Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Animovaný
  • Sci-Fi
  • Fantasy
  • Komedie

Recenze (78)

plakát

Hrozba smrti (2024) 

Roadhouse je takový flashback do devadesátých let, kdy největší trháky byly třeba filmy se Segalem. A o čem že tyhle filmy byly? Segal zmlátil pár gaunerů. To naštvalo hlavního šéfika, tak na něj poslal další gaunery, ty taky zmlátil, pak na konci zmlátil hlavního šéfa a byl konec filmu. O čem je Roadhouse? Gyllenhaal jako sekuriťak zmlátí pár frajerů v baru, tak na něj šéf pošle další frajery, ty taky zmlatí. Pak na něj pošle Conora McGrgeora, toho nezmlátí. Pak se na konci potká s šéfikem, šéfika zmlátí a je konec filmu. Funguje tahle šablona i dnes? Ano, funguje. Důvody jsou jednoduchý. Akce je krásně přehledná a baví celý film (není to sice úroveň třeba Raidu 1 a 2, ale v dnešní době to působí jako nadprůměr). Dále tyhle filmy v téhle době prostě chybí. Dneska mi připadá, že se filmy víc zaměřují na jakési politické agendy ale už nikoho nezajímá, že u toho lidi spí a ty filmy nudí. V neposlední řadě si film na nic nehraje. Roadhouse je řezanice od začátku do konce a věnuje se hlavně akci. NE zbytečným dialogům, NE nějakým stupidním úvodům nezajímavých vedlejších postav a NE nějakým zbytečným politickým tématům ve společnosti. Ješte něco o Conorovi. Ten tu podobně jako John Cena hraje postavu, kterou hraje na UFC konferencích celý život a bylo svěží tohle jeho alterego přenést i do filmu. Škoda jen, že má na můj vkus málo prostoru a tvůrci se nerozhodli jeho herectví víc využít.

plakát

Barbie (2023) 

Barbie je určitě asi neosobitější a nejoriginálnější projekt za poslední dobu. Film je neuvěřitelně svůj a ty nápady celého Barbie světa jsou doopravdy využité do maxima (trošku mi to připomíná Lego movie). Bohužel ani skvěle vybraní herci, dobře napsané písně nebo originální a svěží vizual nespasí naprosto tragický scénář. Film má velice zajímavou a svižnou první půlku, ale od druhé se to nechutným tempem táhne. Problém je, že film se věnuje hlavně politice místo nějakého zábavného Barbie dobrodružství. Já vás bohužel asi zklamu, ale nechodím do kina, abych se dozvěděl něco o politice. Ja chodím do kina, abych si užil dobrej film. Bohužel ty nejlepší scény jsou právě ty, které se věnují originálním nápadům a politiku do toho vůbec netahají. Takových scén je bohužel málo (tak asi 20 minut z celých 114 minut?) a zbytek filmu je divák nucen sledovat nudnou, nevtipnou a hodně špatně napsanou TV Show “máte slovo” ve světě Barbie. Barbie určitě měla potenciál na originální a svěží dobrodružný muzikál, ale bohužel. 40%

plakát

Creed III (2023) 

Upřímně si nepamatuju, kdy mě naposled něco v kině přikovalo k sedačce. Pro mě, jako fanouška MMA a boxu bylo sledování třetího Creeda jako orgáč se ženskou. Audiovizuál je dokonalej. Kamera je celý film velmi hravá a neustále se tu nějakým způsobem experimentuje a snaží se to zajímavým směrem posouvat. To samé ozvučení a hudba, která celý film sedí, jak hrnec na prdeli. Příběh je jednoduchý a lehce předvídatelný, ale buddy, kdo takové filmy sleduje kvůli příběhu? Maximálně ten jeden konzervativec v první řadě, kterej považuje bojové sporty za buranský způsob zábavy. Ostatní zajímají hlavně samotné duely, kterých je dost a na všechny se krásně kouká a díky zmíněnému audiovizuálu cítíte každou rozdanou ránu. Dále zmíním casting, kterej je brilantní a všechny postavy mají skutečné emoce a působí lidsky. Třešničkou je Michael B. Jordan, kterej si konečně uvědomil, že pro to, aby byl šampión těžké váhy musí i tak vypadat. Oproti minulým dílům působí skutečně obrovsky a je teď v životní formě a je to vidět jak na něm, tak i na celém jeho hereckém výkonu. To samé Jonathan Majors. Závěrem zmíním malé cameo Canela, při kterém jsem chtěl začít řvát na celý kino. Celkově to hodnotím jako skvělý emoční snímek a určitě nejlepší díl Creed série. 9/10

plakát

Gen V - Season 1 (2023) (série) 

