Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Pohádka

Recenze (187)

plakát

Dobré ráno, Brno! (2023) (seriál) 

Když se tam neřeší "orálek" ale dělá se nepokrytá prdel z televizáků (nejen těch brněnských) bavilo mě to  hodně. Reálně na tři hvězdy, ale za toho Nikolu Šuhaje na konci dávám i čtvrtou. A respekt ČT, že to schválili a pustili.

plakát

Místo zločinu České Budějovice (2023) (seriál) 

Hezký obrázky a výběr krásných lokalit. Jestli si to platil Jihočeský kraj jako turistický promo, tak to byly dobře investovaný prachy. Herce jsem nakonec celkem snesl. I Novotný je dobrej herec a je pravdou, že už Fauda normalizovala, jako speciálního agenta obézního strejce. Kdyby byl Novotný agentem v dávné minulosti, dalo by se to vzít. Ale když mi někdo servíruje, jak Jarda Kužel s jateční vahou metrák a půl běhá jako top agent po Bejrútu, tak to teda pardon. Jako obvykle byl nejslabší článek zoufale splácané a děravé scénáře. Když už umí Hřebejkova parta udělat pěkný obrázky, mohli by snad zaplatit i trochu gramotný scénáristy. Obecně platí, že čím banálnější příběh byl, nejlépe podle nějaký předlohy, pak to bylo snesitelný. Jak začali umělci vymýšlet kvadraturu kruhu, stala se z toho zoufalá parodie.

plakát

Volha (2023) (seriál) 

Michal Pullmann píše o tom, jak normalizace nebyla jen nějakým primitivním rozdělením na dobré "my" a zlé "oni", ale vyjednáváním s režimem. Zasloužilí ideologové se z toho mohli posrat, ale tenhle seriál to krásně vykresluje, jako kdyby k tomu Michal psal scénář. Odporně přízemní Pekárek, který tak proplouvá dobou a jen tak zcela mimochodem práská stbákům, ne jako velký zlo, jen jako přirozenou součást toho proplouvání. Volha je povedený obraz doby, který neomdlévá z velkých okamžiků a velkých záblesků hrdinství, ale pěkně vykresluje každodennost lidí, kteří tu dobu opravdu utvářeli a "normalizovali". Hádek hraje dobře, příjemně mě překvapil Klepl, oba stbáci jsou skvostní a životní výkon tu předvádí Jeřábek, jehož postava má až Snapeovské parametry a je fakt skvěle napsaná tím neokázalým lidstvím. Chybělo mi tam jen, jak si Standa Pekárek po revoluci otevře AAA autor bazar.

plakát

Případy 1. oddělení - Podnájemníci (2022) (epizoda) 

Velké očekávání a zatím taky dost velký zklamání. Ponechám stranou výběr nových zatím zcela nezajímavých herců, oči přimhouřím i nad tou křečovitě populistickou linkou s politickou korektností, ale hlavně to celý nějak nešlape, je toporný, pokusy o humor křečovitý a dopředu signalizovaný. Ani se nechce věřit, že za tím stojí stejní scénáristé i režisér. I dříve výborní herci tápou, jakžtakž se drží aspoň Stach, ale Blažek je vyloženě trapnej přehrávající. Doufám, že se to příště vzpamatuje.

plakát

Stíny v mlze (2022) (seriál) 

Překvapuje mě nízký hodnocení, nic světobornýho, ale v principu dobrá práce. Témata plus minus uvěřitelný a stojí to na hereckých výkonech. Zde za mě jediný kámen úrazu je Špalková, která sice hraje citově oploštělou Malou, ale místy to dost děsivě přehrává, její prkenná chůze, které je věnovaná pozoruhodná pozornost má asi stylizovat variaci na Saru Norenovou, ale na mě to popravdě nefunguje. Najednou se to sbírá až v posledním dílu, který si zasloužil větší prostor, a kde Špalková ukazuje, že umí být i lepší herečka. Zbytek ansáblu ovšem pracuje nadstandradně, od tradičně výborného Vyorálka, Hanuše i Viktora, přes překvapivě přesvědčivou Rázlovou po možná vubec nejlepšího Panzenbergera. Ten kluk má fakt talent, dejte mu roli! Celkově je to řemeslo, ale určitě si to zaslouží víc jak průměr.

