zkopírovaný" snad z dob filmu "S tebou mě baví svět", nepostradatelný product placement (tam však bylo trochu ironického nadhledu) a mnoho dalších super hrůz, kterými je film doslova hloupým způsobem přehlcen. Adam Lambert, to není jen skutečně žijící zpěvák současnosti, to je také mocný šéf jisté reklamní agentury z Karáskova fiktivního světa, který dokáže na prezidentský post dotlačit i zcela bezvýznamného kandidáta. Krom toho, že je Lambert (Ivan Majeský) obklopen nevídaným luxusem, je to brilantní manipulátor, nechutný "lobbista" a od pohledu arogantní a nesympatický muž, se kterým byste nechtěli trávit jedinou minutu svého života. A vše, co ve filmu předvádí, je v globálu nabubřelý postoj a neodhaduji, komu by se taková postava, a to nebyl ve filmu jedinou postavou, co neměla divácké sympatie, mohla zamlouvat. A tenhle šéf jakéhosi efektního reklamního kolotoče, jinak nevidím jiný smysl, co jiného by tato ultrapíčovina mohla představovat, je mimoděk sledován a odposloucháván dvěma "špiony", kteří působí stylem "blbý a blbější". Jeden, ten starší, je Čech, co nic neumí a druhý je Slovák, co je technicky zdatný. Nevím, co tohle zvláštní spojení mělo představovat a vysvětlil jsem si to tak, že režisér chtěl ukázat, že vztahy mezi Čechy a Slováky ještě neochladly, proto tedy mezi dvojici "zvědů" panoval ryze kamarádský vztah, s celou řadou přátelsky popichovačných narážek, hlášek a jakýchsi zvláštních lingvistických přirovnání s ohledem na slovensko-českou kulturu jazyka. Netvrdím, že se zrovna nad tím dalo úspěšně bavit, ale vzhledem k příšernému pojetí celého filmu, tohle kabaretní spojení dvojice Dlouhý & Kubovčík představovalo pár scének, jež divák s úspěchem absorboval. Z diváckého hlediska bylo zajímavé i to, že do poslední chvíle se neví, kdo vlastně dvojici na sledování najal. Přetrapná pointa přijde v závěru. Možná na ni nepřijdete, jestli však čekáte něco převratného, tak raději si připravte bránici, abyste se nezakuckali, až tu vtipnost před vás tvůrci postaví. I když z nezbedné Bendice se může nejednomu diváku postavit. To ostatní snad raději ani nevidět. Adam Lambert vloží do kampaně příliš vysokou sázku (doloženo opět trapnou a málo pravděpodobnou scénou uzavření sázky o veškerý majetek s konkurentem), která by mu v případě neúspěchu mohla zlomit krk, z neznámého kandidáta na prezidenta Slovenské republiky se v šibeničním termínu stane idol voličů a vše dobré se obrátí ve špatné, když je na rázem favorizovaného kandidáta spáchán atentát(!). Ne, fakt nechápu, kde tvůrci berou inspiraci natočit za pěkné peníze něco tak příšerně divácky abstraktního a nezáživného. Režisér Karásek ve spojení s kvalitním kameramanem Juríčkem umí natočit technicky dokonalou reklamní koláž. Pro koho je však určena a kdo by byl ochoten uvěřit, že tohle je film, co nastaví politice mediální zrcadlo, to už jaksi neřeší. Nebudu blábolit, jestli máme na Hradě toho správného kandidáta, ale když Miloš Zeman ve filmu pronese svojí nezaměnitelnou dikcí větu ve smyslu "že takoví kandidáti by se měli střílet", je myslím každému jasné, že tenhle film je čistá fraška. A pro mě navíc sračka největšího (a)politického kalibru. Mé hodnocení: 0% () (méně) (více)

marhoul 

všechny recenze uživatele

Náhodou v pohodě zábava. Sice špatně nazvučená, však ozdobená trefně odporným petržalským nářečím, kdy bych osobně za každé afektované "néééviem" v reále kopla každé néééhovädo do hader. Správně si z těchto Nééééviemslováků dělají Horkýže slíže prču. V pořádku- šílené. Do této ironické, vizuálně vydařené a vtipné taškařice to sedělo přesně. Že bylo ve filmu mnoho reklamních odkazů, neřeším, protože sehnat prachy na film... chápeme se. V tomto sarkastickém formátu mi to navíc připadalo příhodné a je mi fuk, jestli už kdysi kdosi kdesi cosi podobného natočil. A co se týče mekáčové debaty leden- január, my Pepíci máme kočku a kocoura, vrtá mi hlavou proč Horní Uhry nemají mačku a macúra? ;) Proč vyslovují Zdena tvrdě a sedem měkce, proč se každý Slovák penzijního věku v pohodě domluví v Pešti maďarsky (odpověď samozřejmě znám a je zábavná) a hlavně jestli ten slovenský jazykový zákon není smutný. Dabovat české pohádky do slovenčiny a slovenské do češtiny.. fakt děsná pruda. Bratři sice nejsme podle entografů ani náhodou, ale rozuměli si dobře přece vždycky. Aspoň ti rozumní,vkterých je naštěstí víc. Fajn vztahy všem, na zdraví a ČT za slovenský týden dík. ()

Galerie (79)

Zajímavosti (27)

  • V pár sekundovom vstupe sa objavil aj v tom čase aktívny poslanec NRSR Martin Poliačik. (Jadro)
  • Blonďáčik sa na tlačovej konferencii predstaví ako novinár Michal Dlouhý - a pritom Michal Dlouhý je aj jedným z hercov vo filme. (andykanadan)
  • Pri väčšine telefonátov z iPhonov hercov je vidieť, že v skutočnosti nikam nevolajú. Pri volaní a priložení iPhonu k uchu sa totiž displej vypne. Vo filme však displej svieti a niekedy je možné vidieť napríklad uzamykaciu obrazovku alebo obrazovku s číslicami. (diffside)

Související novinky

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

54. Zlín Film Festival startuje již 30. května 2014

54. Zlín Film Festival startuje již 30. května 2014

28.05.2014

Je to ideální datum, protože mimozlínšťané mohou využít k návštěvě Zlína především víkend. Nejedná se totiž jen o festival určený dětem a mládeži, zajímavé filmy z více než 55 zemí světa zde zcela… (více)

Reklama

Reklama