I v těchto dobách temna, kdy Disney kurví jeden superhrdinský projekt za druhým se objevuje Garth Ennis a spolu s Jeffem Bezosem, Ericem Kripkem a Craigem Rosenbergem opět ukazují, jak se tyhle superhrdinský věci mají točit (protože ty lopaty u Mickey Mouse viděli kameru maximálně ve výloze v Datartu). Gen V je v podstatě Riverdale…se superhrdiny… kterej píše Quentin Tarantino  a točí režisér Srbského filmu. Stejně jako u The Boys zde naprosto excelují neznámý talenti, kteří dostali svou “první šanci” se poradně někde ukázat. V The Boys se takto hvězdně předvedl Anthony Starr nebo Jensen Ackles. Tady za mě naprosto exceluje Lizze Broadway v roli Emmy, Maddie Phillips v roli Cate a Asa Germann v roli Sama (výkon tohohle týpka je na cenu Emmy ale pochybuju že vyhraje). Scénář je oproti The Boys trošičku slabší. Ono je to dobře napsaný a finále se podle mě povedlo. Já mám spíš problém s pár menšími věcmi. Zaprvé mi vadí, že Marie je celou dobu tak nějak prezentovaná jako hlavní postava, i se kolem ní točí celej děj ale… ona podle mě není hlavní postava a ani tak moc nefunguje. Já bych ji přirovnal ke Frodovi. To je random vesničan, kterej čekal, že po Bilbovi zdědí velkej barák, nakonec zdědil jen prsten a ten ještě k musel nést na nějakou sopku a málem u toho umřel… ale hlavní postava je Aragorn. Marie je to samý. Je to random holka s divnou superschopností, která je ze dne na den nejpopulárnější člověk na škole (a mně to ani nedává moc smysl proč je najednou tak populární) a ona najednou určuje tempo celého dění seriálu a i finále je vlastně víc o ní než o jiných postavách. Za mě hlavní postava prostě měla být Cate a i v rámci celého finále by to dávalo větší smysl (a hlavně Cate se Samem mají v rámci seriálu největší charakterní vývoj). Stačilo by, abychom od začátku sledovali Cate (jak objevila superschopnosti, jak se dostala na školu atd…) a pak by náhodou v příběhu třeba díky Emmě potkala Marii. Dávalo by to mnohem větší smysl a i celé finále by fungovalo daleko lépe. Druhý problém jsou klišé. Hlavně otravný “byl to jen sen” klišé. Ooooo ufff, to jsem si oddechl, že to byl jen sen. Já už se bál, že se děje něco strašného. Bohužel tohle klišé je použité minimálně jednou za epizodu a ….prostě to kazí celý zážitek ze seriálu. Slovy Lennyho ze Simpsnů “jako když líbáš holku a ona si krkne”. V závěru nezbývá, než Gen V doporučit, protože je to i přes klišovitej scénář prdel a skvělá půda pro čtvrtou sérii The Boys.

plakát

Neporazitelný - Série 2 (2023) (série) 

Okey, dávám automaticky jednu hvězdičku dolů za ten naprosto idiotskej nápad sérii rozdělit na 2 části a jednu část vydat v prosinci a druhou až v březnu. Nevím, koho v Amazonu to napadlo, ale je to blbost. Když už tenhle nešvar máme vyřešenej, jdem k seriálu. Po 2 letech nás opět Robert Kirkman probouzí do reality toho, jak by nejspíš doopravdy vypadal superhrdinský život osmnáctiletého kluka a proč by člověk chtěl být cokoliv, jenom ne superhrdinou. Do toho za těch 80 korun dostanete skvěle vybranej Soundtrack, brutální a nápaditou akci a hlavně kvalitní dialogy doplněné excelentním dabingem (Simmons mi po těch 2 letech opravdu chyběl). Další bomba je animace, která opět vypadá svěží, nešetří se krví a ani  originálními nápady při akčních scénách. Za mě asi nejslabší místo je bohužel scénář a celý téma seriálu. Invincible se totiž z akční první série přetavil na jakousi telenovelu o vztazích (především Marka a Amber). Bohužel tahle tragikomedie se celou druhou sérii točí v jakési smyčce, která vypadá asi takhle. Mark se chce víc věnovat Amber a omezit superhrdinský život, a víc se věnovat škole. Mark tohle skutečně udělá, ale najednou se objeví nějaká obrovská hrozba a Mark musí třeba i na měsíc pryč a na všechno kašlat. Mark se potom začne omlouvat, slíbí, že se víc začne věnovat škole a Amber. Aaaaa… dostáváme se zpátky o pár řádků nahoru na začátek. A celou druhou sérii se tahle zaseklá gramofonová deska točí, a točí, a točí, a točí, a točí, a točí…. Až to teda na konci vypadá, že je tohle téma vyřešený (rozchod, jinak to ani asi dopadnout nemohlo). Přitom víme, že Markovi vyhrožují Viltrumiti a že to by měla být ta globální hrozba a to hlavní téma druhé série (záchrana Omni Mana a budovat půdu pro válku s Viltrumem). Jedinej, kdo to tu poradně řeší je mimozemšťan Allen, kterýmu může být nějaká země úplně ukradená (na rozdíl od Marka). Já na druhou stranu chápu, o co tvůrcům jde. Jde o to ukázat tu Markovu nezkušenost a jakýsi syndrom vyhoření. To je super téma na začátek (třeba 2 díly) ale ne na celej seriál. Tohle celý snad bude definitivně rozhodnutý ve třetí sérii, kdy snad už konečně uvidíme výsledek tohohle vývoje a jestli celé tohle divadlo mělo nějaký význam. K závěru napíšu, že druhá série je výborná a užil jsem si jí. V dnešní době to i přes vady působí jako velkej nadprůměr a něco, co superhrdinskej žánr potřebuje (stejně jako The boys). Když pominu to rozdělení na 2 části, tak je to krásných 8/10 a těším se na třetí sérii.