plakát

Trojúhelník smutku (2022) 

Tohle mě hodně bavilo i tím zcela ulítlým gradováním. Od komorní psychologie porouchané generační high society, přes Monty Pythonovskou chvilku krásné třídní nenávisti až po feministický survivor. Někdo to srovnával s Parazitem, ale za mě teda mnohem lepší. Jak by řekl Marx, "není to náš granát?"

plakát

Utama (2022) 

Už dlouho jsem neviděl tak krásnej film o lásce. Klasický artový film, který vůbec nikam nespěchá, nedělá velká gesta a je až banálně jednoduchý. A v tom je právě ta velká vnitřní síla. Chudoba, mizející krajina a hluboký vztah, kterému stačí jen pár dotyků a slov za celý film, aby byla zjevná jeho síla.

plakát

Božena (2021) (seriál) 

Oceňuju odvahu vyprávět Němcovou úplně jinak než ji všichni znají ze školních škamen a vzepřít se svatému obrázku. Jako ženu nepoddajnou, svobodomyslnou, emancipovanou a zároveň leckdy dost nesnesitelnou a sobeckou. Vlastně jsem čekal mnohem větší povyk z konzervativních kruhů, ale literatura 19. století je paradoxně už asi mimo jejich obzor. Nejlepší mi přišlo velmi intimní vykreslení komplikovaného vztahu s manželem, který v tak konvenční době mohl těžko skončit jinak než dost tragicky, byť byl Němec na svou dobu značně liberální manžel. Naopak mi přijde škoda, že se seriál zcela míjel s tvorbou Němcové. Sice ji vidíme neustále s kalamářem, ale vždy jsou to jen kašírované záběry, které neříkají nic hlubšího. Její literární dílo tak stojí vlastně úplně mimo seriálovou Boženu (snad vyjma první básně s níž jí pomáhal Nebeský). Přitom zrovna ten rozpor velmi nekonvenční ženy a značně konvenčního psaní by si zasloužil mnohem víc prostoru (patrně tehdy bylo maximálně nekonvenční už jen to, že psala). S tím souvisí i neochota ukázat Němcovou na venkově, její svědectví o sociální bídě lidí se buď nehodilo do krámu ideologicky, nebo autorkám vyhovoval víc ten měšťácký biedermeier. Ten přitom zvlášť v druhém díle působil místy až cimrmanovsky komicky, jak Němcová potkává jednu význačnou postavu za druhou. Celkově hodnotím ale dost vysoko, ambiciózní pokus o quality TV navíc s většinou dost dobrými hereckými výkony.

plakát

K zemi hleď! (2021) 

U málo kterýho filmu jsou tak rozporuplná hodnocení jako u Don't look up (v uplně debilnim českym názvu K zemi hleď). Na mě to teda funguje. První hodinu to vyloženě fyzicky bolelo z neprůstřelnosti neprůstřelného. Pak jsem se i občas zasmál. Nicméně ta údajná zbytečná přímost za mě nebyla zdaleka tak přímá, protože od té absurdity k představitelnýmu reálu bylo jen hanebný kousíček. Zvláště sociopatický miliardář byl děsivě dokonalý, což chápu, že se zaměstnancům sociopatických miliardářů úplně komfortně nepřijímá, takže ho většina kritických recenzí nenápadně pomíjí. Každopádně ve mě máloco zůstane tak, abych o tom přemýšlel i v noci a další den.

plakát

Zločiny Velké Prahy - Dáma v studni (2021) (epizoda) odpad!

To je snad ještě horší než od Renče. Přitom potenciál by to samo o sobě mělo, herce vzali kvalitní a přitom to vypadá jak setkání ochotníků na maloměstě. Všechno totálně bez dynamiky, nudný k smrti, střihače a režiséra by měli popravit.