Poslední recenze (187)
Na kolejích čeká vrah (1970)
Trochu pomalá detektivka starého střihu s působivou atmosférou a naprosto geniálním Sovákem, jehož suché hlášky pronášené jeho osobitým stylem patří do zlatého fondu.
Za každou cenu (2016)
"Celej život jsem byl chudej. Jako moji rodiče i jejich rodiče. Je to jako nemoc, která se dědí z generace na generaci." Akční sociální drama. Úpadek, pot a špína celý týhle kdysi slavný Ameriky z toho čiší na hony daleko. Cesta ven vede jen skrz nevyhnutelnou tragedii. Krásně nejednoznačněj film plnej dobrých hereckých výkonů a výtečný hudby.
Volha (2023) (seriál)
Michal Pullmann píše o tom, jak normalizace nebyla jen nějakým primitivním rozdělením na dobré "my" a zlé "oni", ale vyjednáváním s režimem. Zasloužilí ideologové se z toho mohli posrat, ale tenhle seriál to krásně vykresluje, jako kdyby k tomu Michal psal scénář. Odporně přízemní Pekárek, který tak proplouvá dobou a jen tak zcela mimochodem práská stbákům, ne jako velký zlo, jen jako přirozenou součást toho proplouvání. Volha je povedený obraz doby, který neomdlévá z velkých okamžiků a velkých záblesků hrdinství, ale pěkně vykresluje každodennost lidí, kteří tu dobu opravdu utvářeli a "normalizovali". Hádek hraje dobře, příjemně mě překvapil Klepl, oba stbáci jsou skvostní a životní výkon tu předvádí Jeřábek, jehož postava má až Snapeovské parametry a je fakt skvěle napsaná tím neokázalým lidstvím. Chybělo mi tam jen, jak si Standa Pekárek po revoluci otevře AAA autor bazar.