plakát

Avatar: The Way of Water (2022) 

Tohle se hodnotí blbě, protože některý věci jsou pouze zklamání mého vlastního očekávání, ale v rámci filmu fungují (např. celé téma rodinného filmu). Jelikož se ale snažím být vždy maximálně objektivní, tak dneska na svoje osobní zklamání seru. Film nečekaně nezklamal vizuálem. Vše vypadá uvěřitelně a rozhodně nijak nezaostává (mrk mrk Marvele). Audio už je trochu slabší stránka. Zvuk jako takový nijak nevyniká. Hudba je taková recyklačka minulého filmu, a nové melodie jsou nevýrazné. Děj jako takový je dobře zpracovaný, ale na mě to nijak nezapůsobilo. Místo válečného dramatu je to spíše taková rodinná telenovela. To má samozřejmě vliv i na tempo filmu. Film se až občas nudným způsobem táhne. Chápu, že je třeba vybudovat nové charaktery (z nich mě nejvíce zaujal Spider a Kiri) a uvést celý nový svět atd... Ale mě to nebavilo. První hodinka je v poho a děje se mnoho zajímavých věcí. Potom to ale přejde do jakéhosi dokumentárního filmu o vodním světě Pandory s přídavkem mexické telenovely. Finále už ale rozhodně nezklamalo. Je sice mnohem menší a komornější než první film. Na druhou stranu to není tak zbytečně dlouhé a přeplácané. Poslední věc asi zmíním, že film perfektně navazuje na první a působí hlavně samostatně a jako důstojné pokračování

plakát

Batman (2022) 

Za mě nejlepší zpracování komiksového Batmana. Je to přesně, jako kdybych znova četl dlouhý Halloween nebo Hush.

plakát

Black Adam (2022) 

Možná je to tím, že jsem víc fanda komiksů, než filmovej odborník na každou hovadinu, ale mě Black Adam nadchl. První zaujme určitě casting. Všichni herci jsou do těch rolí naprosto perfektně vybraní a nikdo se neztrácí. Hlavně nejvíce vyniknou charaktery Hawkmana a Dr. Fate. Dr. Fate si u mě celkově ukradl celý film pro sebe a kdyby dostal nějaký spin off, tak beru všema deseti. Akce je CGI bordel, ALE přehlednej CGI bordel. Jako se mi za poslední 2 roky stávalo u Marvelu, že v žádný CGI akční scéně není poradně nic vidět a vše je přeplácaný a nepřehledný. Tady je toho taky tři prdele, ale vše je přehledný, zapamatovatelný a já si upřímně užíval každou rozdanou ránu (což se mi u komiksových filmu dlouho nestalo). Kde film trochu ztrácí je humor. Mně už není 10, aby mě rozesmály trapný joky na to, že “hrdina musí mít svojí hlášku” nebo “Black Adam nechápe sarkasmus”, atd… . Úplně to kazí celý zážitek a upřímně to hrozně ruší. Tyhle trapárny nechte Disenymu a jejich sračkám pro děti (někdo to napsat musel). Jestli Warneři a celý DC chtějí, aby jejich filmy někdo bral vážně, tak hlavně ať se neinspirují Marvelem, protože to je akorát cesta do pekel. Celkově film je krásná jedohubka, u který jsem se celou dobu bavil, svižně to uteklo a až na některý klišé a ten dětinskej humor je to letos jeden z těch lepších komiksových počinů. 75%

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci - Série 1 (2022) (série) 

První, co musím zmínit je, že jsem to utnul po páté epizodě. Nic proti lidem, kterým se Prsteny Moci líbily, ale mě to nebavilo. Seriál stál 200 mega a vypadá skvěle. Kostýmy, lokace, CGI a cokoliv vypadá skvěle. Je vidět, že na tricích, vizuálu, audiu nebo hudbě (která je skvěle zapamatovatelná) se tvůrci vyřádili. Bohužel, to je asi největší část celé investice. Kde se určitě šetřilo je scénář, herci, nebo tempo seriálu. Scénář je odbytý neskutečným způsobem. Napětí? nulové. Postavy? totálně bez charakteru. Děj? Předvídatelný a naprosto bez nápadu. Dialogy? jak, kdyby se spolu bavily 2 google překladače. Herci jsou taky kapitola sama o sobě. Jedinej dobrej casting je Owain Arthur jako Durin IV. To je jedinej člověk, který nějakým způsobem hraje. zbytek lidí jen bez emocí a šťávy čte scénář a o nějaké herectví se ani nepokouší. Skutečnou třešničkou je herec Elronda. Ten se na to vybodnul totálně a podle mě si přijel jen pro vejplatu (která vzhledem k jeho výkonu nebude bůh ví jaká). Tempo to samé. Seriál se až nechutným způsobem táhne. Má to tak 4 dějové linky, z toho zajímavá je asi jedna. Linka v Numenoru je zbytečně natahovaná a dala by se zkrátit na půlku. Linka hobitů je naprosto nepodstatná a dala by se vystřihnout úplně. Linka Arondira je celkem ok. A linka Elrodna s Durinem je to jediné, co mě v seriálu zajímalo. Bohužel nejvíce času je divák nucený usínat v Numenoru posloucháním dialogů o ničem, a když náhodou neusne v Numenoru, tak stopro ho uspí nudná linka hobitů. No a než se stihne dostat k Elrondovi, už epizodu dávno vypnul. Stejně jako jsem kritizoval, že v prvním díle se extrémně stříhalo a jako celek je to zmatený, ve zbytku seriálu se nestříhalo vůbec, i když je to potřeba. Seriál možná stál raketu a vypadá a zní dokonale, ale na platy scénáristů a herců už bohužel moc nezbylo. V takovém stavu, v jakém jsem skončil (1-5 epizoda, dokoukávat to už asi nemám v plánu) je to tak 45% a bohužel další seriálové zklamání.

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci - Stín minulosti (2022) (epizoda) 

Po té zbytečné kontroverzi a kokotinách, které seriálu předcházely jsem konečně tady s hodnocením na první díl. Seriál na první dobrou působí dobře. Vizuál a hlavně audio jsou na hodně dobré úrovni. To samé platí pro hudbu. Sice ji nedělá Shore jako u původní trilogie, ale do děje skvěle zapadá. Příběh je takovej… zvláštní. Možná je to tím, že nejsem hardcore nerd, co by měl celej lore Středozemě v hlavě, ale většinu dílu jsem se ztrácel (a to jsem četl původní trilogii knih a filmy znám nazpaměť). Například jsem díl v půlce musel vypnout a začít googlit, kdo je Morghot, protože se tu o něm a celé té válce furt mele. Nějaké hlubší seznámení tu prostě chybí (ten minutu dlouhej flashback fakt nestačí). Je to v tomhle jak Warcraft. Jsme prostě hozeni někam uprostřed děje a ti, kteří to znají budou onanovat nad každou scénou, ale lidi jako já si to nemají šanci tolik užít. Další téma je casting a celé herectví (nebudu tu teď rozebírat téma etniky, protože to do tohohle roku nepatří). Ten je prostě katastrofální. Většina herců působí strašně plasticky, není v tom vidět žádný herectví, žádný emoce, žádná energie, nic prostě. Dialogy působí, jak kdyby se mezi sebou bavili 2 roboti. Možná je to scénářem, možná výběrem herců, ale vzhledem k rozpočtu bych čekal, že herci budou lépe vybráni. To samé celé zpracování. Neustále se tu zběsile stříhá, většina postav nemá ani pořádný úvod a celé to působí, jak kdyby jsme sledovali jen půlku děje, a ta druhá skončila ve střižně někde na zemi. Prostě mi připadá, že tu něco chybí a že toho mělo být více. Je to jak, kdyby jste chtěli sledovat Harryho Pottera, ale začali by jste Ohnivým pohárem místo Kamene mudrců. Taky by jste nechápavě koukali, kdo je kurva Voldemort, Harry Potter a o co tam sakra jde. A přesně takhle já koukám na tenhle seriál. Závěrem řeknu, že první díl nepůsobí lacině, a ani jako nějaká politická propaganda, kterou všichni čekali (od toho tu je seriál Zaklínače). Na první dojem to působí dobře a věřím, že by se to celé mohlo zajímavě vyvíjet, jen to potřebuje trochu energie, trochu šťávy a na pilotní díl bych čekal lepší úvod do děje. 6/10.